Gå til innhold

Tråden for BI-studenter!


fanelli

Anbefalte innlegg

Ja. Var det ikke tydelig nok?

 

Jo. Er det ikke lov å spørre for å være helt sikker?

Jo, absolutt er det lov å spørre.

 

Men dette er samtidig det hele ORG faget handler om. Hver forelesning = en studieenhet. (ca). Hver studieenhet = en eksamensoppgave. Altså er hele faget bygget opp slik at man jobber og foreleser ut fra et og et emne, hvor dette emnet kan komme på eksamen. Har du ikke fått med deg dette, har du ikke forberedt deg nok til dette semesteret.

 

Når man har fått eksamensoppgavene på forhånd i dette faget er det mange, veldig mange som ser det som en kjempebonus og kun leser noen dager før. Det kan nevnes at dette faget (i tillegg til bedriften) er det faget med høyest strykkarakter.

 

Så jobb med et emne pr uke og oppsummer/pugg de siste tre ukene og du får en A.

Endret av HoaXed
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er det å gå eiendomsmegling på BI?

 

Vurderer å søke meg inn på dette, men er litt i tvil siden det innebærer å betale rundt 200 000 for en utdanning jeg kan få gratis dersom jeg flytter på meg. Er det verdt det å ha utdannelsen fra BI? Er det sett på som en mer verdifull utdannelse i bransjen?

 

I tillegg lurer jeg litt på hvordan jobbsituasjonen er for meglere og hvordan den kan forventes å bli i årene som kommer. Er det en overutdanning av meglere for tiden? Hvor store kull er det på BI og hvilket snitt bør man ha for å være rimelig sikker på å komme inn?

 

Håper noen kan svare meg på dette :)

Lenke til kommentar

Hvordan er det å gå eiendomsmegling på BI?

 

Vurderer å søke meg inn på dette, men er litt i tvil siden det innebærer å betale rundt 200 000 for en utdanning jeg kan få gratis dersom jeg flytter på meg. Er det verdt det å ha utdannelsen fra BI? Er det sett på som en mer verdifull utdannelse i bransjen?

 

I tillegg lurer jeg litt på hvordan jobbsituasjonen er for meglere og hvordan den kan forventes å bli i årene som kommer. Er det en overutdanning av meglere for tiden? Hvor store kull er det på BI og hvilket snitt bør man ha for å være rimelig sikker på å komme inn?

 

Håper noen kan svare meg på dette :)

 

Om det er verdt å ta den på BI eller en offentlig skole, må du nesten vurdere selv. Men det er ingen tvil om at BI er mer kjent hos arbeidsgivere enn andre skoler, etter som de har hatt dette lengst. Jeg personlig tror ikke det spiller så veldig stor rolle om du går BI eller ikke, så om du er villig til å flytte på deg.. hvorfor ikke når du sparer såpass? Det er den dyreste linja på skolen også.

 

Det er stor etterspørsel etter meglere nå for tiden, og slik har det vært siden den nye loven tredte i kraft i januar i fjor. Satser på og tror det varer noen år til, så det ser bra ut. Kullene på BI varierer fra skole til skole, i oslo er det vel rundt 150, så går det nedover derfra til de andre skolene. Med 3,5 er du hvertfall rimelig sikker på å komme inn. 3 blank holder det og.

Lenke til kommentar

Vurderer å gå Eiendomsmegling på BI og lurer på hvordan matten er ?

Matte er mitt svakeste fag og er redd det kansje blir for tøft. :/

 

Edit; Bergen eller Trondheim? Noen som har gode innspill?

 

Går i Bergen, og den nye skolen er virkelig snasen. Ellers er det fleste foreleserne gode. Eget utested på skolen med hyggelige ølpriser er alltid et pluss :) matten er ikke så vanskelig. Men krever jo litt jobbing for de fleste.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Takker for svar, jeg har undervurdert BI, og derfor måtte jeg oppdatere min mening. Jeg har liksom tenkt at BI er på lik nivå med Noroff, men det er det altså ikke.

Lenke til kommentar

Flere markedsføringsstudenter her? Hvordan ligger dere an i f.eks Makro og forbrukeratferd? Hvilke n fag har deres lagt mest vekt på? Om jeg kan si det på den måten. Ifjor la jeg mye vekt på finans fordi det var det faget jeg slet mest med. Er bare utrolig glad for at jeg er ferdig med finans1. Leser nå i organisasjonsatferd og ledelse som virkelig er ork og lidelse (Bedriften var ikke så gale, allikevel...). Gjesper flere ganger, men prøver å minne meg selv på at dette faget er fullt overkommelig.

Lenke til kommentar

Har P matte på vgs. nå og ligger rundt 3/4. Hvordan vil matten på eiendomsmegler være ?

Vil det være noen lunde greit eller må jeg renge med å jobbe noen timer hver dag bare med matte ?

 

Matten er enkel. Ikke la det hindre deg.

 

 

Matten er enkel ja, men om man ikke klarer bedre enn 3/4 i P matte så må man regne med å jobbe regelmessig for å få en ok karakter.

 

Når det er sakt så er jeg veldig enig med deg at det ikke på noen som helst måte skal hidre han til å starte :)

Endret av turana
Lenke til kommentar

Har P matte på vgs. nå og ligger rundt 3/4. Hvordan vil matten på eiendomsmegler være ?

Vil det være noen lunde greit eller må jeg renge med å jobbe noen timer hver dag bare med matte ?

Dette går bra! :) Det er åtte år siden jeg hadde hatte sist (fikk to) og det gikk fint nå til jul i matten.

 

EDIT: Da må du så klart jobbe med det. Møt opp i alle forelesninger pluss gjør lekser jevnlig og du er langt på vei.

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Har P matte på vgs. nå og ligger rundt 3/4. Hvordan vil matten på eiendomsmegler være ?

Vil det være noen lunde greit eller må jeg renge med å jobbe noen timer hver dag bare med matte ?

Dette går bra! :) Det er åtte år siden jeg hadde hatte sist (fikk to) og det gikk fint nå til jul i matten.

 

EDIT: Da må du så klart jobbe med det. Møt opp i alle forelesninger pluss gjør lekser jevnlig og du er langt på vei.

 

Matten før jul var kun et simpelt forkurs. Det blir en del værre enn det

Lenke til kommentar

Jeg vurderer Internasjonal Markedsføring, men er ikke helt sikker me tanke på hvor dyrt det er. Og jeg er red det blir vanskelig å komme til et ste der jeg ikke kjenner noen, og gå på en skole uten en eneste person jeg vet navnet på. Klart man blir kjent, men det er skremmende.

Er det noen som går på dette studiet? Kan dere anbefale det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...