Gå til innhold

Tråden for BI-studenter!


fanelli

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stryk prosenten på matte var visstnok veldig høy denne gangen.

Var denne eksamen mye verre enn vanlig?

Eller er nivået sunket på elevene, hørtes fryktelig høyt ut med nesten 50% :s

 

 

I følge eksamensstatistikken var det omlag 25% som strøk på bachelor nivå. Siv.øk. studiet har en eksamen som er noe værre enn den på bachelornivå.

 

Til sammeligning var det 38% stryk året før.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer Internasjonal Markedsføring, men er ikke helt sikker me tanke på hvor dyrt det er. Og jeg er red det blir vanskelig å komme til et ste der jeg ikke kjenner noen, og gå på en skole uten en eneste person jeg vet navnet på. Klart man blir kjent, men det er skremmende.

Er det noen som går på dette studiet? Kan dere anbefale det?

Jeg går andre året på markedsføring, men vurderte internasjonal markedsføring (IM) sterkt også. De jeg kjenner som går det er veldig fornøyd med linja, og gleder seg nok mye til tredje året de skal til utlandet. :) Du får nok ingen problemer med å bli kjent, og her er det viktigste tipset jeg kan gi deg: Delta i fadderuka! Der blir du garantert kjent med folk. Vet om enkelte som ikke "gadd" å være med, for så å sitte med skjegget i postkassa og ikke kjenne en eneste sjel i klassen/ på skolen. ;)
Lenke til kommentar

Flere markedsføringsstudenter her? Hvordan ligger dere an i f.eks Makro og forbrukeratferd? Hvilke n fag har deres lagt mest vekt på? Om jeg kan si det på den måten. Ifjor la jeg mye vekt på finans fordi det var det faget jeg slet mest med. Er bare utrolig glad for at jeg er ferdig med finans1. Leser nå i organisasjonsatferd og ledelse som virkelig er ork og lidelse (Bedriften var ikke så gale, allikevel...). Gjesper flere ganger, men prøver å minne meg selv på at dette faget er fullt overkommelig.

Utrolig lett å "glemme" ORG-fagene som organisasjonatferd og ledelse, spesielt siden de ikke har arbeidskrav og har så forbanna stort pensum. :p
Lenke til kommentar

Hadde ikke dere arbeidskrav?? Vi har det i år. Så at konteeksamen høst 2011 hadde kun to oppgaver. Jeg regner med at det bare blir to oppgaver i år også i motsetning til de andre årene hvor det var tre oppgaver (nei, har ikke hatt forelesning i org). Ja, fasan for et pensum. Hvor mange sider er det vanlig å skrive på org-eksamen? Skrev 11,5 s i Bedriften (da skrev jeg non stop, guu for noen 3t korte timer det var!) og fikk en meget god karakter, men Bedriften virker nå plutselig noe lettere enn org når jeg ser på pensumet... Forbrukeratferd er desidert det kjekkeste faget jeg har hatt til nå! Koser meg med consumer of behaviour, jeg hahaha galen.

 

 

edit: skulle quote innlegget til ehs5

Endret av ctryi
Lenke til kommentar

Hadde ikke dere arbeidskrav?? Vi har det i år. Så at konteeksamen høst 2011 hadde kun to oppgaver. Jeg regner med at det bare blir to oppgaver i år også i motsetning til de andre årene hvor det var tre oppgaver (nei, har ikke hatt forelesning i org). Ja, fasan for et pensum. Hvor mange sider er det vanlig å skrive på org-eksamen? Skrev 11,5 s i Bedriften (da skrev jeg non stop, guu for noen 3t korte timer det var!) og fikk en meget god karakter, men Bedriften virker nå plutselig noe lettere enn org når jeg ser på pensumet... Forbrukeratferd er desidert det kjekkeste faget jeg har hatt til nå! Koser meg med consumer of behaviour, jeg hahaha galen.

 

 

edit: skulle quote innlegget til ehs5

Hm, jeg mener bestemt at vi ikke hadde arbeidskrav i org... Kanskje jeg tar feil. 10 sider pluss minus et par er vel det de fleste ligger på vil jeg tro. :) Markedsføringsfagene er alltid kos!
Lenke til kommentar

Hadde ikke dere arbeidskrav?? Vi har det i år. Så at konteeksamen høst 2011 hadde kun to oppgaver. Jeg regner med at det bare blir to oppgaver i år også i motsetning til de andre årene hvor det var tre oppgaver (nei, har ikke hatt forelesning i org). Ja, fasan for et pensum. Hvor mange sider er det vanlig å skrive på org-eksamen? Skrev 11,5 s i Bedriften (da skrev jeg non stop, guu for noen 3t korte timer det var!) og fikk en meget god karakter, men Bedriften virker nå plutselig noe lettere enn org når jeg ser på pensumet... Forbrukeratferd er desidert det kjekkeste faget jeg har hatt til nå! Koser meg med consumer of behaviour, jeg hahaha galen.

 

 

edit: skulle quote innlegget til ehs5

Hm, jeg mener bestemt at vi ikke hadde arbeidskrav i org... Kanskje jeg tar feil. 10 sider pluss minus et par er vel det de fleste ligger på vil jeg tro. :) Markedsføringsfagene er alltid kos!

Det var ikke arbeidskrav før den nye kuskoden 3402 (tidl. 3401).

Gikk selv V09 og hadde ikke arbeidskrav. (3401)

 

Men for å være ærlig er dette bare et pluss - dette tvinger de fleste til å arbeide mer med pensum enn de ellers ville gjort.

