Gå til innhold

Tråden for BI-studenter!


fanelli

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Skal ta opp Finans og økonomistyring 1 (BØk 3411) for å pusse litt på karakterene. Snakket akkurat med rådgiver på skolen via mail, og fikk beskjed om at jeg ikke får tilgang til faget på itslearning. Kan dette stemme? Mtp oppdatert pensumliste og jobbing med arbeidskrav (har alle godkjent). Noen som tar faget nå som har lyst til å sende meg pensumliste og eventuelle arbeidskrav som har kommet ut?

Lenke til kommentar

Hei.

 

Skal ta opp Finans og økonomistyring 1 (BØk 3411) for å pusse litt på karakterene. Snakket akkurat med rådgiver på skolen via mail, og fikk beskjed om at jeg ikke får tilgang til faget på itslearning. Kan dette stemme? Mtp oppdatert pensumliste og jobbing med arbeidskrav (har alle godkjent). Noen som tar faget nå som har lyst til å sende meg pensumliste og eventuelle arbeidskrav som har kommet ut?

Fyll ut følgende skjema og send inn, og du har tilgang i løpet av få dager.

 

Skjema for tilgang til It's learning og undervisning våren 2012.docx

 

Problemet ditt er bare at BØK 3411 ikke går ordinært i dette semesteret. Ta eventuelt å fyll ut en seksjonskode fra Høsten, og si din situasjon til Bachelorkontoret når du sender inn skjemaet.

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar

Ja bommet litt på når BØK 3411 går. Men har snakket med eksamenskontoret via telefon og fått beskjed om at jeg ikke får tilgang til noe som helst, siden man må være oppmeldt deltidsstudent får å få tilgang til den itslearning gruppen som går nå. Så det jeg håper på er om noen her hadde BØK3411 i forrige semester (høst) og har lyst til å sende pensumliste og de gamle arbeidskravene?

Vet det har vært noen forandringer i pensum så kjekt å få med seg det som er tatt bort og eventuelt lagt til.

Lenke til kommentar

Ja bommet litt på når BØK 3411 går. Men har snakket med eksamenskontoret via telefon og fått beskjed om at jeg ikke får tilgang til noe som helst, siden man må være oppmeldt deltidsstudent får å få tilgang til den itslearning gruppen som går nå. Så det jeg håper på er om noen her hadde BØK3411 i forrige semester (høst) og har lyst til å sende pensumliste og de gamle arbeidskravene?

Vet det har vært noen forandringer i pensum så kjekt å få med seg det som er tatt bort og eventuelt lagt til.

 

Her er alle arbeidskrav m/fasit og ekstraoppgaver i finansdelen. Se denne tråden også hvis det er noen du ikke får til: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1379500

 

Har ikke tid til å finne pensumlisten, men den har sikkert noen andre :)

BØK.rar

Lenke til kommentar

Om du konter skal ikke endringer i pensum påvirke deg.

Ja bommet litt på når BØK 3411 går. Men har snakket med eksamenskontoret via telefon og fått beskjed om at jeg ikke får tilgang til noe som helst, siden man må være oppmeldt deltidsstudent får å få tilgang til den itslearning gruppen som går nå. Så det jeg håper på er om noen her hadde BØK3411 i forrige semester (høst) og har lyst til å sende pensumliste og de gamle arbeidskravene?

Vet det har vært noen forandringer i pensum så kjekt å få med seg det som er tatt bort og eventuelt lagt til.

 

Om du skal konte et fag skal ikke endringer i pensum påvike deg. Du skal få en eksamen som er lagt opp etter det som var pensum når du tok den første gang. Om det ikke er spesifikt informert om at også konteeksamen skal påvirkes av endingene.

Lenke til kommentar

Hei

 

Vurderer å søke på Bi - Finans nå til høsten, men lurer på et par ting.

 

Jeg synes aksjehandel , analyser osv er moro, er dette noe man lærer om på denne linjen?

- Hvordan er matten på denne linjen, sammenlignet med P- matte?

- Noen som går på linjen, som vil fortelle hvordan de synes linjen er?

- Hvordan er snittet ca for å komme inn på denne linjen for høsten?

