Gå til innhold

Tråden for BI-studenter!


fanelli

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som kan si hvordan det er er gå på Bi i Drammen? Hvordan er miljøet, skolen, etc?

 

Hei, jeg spurte en venninne av meg som går på BI i Drammen, og fikk følgende svar:

 

Som student ved BI Drammen trives jeg veldig godt! BI Drammen er lokalisert på Papirbredden som etter min mening er en fantastisk fin bygning, hvor vi har alt vi trenger av undervisningsrom, grupperom, bibliotek, cafe osv. Det er færre studenter ved BI Drammen sammenlignet med f.eks. BI i Oslo, men dette ser jeg kun som en fordel, da man som student kommer tettere opp mot alle de andre studentene, foreleserne og administrasjonen. Det er enkelt å bli kjent med medstudenter og veldig greit med to-veiskommunikasjon med foreleser. Alle foreleserne og ansatte i administrasjonen er veldig hyggelige og hjelpsomme. I tillegg så har vi BI Studentsamfunn Drammen (BIS) som blant annet arrangerer fester og liknende for å skape et godt samhold blant studentene. Studentmiljøet ved BI Drammen er veldig bra.

 

Håper dette ga svar på spm ditt!

 

Mvh

M

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har tatt finansregnskap og regnskapsanalyse her, som har noen tips til eksamensforberedelsene? Bare jobbe med tidligere eksamensoppgaver, er det det beste?

 

De to første eksamenene som ligger ute var ulik den vi fikk til jul. Jeg jobba godt med oppgaveboken til læreboken samt arbeidskrava. Pløya rimelig greit igjennom den eksamen som vi hadde. Svært mange omfattende og gode oppgaver i opgpaveboka. Ville nok dog ha sett på alle eksamensoppgavene som ligger ute i tillegg

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan poeng/karakterfordeling er i makro? Totalt kan vi jo få 90 poeng (30 spm med 3 poeng per riktig svar). Hvor mye kreves for A, B, C osv.?

 

Gå inn på tidligere eksamensoppgaver med sensorveiledning i studiehåndboken. så går du inn på en sensorveiledning, og trykker på den gule firkanten som ligger ved. Da kommer det opp en liste over karakterfordelingen

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For øvrig er det en ekstra forelesning i makro på tirsdag for de som har Terje Synnestvedt. Jeg leste om det først i går, så tenkte kanskje det var noen andre som ikke har fått det med seg. Det står på timeplanen på banner studentweb.

Lenke til kommentar

Noen som kan si hvordan det er er gå på Bi i Drammen? Hvordan er miljøet, skolen, etc?

 

Hei, jeg spurte en venninne av meg som går på BI i Drammen, og fikk følgende svar:

 

Som student ved BI Drammen trives jeg veldig godt! BI Drammen er lokalisert på Papirbredden som etter min mening er en fantastisk fin bygning, hvor vi har alt vi trenger av undervisningsrom, grupperom, bibliotek, cafe osv. Det er færre studenter ved BI Drammen sammenlignet med f.eks. BI i Oslo, men dette ser jeg kun som en fordel, da man som student kommer tettere opp mot alle de andre studentene, foreleserne og administrasjonen. Det er enkelt å bli kjent med medstudenter og veldig greit med to-veiskommunikasjon med foreleser. Alle foreleserne og ansatte i administrasjonen er veldig hyggelige og hjelpsomme. I tillegg så har vi BI Studentsamfunn Drammen (BIS) som blant annet arrangerer fester og liknende for å skape et godt samhold blant studentene. Studentmiljøet ved BI Drammen er veldig bra.

 

Håper dette ga svar på spm ditt!

 

Mvh

M

 

Takker!

Lenke til kommentar

BØK3421/finans og økonomistyring 2: ser på de to siste eksamene at det er mye realiserte tall man skal finne i del 1. på alle arbeidskravene er det bare budsjetterte.. noen som har peiling på hva sjansen er for at man får noen av delene nå? er jo så merkelig siden det kun er budsjetterte og ikke noe realisert på arbeidskravene, som jeg vil tro eg meget relevante på eksamen iår..

Lenke til kommentar

Jeg er kommet inn på ØKADM i oslo nå til høsten, men er usikker om jeg skal takke ja. Men hører rykter om at BI tar inn folk også etter svarfristen, er dette sant?

 

Hei, BI tar inn studenter etter svarfrist - men da kun hvis det er ledig plasser. Du kan eventuelt takke ja og så melde deg ut av kontrakten før uke 34 hvis jeg husker riktig (send mail til [email protected] får å få bekreftelse). Ta taper du isåfall kun adm avgiften hvis du ønsker å gå et annet sted enn BI.

 

Hvorfor er du usikker?

 

Lykke til!

 

Mvh

M

Lenke til kommentar

Er det virkelig mange dårlige elever på BI? Det er noen på jobben min så går på BI, men vet ingenting om økonomi og finans eller det som foregår på skolen. Jeg får et inntrykk av at folk går bare på BI, fordi de skal bli "eiendomsmegler og tjene masse $penn".

Lenke til kommentar

Jeg tror det er på BI som på andre skoler, jevnt fordelt. Ofte menger man seg med de som har samme ambisjonsnivå som deg selv og blir venner gjennom arbeidsgrupper. Det at du kjenner en som ikke har så stor interesse i å gjøre en innsats vil også fordreie inntrykket av skolen. Hadde han vært en A-elev ville du jo hatt en annen oppfatning :p

Ser det selv i klassen min, noen er der bare fordi de føler at de "må", andre jobber godt og vil få til noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...