Gå til innhold

Tråden for BI-studenter!


fanelli

Anbefalte innlegg

 

Noen som kan hjelpe meg med en ting i BØK3411 sensorveiledninga som ble lagt ut?

I oppgave 21 så står det:

Avskrivninger = IB UB + Kjøp - Salg

Avskrivninger = 65 000’ – 76 000’ + 20 000’ – 1 780’ = 7 220 000

 

 

Skal ikke salg være 1900?

 

Ingen som har noen kloke tanker å komme med her? Jeg ser ikke hvorfor de har skrevet at salg er 1780, og denne oppgaven blir fort forskjellen på A eller B, så er litt (veldig) nysgjerrig.

 

 

Salgssum er 1 900', men i årsregnskapet står den kun oppført med 1 780' siden gevinst ved salg var 120.000.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal finne årets avskrivinger. Avskrivinger er ikke innbetalinger eller utbetalinger i kroner og øre, men et beløp som brukes i regnskapet for å vise hvor mye eiendelene vi eier i dag er verdt i år (i motsetning til i fjor). De endringene man skal forholde seg til er dermed endringer i regnskapet, ikke hvor mye som faktisk har gått inn og ut fra konto. Håper det var forståelig.

 

Det er lett å gjøre feil på den oppgaven da, jeg gjorde feil først, men av en eller annen grunn fikk jeg det for meg at jeg hadde gjort feil, og gikk tilbake og rettet den.

Lenke til kommentar

Du skal finne årets avskrivinger. Avskrivinger er ikke innbetalinger eller utbetalinger i kroner og øre, men et beløp som brukes i regnskapet for å vise hvor mye eiendelene vi eier i dag er verdt i år (i motsetning til i fjor). De endringene man skal forholde seg til er dermed endringer i regnskapet, ikke hvor mye som faktisk har gått inn og ut fra konto. Håper det var forståelig.

 

Det er lett å gjøre feil på den oppgaven da, jeg gjorde feil først, men av en eller annen grunn fikk jeg det for meg at jeg hadde gjort feil, og gikk tilbake og rettet den.

Avskrivninger er en verdiforringelse av en eiendel i en periode. Det er et beløp som viser hvor mye en eiendel (f.eks en bil) taper markedsverdi som en konsekvens av at du eier den. I resultatregnskapet tilhører avskrivninger og nedskrivninger kontoklasse 6 (annen driftskostnad). Disse kontoene blir motposter til eiendelskontoene før starten på et nytt regnskapsår, dvs at markedsverdien til en bil vil ha blitt justert for årlig avskrivning før starten på en ny regnskapsperiode.

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

 

Jeg har lyst å sende brev til forfatterne av ORG boken. Så ufattelig kjedelig og lite givende bok har jeg aldri vært borti før. En skulle trodd at hele greia var klipp og lim fra internett.

 

"Teoretiker X hevder at *sett inn avansert teori med mest mulig fremmedord*, mens teoretiker Y sier at *sett inn avansert teori nummer to med flest mulig fremmedord*.

 

KUN teorier! Eksempler på hvordan teoriene fungerer i praksis ser man svæært sjeldent. Merker en enorm forskjell fra Business Communication (boken skrevet av han amerikaneren) hvor forfatteren inkluderte morsomme historier og praktiske eksempler på hver eneste side.

 

Nå er det selvsagt flere "abstrakte" teorier å nevne i ORG en Bus. Comm, men allikevel....

 

Jeg sitter på kompendie av alle kapitlene. Om det skulle være interessant.

 

Kunne du sendt meg de kompendiene? :)

Lenke til kommentar

 

 

Jeg har lyst å sende brev til forfatterne av ORG boken. Så ufattelig kjedelig og lite givende bok har jeg aldri vært borti før. En skulle trodd at hele greia var klipp og lim fra internett.

 

"Teoretiker X hevder at *sett inn avansert teori med mest mulig fremmedord*, mens teoretiker Y sier at *sett inn avansert teori nummer to med flest mulig fremmedord*.

 

KUN teorier! Eksempler på hvordan teoriene fungerer i praksis ser man svæært sjeldent. Merker en enorm forskjell fra Business Communication (boken skrevet av han amerikaneren) hvor forfatteren inkluderte morsomme historier og praktiske eksempler på hver eneste side.

 

Nå er det selvsagt flere "abstrakte" teorier å nevne i ORG en Bus. Comm, men allikevel....

 

Jeg sitter på kompendie av alle kapitlene. Om det skulle være interessant.

 

Kunne du sendt meg de kompendiene? :)

 

De ligger på Enkeleksamen.no, gratis.

Registrerer deg med FB.

Lenke til kommentar

Ser det er en del her som virkelig virker som er veldig flinke på skolen! All respekt til dere :-)

Jeg selv har ikke vært fullt så flink dette halvåret, har dere evt tips til hvordan dere jobber gjennom semesteret og planlegger tid?

 

Les jevnt hele året. Gjør oppgaver og arbeidskrav. Intensiver kraftig under eksamensperioder og les på tidligere eksamensoppgaver. Gullformelen for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...