Gå til innhold

Nexus One Tråden [Google Android Mobilen]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg har nexus one med kun offisiell firmware og ikke root.

 

Har nå sett meg lei på at telefonminne er et stort problem, da jeg hele tiden må slette program for å teste ut nye etc.

 

Når jeg rooter telefonen, blir alle programmene innstallert på minnekortet? Eller vil det være samme problem ved rooting at alt skal innstalleres på telefonminne og etterpå kan kun noen programmer flyttes noe av innholdet over på minnekortet ved bruk av apps som "sdmove" ?

 

 

 

 

Plagsomt å ha 16 gb minnekort me god lagringsplas tilgjengelig, mens telefonminne kun er på 190 mb og kun 20 mb tilgjengelig..

 

 

 

 

Evt, hvilken root versjon anbefales for nexus one?

 

 

Lenke til kommentar

hmm..

 

 

 

 

trodde det var en enklere prosess å få en custom rom på denne telefonen...

 

har gått igjennom en del sider og kan ikke finne en enkel guide med både root og flash av custom rom.

 

Linker til ting som skal lastes ned virker ikke.. da blir jeg forvirra.

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

kom frem til denne siden: http://wiki.cyanogenmod.com/index.php?title=Nexus_One:_Full_Update_Guide#Before_you_do_anything_.E2.80.94_Make_a_backup

 

 

 

 

Får dere andre åpnet nedlastingen til "flashing radio" delen?

 

Jeg fikk kun lastet ned clockworkmod sin recovery pga linken til ra versjonen var død.

Samtidig når jeg prøver og åpne linken til radio for clockworkmod så blokkerer antivirus programmet mitt (avast) siden pga trojansk hest..

 

 

er det virkelig virus på de sidene der?

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...

I dag skjedde noe trist med telefonen. Den har funket helt bra til jeg var på trening i dag. Hadde nylig installert stop watch app som jeg skulle bruke til senere. Da jeg skulle ta fram mobilen og kjøre stop watch, merket jeg at telefonen har formatert seg, altså alt forsvant som om det skulle vært ny telefon fra butikken.

 

I for seg er det ikke så galen da appsene kan laste ned på nytt, og bilder ligger på minnekortet. Det sørgelige er at all SMS er borte vekk (ja er litt gay ja, men for meg er det litt spesiell å bevare på sms'er om det er fra kjæresten eller tulle sms fra kompiser), lurte på om noen av dere har opplevd noe sånt?

 

Kan umulig være fysisk kontakt med telefonen da den lå i baggen under treninga, og jeg skulle hente den for å kjøre stop watch :(

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

HJELP! Jeg fikk 2.3.6 OTA, og etter det har telefonen min vært syk.

 

Før kunne den stå på i to døgn før den måtte lades (mild bruk). Nå varer den toppen 5 timer, og da er ikke skjermen på engang. Dette begynte på søndag da jeg fikk oppdateringen.

 

Har lest flere som har bugs med "gallery" (pinch to zoom), men finner ingen andre som har problemer med strømbruk. Noen her som har vært borti det? I batterimonitor ser det ut til at telefonen ikke lengre går i dvale, og den rapporterer at "gallery" bruker 17%, ende jeg ikke har åpnet galery.

 

Noen andre erfaringer?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...