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar

Jeg går andre året på markedsføring, men vurderte internasjonal markedsføring (IM) sterkt også. De jeg kjenner som går det er veldig fornøyd med linja, og gleder seg nok mye til tredje året de skal til utlandet. :) Du får nok ingen problemer med å bli kjent, og her er det viktigste tipset jeg kan gi deg: Delta i fadderuka! Der blir du garantert kjent med folk. Vet om enkelte som ikke "gadd" å være med, for så å sitte med skjegget i postkassa og ikke kjenne en eneste sjel i klassen/ på skolen. ;)

 

Hehe, takk! :) Ja, fadderuka må være bra spesiell. Jeg gleder meg som en liten unge til å bli student på 'ordentlig' :') Er det i Oslo du går? Og hadde du markedsføring som fag på vgs, og om det ligner på dette i det hele tatt? Har hørt om så mange andre fag at de ikke engang er lik høgskolestudiene.

Lenke til kommentar

2 oppgaver iflg. foreleser. Er erfaringene slik at man bør starte arbeidet tidlig med dette faget? Altså, starte å notere flittig til oppgavene. Det er jo et stort pensum, så vil anta man ikke får inn dette faget en uke før eksamen.

Merkelig - min sier 3.

 

Epost til kursansvarlig er sendt.

 

si i fra hva han svarte da :)

Beklager!

 

Er 2... :)

 

Men det kan være at de som konter i 3401 fremdeles har 3...

 

Fikk dette svaret når jeg spurte kursansvarlig om konteeksamen i 3401 "Konteeksamen er slik at det gis tre opgaver og to må besvares. Vanlig eksamen (org3402) er slik slik at det gis kun to oppgaver hvorpå begge må besvares. "

Lenke til kommentar

Jeg går andre året på markedsføring, men vurderte internasjonal markedsføring (IM) sterkt også. De jeg kjenner som går det er veldig fornøyd med linja, og gleder seg nok mye til tredje året de skal til utlandet. :) Du får nok ingen problemer med å bli kjent, og her er det viktigste tipset jeg kan gi deg: Delta i fadderuka! Der blir du garantert kjent med folk. Vet om enkelte som ikke "gadd" å være med, for så å sitte med skjegget i postkassa og ikke kjenne en eneste sjel i klassen/ på skolen. ;)

 

Hehe, takk! :) Ja, fadderuka må være bra spesiell. Jeg gleder meg som en liten unge til å bli student på 'ordentlig' :') Er det i Oslo du går? Og hadde du markedsføring som fag på vgs, og om det ligner på dette i det hele tatt? Har hørt om så mange andre fag at de ikke engang er lik høgskolestudiene.

Ja, jeg går i Oslo. BI har et veldig fint og stort bygg i Nydalen. Nei, hadde ikke markedsføring på vgs, men ganske mange i gruppa mi hadde det. Har inntrykk av at de kjenner igjen mye en god del fra vgs, men det er klart man går mye, mye, mye mer i dybden på BI. Endret av ehs5
Lenke til kommentar

Hei!

 

Lite spørsmål til dere som går på BI: Hvor god i matte burde man være for å ta et bachelor studie i f.eks PR og Kommunikasjonsledelse, Markedsføring eller Markedskommunikasjon? Har man noen direkte mattefag i det hele tatt? Problemet mitt er at jeg vurderer å søke på BI i Oslo, men er veldig dårlig i matte, har bare P-matte fra VGS. Interesserer meg dog veldig i politikk, økonomi, markedsøring og lignende. Ledelse høres også spennende ut, særlig den psykologiske biten. Burde jeg heller søke et mer politisk studie på UiO?

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar

Hei!

 

Lite spørsmål til som går på BI: Hvor god i matte burde man være for å ta et bachelor studie i f.eks PR og Kommunikasjonsledelse, Markedsføring eller Markedskommunikasjon? Har man noen direkte mattefag i det hele tatt? Problemet mitt er at jeg vurderer å søke på BI i Oslo, men er veldig dårlig i matte, har bare P-matte fra VGS. Interesserer meg dog veldig i politikk, økonomi, markedsøring og lignende. Ledelse høres også spennende ut, særlig den psykologiske biten. Burde jeg heller søke et mer politisk studie på UiO?

 

besvart flere ganger de siste sidene mr. forumveileder ;) men kort fortalt: ikke veldig god. Du har et par mattefag, men det er for det meste simple greier de fleste kommer seg igjennom.

Lenke til kommentar

Hehe, fant bare noe relatert til finans og eiendomsmegler-studiene, men mulig jeg bladde litt fort. Er kanskje de samme matte-fagene på alle disse studiene uansett?

 

Hvilken av markedsføring/ledelse/kommunikasjon-studiene ville dere valgt mtp. jobbmuligheter og vanskelighetsgrad? Mange virker ganske like på meg.

 

Takk for svar forresten :)

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar

Hei!

 

Lite spørsmål til som går på BI: Hvor god i matte burde man være for å ta et bachelor studie i f.eks PR og Kommunikasjonsledelse, Markedsføring eller Markedskommunikasjon? Har man noen direkte mattefag i det hele tatt? Problemet mitt er at jeg vurderer å søke på BI i Oslo, men er veldig dårlig i matte, har bare P-matte fra VGS. Interesserer meg dog veldig i politikk, økonomi, markedsøring og lignende. Ledelse høres også spennende ut, særlig den psykologiske biten. Burde jeg heller søke et mer politisk studie på UiO?

 

besvart flere ganger de siste sidene mr. forumveileder ;) men kort fortalt: ikke veldig god. Du har et par mattefag, men det er for det meste simple greier de fleste kommer seg igjennom.

 

Det er ingen mattefag på PR og Kumminikasjonsledelse eller markedsføring. Du har noen økonomifag der du må regne, men det er ikke et mattefag.

 

http://www.bi.no/bachelorstudier/PR-og-kommunikasjonsledelse/

Endret av Christeven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...