Gå til innhold

Starcraft II kun for voksne (PC)


Anbefalte innlegg

Omg,

har en gammal pc stående her som drar 99% av alle de nyeste spilla uten problemer;

kosta meg 5500,- for 2 år sida;

 

GeForce 8800 GT 512 mb

4 GB ram

Intel Core 2 Duo

 

Så ikke kom med "Gidder ikke oppgradere hvert halvår for å spille de nyeste spilla"

 

Pcen jeg beskrev drar Crysis på 45 fps på High Graphics,

drar garantert SC2,

og drar sikkert Bad Company 2 greit også.

 

Det gjelder bare å være SMART når man kjøper pc,

hadde det ikke vært for at pcen konka,

hadde jeg brukt den fortsatt.

Endret av malmern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

lenge siden fanatikere har fått meg til å smile så mye som denne diskusjonen har ført til. Takk for herlig rettferdiggjøring av piratkopiering. 

 

Ett lite tips til deg passdeg er å jo å koble PCen til tven og spille med mus og tastatur der, men det passer seg jo kanskje ikke siden det rettferdiggjør at man kjøper spillet.

 

Eller så synes jeg det er herlig at Blizzard fortsatt lager PCspill og ikke bare konsoll spill som man porter til PC, så får man utnyttet den muligheten det er med å spille på PC

 

Fin kommentar, men med pc'n min får jeg ikke full ytelse av starcraft 2, det kunne jeg fått på PS3. Å ja det er fint at noen lager PC spill og ikke bare porterer fra konsoll, for FPS er faktisk best på pc, det er sant... men jeg gidder ikke oppgradere pc'n hvert halvår for å spille de nyeste spillene... så hva om Blizzard hadde portert fra pc til ps3? =)

 

Takk gud for pirater!

Selvmotsigelse? De fleste fpser kjører helt fint på samme hw som starcraft II, hva er forskjellen?

 

Det er ikke snakk om selvmotsigelse, jeg bare sier at jeg selv synnes fps spill er best på pc, men nå spiller jeg også fps på konsoll fordi jeg ikke gidder oppgradere pc'n min. Derimot ser jeg ingen grunn til at rts skulle være bedre på pc enn konsoll dersom man kobler mus og tastatur til konsollen....

Lenke til kommentar

Den jevne ps3-gameren bruker primært spillkontrolleren (dualshock etc). Når de ved å lansere et spill til en konsoll krever at spillerne skal gå til innkjøp av mus og tastatur, da er litt av vitsen borte.

 

Du kan hvertfall ikke påstå at en gamer med gamepad hadde hatt nubbsjans mot en gamer med mus og tastatur :)

 

Krever høy presisjon og høyt tempo å kunne konkurrere i et spill som starcraft 2.

 

Samme med world of warcraft. Krever mus og tastatur. Skulle gjerne sett noen prøve å ha 50+ spells/skills/potions etc i bruk med en gamepad.

Lenke til kommentar

For Blizzard å lage Starcraft 2 for folk som brukte tastatur og mus til PS3 er omtrent like lønnsomt som om Square Enix skulle laget Final Fantasy XIII for folk som har HD-DVD spilleren til Xbox360.

 

World of Warcraft er PC only. Ser du Blizzard lide noen nød av det? Nei, snarere motsatt. Blizzard er en av få utviklere som fortsatt tror på kvalitet på PC platformen, fremfor å pøse ut sine spilltitler med halvgod kvalitet på alt som kan krype og gå av spillplatformer.

 

Passdeg, du virker bare som en snurt liten snørrunge. Og jeg tror faktisk Blizzard helt fint klarer seg uten sånne som deg i sine onlinespill. Jeg og alle andre som meg er bare glade for at det er så få trangsynte konsollnerder i PC spill.

På en annen side, har du noen gang sett et RTS til konsoll som er bra? Selv ikke Halo Wars, som var skreddersydd til konsoll. Skal vi som elsker Starcraft lide med et halvdårlig spill bare fordi du ikke gidder å spille på PC?

 

 

Du kan like så godt bare innrømme det først som sist. Den første kommentarer din er trolig noe av det dummest her på forumet til nå dette året.

 

 

Jeg mistenker at det kan være skjulte motiver bak den høye aldergrensen på Starcraft 2.

 

Hvorfor skulle det gå utover kvaliteten på pc versjonen dersom Blizzard hadde laget en konsollverson av SC2?

Lenke til kommentar

Den jevne ps3-gameren bruker primært spillkontrolleren (dualshock etc). Når de ved å lansere et spill til en konsoll krever at spillerne skal gå til innkjøp av mus og tastatur, da er litt av vitsen borte.

