Gå til innhold

Hvordan får jeg bildene mine til å ligne mindre amatør?


Anbefalte innlegg

Jeg sliter veldig mye for tiden med å få bilder til å likne på proff. bilder. Er det noen triks til dette? Er veldig frustrerende siden jeg har en speilreflekskamera, men jeg greier fortsatt å ikke få det til.

 

Takk på forhånd!

 

Får bare bilder som ligner på de man tar med en digital kamera.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og husk at de bildene du ser de proffesjonelle publiserer kun er de vellykkede. Det er nok en god del boksudd på minnebrikka deres også. Prøv å se etter de som sitter perfekt blandt dine bilder. Kanskje det bare er ett av hundre du vil ta vare på i begynnelsen. Men det bedrer seg. Prøv å tenke på komposisjon og lys når du tar bildet. Og les. Les masse. Det er mye nyttig lærdom ute på internett.

Lenke til kommentar

Les bøker. Ta fotokurs. Kikk på gode bilder og se om du kan si hva du liker ved bildet og gjør det "godt". Prøv å etterligne selv. Ta bilder selv. Mange. Og - bruk tid på hvert bilde - prøv å visualisere hva du vil oppnå med bildet, forestill deg hva du vil med det.

 

Tusen takk for tipsene:)

Lenke til kommentar

En ting jeg selv føler hjelper mye er og se på bilder du tok i begynnelsen av tiden du hadde kamera opp mot de nye..Da ser du hva du har forbedret og hva du må endre på lettere.

Det viktigeste er uansett og trene.Ta masse bilder, ikke bli sittende bare og lese.

Les litt og prøv deg fram.Da blir bildene fort en hel del bedre.

Endret av DjDarkDragon
Lenke til kommentar

Hvilken kamera og objektiv er det du har.

 

Kan hende du burde spandere på deg et nytt objektiv og en ekstern blits.

 

 

Jeg synes dette er et meget dårlig råd. Denne tråden viser nettopp at man ikke automatisk får gode bilder ved å kjøpe seg et speilreflekskamera. Trådstarter trenger å lære mer om fotografering, ikke enda mer utstyr. Ingen vits i å hive mer bensin på utstyrsillusjonsbålet i dette tilfellet.

 

boos

Lenke til kommentar

Hvilken kamera og objektiv er det du har.

 

Kan hende du burde spandere på deg et nytt objektiv og en ekstern blits.

 

 

Jeg synes dette er et meget dårlig råd. Denne tråden viser nettopp at man ikke automatisk får gode bilder ved å kjøpe seg et speilreflekskamera. Trådstarter trenger å lære mer om fotografering, ikke enda mer utstyr. Ingen vits i å hive mer bensin på utstyrsillusjonsbålet i dette tilfellet.

 

boos

 

Om det er et dårlig råd og få vite hvilket fotoutstyr trådstarter har og muligens burde oppgradere objektivet ?

 

Det er faktisk dårlige kitobjektiver i omløp,så jeg synes at det er viktig og vite hvilken utstyr trådstarter har.

En ekstern blits er ikke akkurat utstyrs-hysteri.

Kan jo også nevne at trådstarter i første post har som intensjon og ta like gode bilder som de "profesjonelle"da er et billig lyssterk fastobjektiv en enkel vei og gå.

Angående opplæring,hvis du leste hele mitt innlegg så nevnte jeg akkurat det samme som deg i tillegg var jeg så snill og henviste til endel guider som trådstarter kan benytte seg av :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...