Gå til innhold

Hjelp oss med å få bedre emnetitler


Anbefalte innlegg

Er selv en av dem som flittig rapporterer emnetittler. Men jeg er enig i at regler/rettningslinjer for emnetittler burde vært annonsert på en litt bedre måte. Feks. kunne man få en slik "boks" som står over alt annet som i Politikk og samfunn der det ble linket til hva rettningslinjene sier om emnetittler samt denne tråden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra det er på plass. Satser på noen bedre titler nå i hvert fall.

 

Høres ut som en god ide. Får nesten lyst til å opprette en ny tråd bare for å se hvordan det ser ut.

Hvis du ikke fikk lyst til å gjøre det, så har jeg det her for deg:

 

Husk at emnetittel skal være utfyllende og beskrive trådens innhold. Unngå emnetitler som gjør det uklart hva tråden handler om

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tre-ords-regelsen er fin den, men den er også til tider veldig irriterende.

Tråder som fint kunne bare hett "x" blir hetende "Den store x-tråden" og lignende. Dette er da virkelig ikke nødvendig?

"x" er da like informativt som "Den store x-tråden". For min egen del gjør faktisk titler av typen "Den store x-tråden" til at jeg overser tråder fordi navnet ikke begynner med det jeg leter etter. Jeg regner da med at det finnes andre som meg som skummer gjennom trådene på en side, for å finne den tråden de leter etter og vet at skal være der en plass, og at det er ytterst få som faktisk leser trådtitlene nøye.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...