 

Du kan hvertfall ikke påstå at en gamer med gamepad hadde hatt nubbsjans mot en gamer med mus og tastatur :)

 

Krever høy presisjon og høyt tempo å kunne konkurrere i et spill som starcraft 2.

 

Samme med world of warcraft. Krever mus og tastatur. Skulle gjerne sett noen prøve å ha 50+ spells/skills/potions etc i bruk med en gamepad.

 

Dersom du ikke hadde en PC til å kjøre SC2, men derimot hadde en PS3...

Så hadde Blizzard lansert en PS3 versjon av SC2 samtidig som PC versjonen...

Hadde du da kjøpt deg en splitter ny PC for å kjøre SC2 eller hadde du ganske enkelt bare kjøpt spillet til PS3'en å flyttet musa og tastaturet fra PC'n din over til PS3'en?

Endret av passdeg
Lenke til kommentar

SC3 kjører på mer eller mindre alt av pcer fra de siste 5 år, så hadde ikke det funka på min pc hadde jeg kjøpt ny.

 

SC2 kommer absolutt ikke til å kjøre 100% på en 5 år gammel PC... Eller du har kanskje tilgang til pappas kredittkort å har en 5 år gammel liten Alienware stående du?

Lenke til kommentar

Aldri sett noen bruke mus og tastatur på ps3 :)

 

Ikke? Unreal Tournament med mus og tastatur på ps3 tok jo helt av en periode, synd ingen følger opp med mus og tastatur kompatible spill til konsoller for da hadde stasjonær pc'n min gått rett ut vinduet...

 

Du fatter det ikke du, hvorfor skal jeg bruke tusen vis av penger på en PC for å kjøre et spill som PS3'en min lett kunne kjørt uten NOEN problemer. Problemet er at Blizzard rett og slett ikke GIDDER lage en versjon til PS3, men alltid kommer med en latterlig unnskyldning som innebærer mus og tastatur på PS3 men dette er bare piss hele greia.

 

Blizzard gidder ikke tilpasse seg spillbransjen, jeg gidder ikke bruke 10 000 kr på en data for å spille starcraft 2 når jeg lett kunne kjørt det på ps3.

 

Hadde det kommet på ps3 hadde jeg kjøpt det. Men det gjør det ikke så da laster jeg det heller ned som protest å spiller det så godt jeg kan på den dritt pc'n jeg allerede har.

 

Liten selvmotsigelse her?

Du sier at du ikke gidder å kjøpe pc for å spille det, men sier samtidig at du skal laste det ned for å spille det? Dvs du allerede har god nok hardware til å spille det da.

Og det at Blizzard ikke "gidder" å lage det til PS3 er vel heller en markedsvurdering av dem. At det ikke vil være lønnsomt å bruke ekstra ressurser på å utvikle til en plattform som ikke egner seg for spillet. Når de sammenligner potensialet for PS3 kontra PC vet de jo at alle koreanerne bare spiller på PC...

Lenke til kommentar

SC3 kjører på mer eller mindre alt av pcer fra de siste 5 år, så hadde ikke det funka på min pc hadde jeg kjøpt ny.

 

SC2 kommer absolutt ikke til å kjøre 100% på en 5 år gammel PC... Eller du har kanskje tilgang til pappas kredittkort å har en 5 år gammel liten Alienware stående du?

Du trenger ikke være drittsekk fordi du er uintelligent.

 

Jeg har en 6 år gammel ibm laptop som driver sc2 uten større problemer, og en stasjonær pc som var mid-end for 5 år siden, som kostet rundt 5-6000, den klarer det også uten større problemer.

Lenke til kommentar
jeg gidder ikke bruke 10 000 kr på en data for å spille starcraft 2 når jeg lett kunne kjørt det på ps3.

Jeg oppdaterte akkurat min maskin for 4000,- som inkluderer en Windows-lisens da jeg har kun brukt GNU/Linux i omtrent to år nå. Alt dette gjorde jeg for å spille Starcraft II slik at jeg er klar når det kommer ut.

 

Fint forslag! men nå har jeg allerede en PS3 til 3000 å jeg har ikke planer om å bruke nye 5000 fordi Blizzard ikke gidder å lage en PS3 verson. Som sagt da er ikke Blizzard interessert i pengene mine å jeg får bare laste det net =)

Logikken din er helt på tur. Hadde du sagt «jeg har ikke planer om å bruke nye 5000 fordi Blizzard ikke gidder å lage en PS3 verson, jeg kommer ikke til å spille spillet» er det et helt logisk og forståelig argument. Men «jeg får bare laste det ned» er ikke logisk i det hele tatt. Hva skal du laste det ned til dersom du ikke har en 5000,- PC for å spille det? Skal du laste det ned uten å spille det?

