Gå til innhold

Tråden for BI-studenter!


fanelli

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Har eksamen i dag kl 14.00, men er blitt syk.. Hadde dere prøvd å tatt eksamen når hodet spinner!?

Ring skolen og forhør deg først. Så vidt jeg vet får du konte gratis med sykemelding, men kanskje du fraskriver deg denne muligheten hvis du allikevel prøver.

 

 

Du får konte gratis samt at du ikke bruker opp et forsøk. Tror jeg....

Lenke til kommentar

 

Har eksamen i dag kl 14.00, men er blitt syk.. Hadde dere prøvd å tatt eksamen når hodet spinner!?

Ring skolen og forhør deg først. Så vidt jeg vet får du konte gratis med sykemelding, men kanskje du fraskriver deg denne muligheten hvis du allikevel prøver.

Man mister seff gratis konting om man leverer inn eksamen. Du kan derimot si at du trekker deg under eksamen og skaffe bekreftelse på at du var syk samme dag.

Lenke til kommentar

Hvordan er andre semesteret på økad? Juleferie nå og regner med at det blir A i matte, A i Jus og B i Bedøk. Bedriten og markedsføring har jeg ikke peiling på. Blir arbeidsmengen mye større neste semester? Synes ikke dette semesteret var så super vanskelig.

Jeg synes andre semesteret hadde noe større arbeidsmengde enn første. Gled deg spesielt til organisasjonsatferd og ledelse, verste faget jeg noen gang har vært borti.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg syns andre semester var både og. Veldig individuelt. For min egen del likte jeg veldig godt statistikk. Matte stepper opp ett hakk. Finans 2 det samme (dårligste BØK faget mitt hittil). Org som nevnt over.... Passe tørt.

 

Ferdig med femte semester om tre dager. Ser i etterkant at første semester var det klart "enkleste".

Endret av Gennaro
Lenke til kommentar

Takk for svar, blir spennende. Gleder meg egentlig til matte og bedøk. Statistikk virker litt skummelt. Håper virkelig ikke org blir like jævlig som bedriften...

 

Jeg skal ha eksamen i org på torsdag (ikke konte, bare tar ting i en annen rekkefølge), og jeg synes det er helt forferdelig. De har rett og slett med for mye forskjellig i pensum synes jeg, man får ikke konsentrert seg om et eneste tema før man må løpe videre til neste. Jeg er vant med studier fra universitetet, og har aldri opplevd så mye forskjellig informasjon puttet inn i et så lite emne tidligere.

 

Det sagt, oppgavene får du utlevert ved semesterstart, og hvis du tidlig lager deg en disposisjon på hver oppgave, og repeterer denne med jevne mellomrom, så ligger du sikkert godt an. Jeg gjorde ikke det, men sånn i etterpåklokskapens lys osv...

Lenke til kommentar

Takk for svar, blir spennende. Gleder meg egentlig til matte og bedøk. Statistikk virker litt skummelt. Håper virkelig ikke org blir like jævlig som bedriften...

 

 

Org er ikke så ille om man jobber med faget gjennom hele semesteret. Klart, om man starter å lese en uke før eksamen går det til helvete:P Jeg synes pensumet i org var mye mer interessant enn bedriften, men org har mye mer pensum.

Lenke til kommentar

Jeg har lyst å sende brev til forfatterne av ORG boken. Så ufattelig kjedelig og lite givende bok har jeg aldri vært borti før. En skulle trodd at hele greia var klipp og lim fra internett.

 

"Teoretiker X hevder at *sett inn avansert teori med mest mulig fremmedord*, mens teoretiker Y sier at *sett inn avansert teori nummer to med flest mulig fremmedord*.

 

KUN teorier! Eksempler på hvordan teoriene fungerer i praksis ser man svæært sjeldent. Merker en enorm forskjell fra Business Communication (boken skrevet av han amerikaneren) hvor forfatteren inkluderte morsomme historier og praktiske eksempler på hver eneste side.

 

Nå er det selvsagt flere "abstrakte" teorier å nevne i ORG en Bus. Comm, men allikevel....

Lenke til kommentar

 

Hva er greia med at det tar vinter og vår før en MC karakter kommer ut?

Administrativt trøbbel/sløvhet vil jeg tro.

 

 

Tviler på trøbbel for da er det trøbbel hver forbanna gang :) Skjønner bare ikke greia. Vi får jo klar beskjed om at de rettes maskinelt. Skal det ta like lang tid å ha sensur da som en normal eksamen? Skjønner jeg lite av.

Lenke til kommentar

Jeg har lyst å sende brev til forfatterne av ORG boken. Så ufattelig kjedelig og lite givende bok har jeg aldri vært borti før. En skulle trodd at hele greia var klipp og lim fra internett.

 

"Teoretiker X hevder at *sett inn avansert teori med mest mulig fremmedord*, mens teoretiker Y sier at *sett inn avansert teori nummer to med flest mulig fremmedord*.

 

KUN teorier! Eksempler på hvordan teoriene fungerer i praksis ser man svæært sjeldent. Merker en enorm forskjell fra Business Communication (boken skrevet av han amerikaneren) hvor forfatteren inkluderte morsomme historier og praktiske eksempler på hver eneste side.

 

Nå er det selvsagt flere "abstrakte" teorier å nevne i ORG en Bus. Comm, men allikevel....

 

Jeg sitter på kompendie av alle kapitlene. Om det skulle være interessant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...