 

mvh

 

:)

Endret av Gloryhoundz
Lenke til kommentar

Heisann,

 

Har et spørsmål angående bachelor i "Økonomi og Forretningsjus": Jeg vurderer å ta dette faget på BI (Oslo) til høsten siden jeg synes at både økonomi og juss er spennende. Faget virker interessant, men jeg har hørt at en bachelor i dette faget ikke er så relevant for fremtidige jobber som man skulle ønske siden utdanningen blir litt "halveis". Argumentene i mot er at etter fullført utdaning så er man ikke så attraktiv for arbeidsgiver siden man bare er halveis økonom/jurist, arbeidsgiver vil da være mer interessert til å ansette en som bare er økonom eller en som er 100% jurist.

 

På nettsidene til BI så står det om det de kaller for Dobbel Kometanse:

 

"I næringslivet har det lenge rådet to stereotype oppfatninger av økonomer og jurister: Økonomer kjenner ikke regelverket godt nok, mens jurister ikke er vant til å tenke lønnsomhet. BI har gjort noe med dette. Etter tre år på dette studiet er du i stand til å vurdere både økonomiske og juridiske konsekvenser av beslutninger som tas i bedriften du jobber i. Du vil med andre ord kunne se om en beslutning er økonomisk forsvarlig og om den samtidig er rettslig sikker."

 

Det jeg lurer på er i hvor stor grad dette holder rot i virkeligheten. Når jeg leser dette så høres det jo veldig bra ut, men er redd for at utdanningen ikke er så relevant for arbeidsgivere som f. eks. økonomi & Administrasjon, Markedsføring eller Økonomi & Ledelse.

Jeg synes juss er spennende, men kanskje å ta jussfag på BI i tillegg til de vanlige økonomi fagene ikke gir meg så mye ekstra, eventuelt holde meg tilbake, og at det heller er lurere å bare fokusere på økonomi?

 

Ble litt langt dette her, håper virkelig noen kan hjelpe meg eller ihvertfall komme med noen innspill. Utdanning er jo veldig viktig! :)

Lenke til kommentar

For å fortsette i samme bølgen som de ovenfor meg, så er jeg i samme båt mtp juss kontra økonomi/admin på BI.

 

Juss i seg selv virker ganske så interessant og familie/lærer råder meg til å gå for den, men jeg er også glad i matte, tall og finans, derav interessen for økonomi og admin. Veldig usikker på hva av de jeg burde gå for rett slett.

Lenke til kommentar

Jeg bare tok begge deler jeg, men det er nok ikke for alle, rimelig mye slit over tid. Men som en som har mye kjennskap til juss og noe til økonomi vil jeg si at dere burde velge det dere er mest interessert i. Juss er garantert ikke veien å gå hvis dere ikke er veldig interessert i det, siden det er mange tørre og noen komplekse fag og mye jobb som må gjøres. Mye selvdisiplin kreves også, siden det for det meste bare er selvstudium og få forelesninger og annet. Mange sene kvelder/Bare sene kvelder med bøkene hvis dere vil ha bra karakterer siden det er kanskje det studiet med mest konkurranse i hele landet.

 

Som mange forelesere/advokater sier, er selve studiet ganske kjedelig, men jobbene du kan gjøre når du er ferdig er verdt strevet. Finner ikke mange jurister, altså de som kom seg gjennom, som ikke er fornøyd med valget av studium.

Lenke til kommentar

Hei

 

Vurderer å søke på Bi - Finans nå til høsten, men lurer på et par ting.

 

Jeg synes aksjehandel , analyser osv er moro, er dette noe man lærer om på denne linjen?

- Hvordan er matten på denne linjen, sammenlignet med P- matte?

- Noen som går på linjen, som vil fortelle hvordan de synes linjen er?

- Hvordan er snittet ca for å komme inn på denne linjen for høsten?

 

mvh

 

:)

Hei!

 

Mitt navn er Martin, og jobber som studentassistent på BI. Snittet i fjor på denne linjen mener jeg at var cirka 32 poeng (3.2). Ta kontakt direkte med bacheloravdelingen ([email protected], 46410006) for nøyaktig svar! Jeg har dessverre ikke gått denne utdannelsen, men anbefaler at du tar kontakt med Mats Kirkebirkeland. Han er medlem av SBIO-ledelsen (studentforeningen) ved BI og går denne utdanningen. han kan nåes på: Mats Kirkebirkeland [email protected] 46 41 09 36.

 

Lykke til!

 

M

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...