Lenke til kommentar

Du fatter det ikke du, hvorfor skal jeg bruke tusen vis av penger på en PC for å kjøre et spill som PS3'en min lett kunne kjørt uten NOEN problemer. Problemet er at Blizzard rett og slett ikke GIDDER lage en versjon til PS3, men alltid kommer med en latterlig unnskyldning som innebærer mus og tastatur på PS3 men dette er bare piss hele greia.

 

Blizzard gidder ikke tilpasse seg spillbransjen, jeg gidder ikke bruke 10 000 kr på en data for å spille starcraft 2 når jeg lett kunne kjørt det på ps3.

 

Hadde det kommet på ps3 hadde jeg kjøpt det. Men det gjør det ikke så da laster jeg det heller ned som protest å spiller det så godt jeg kan på den dritt pc'n jeg allerede har.

 

Så folk skal bare piratkopiere hver eneste gang et spill ikke kommer til en eller annen platform de ønsker spillet på? Dummeste jeg har hørt.

Hvorfor skal Blizzard lage Starcraft 2 til PS3? Kun for å tilfredsstille deg? Alle spillutviklere vet at RTS på konsoll er noe en generelt holder seg langt unna. Og hvem sin feil er det? Jo dere spillere som bare syter og klager hvor mye dårligere det er enn på PC.

 

Blizzard lager spill til konsoll i sitt eget tempo. Når de har et spillkonsept de er fornøyd med.

De er et av få utviklere som pumper ut det ene knallspillet etter det andre.

Jeg er glad det finnes utviklere som ikke lar seg diktere av markedet og spytter ut middels gode titler til alt som kan krype og gå av platformer. Vi har nok av de selskapene for å si det sånn.

 

Og hvorfor skal du laste ned spillet hvis du ikke har PC til å kjøre det? Ganske selvmotsigende spør du meg.

Lenke til kommentar

Litt pussing formulert i artikkelen:

 

"I likhet med både Counter-Strike og Warcraft, er Starcraft en spillserie som tilsynelatende aldri vil dø ut."

 

Hvor blir det av Counter-Strike 2? CS virker ganske utdødd.

 

Warcraft 4 kommer ikke før lenge etter at WoW er glemt, så Warcraft har mer eller mindre dødd ut. (Warcraft, ikke WoW. Samme univers, forskjellig serie. Det blir det samme som Halo vs Halo Wars.)

 

StarCraft? Spillet vi venter på er det andre spillet i serien. Jeg vet ikke helt om jeg vil si den "tilsynelatende aldri vil dø ut" etter ett spill... :p

Lenke til kommentar

lenge siden fanatikere har fått meg til å smile så mye som denne diskusjonen har ført til. Takk for herlig rettferdiggjøring av piratkopiering. 

 

Ett lite tips til deg passdeg er å jo å koble PCen til tven og spille med mus og tastatur der, men det passer seg jo kanskje ikke siden det rettferdiggjør at man kjøper spillet.

 

Eller så synes jeg det er herlig at Blizzard fortsatt lager PCspill og ikke bare konsoll spill som man porter til PC, så får man utnyttet den muligheten det er med å spille på PC

 

Fin kommentar, men med pc'n min får jeg ikke full ytelse av starcraft 2, det kunne jeg fått på PS3. Å ja det er fint at noen lager PC spill og ikke bare porterer fra konsoll, for FPS er faktisk best på pc, det er sant... men jeg gidder ikke oppgradere pc'n hvert halvår for å spille de nyeste spillene... så hva om Blizzard hadde portert fra pc til ps3? =)

 

Takk gud for pirater!

Selvmotsigelse? De fleste fpser kjører helt fint på samme hw som starcraft II, hva er forskjellen?

 

Det er ikke snakk om selvmotsigelse, jeg bare sier at jeg selv synnes fps spill er best på pc, men nå spiller jeg også fps på konsoll fordi jeg ikke gidder oppgradere pc'n min. Derimot ser jeg ingen grunn til at rts skulle være bedre på pc enn konsoll dersom man kobler mus og tastatur til konsollen....

 

Hehe, hva med modding? Bedre grafikk? Ellers koster det ikke 10 000 å skaffe en PC med samme grafiske nivå som en PS3, men jeg renger med du krever mye bedre grafikk fra PC når du driver med sammenlikningene dine, det ville ihvertfall stått i stil til den relativt uforståelige argumentasjonen din.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...