Gå til innhold

Nexus One Tråden [Google Android Mobilen]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oppdaterte min N1 til 2.3.3 stock via link på XDA for et par uker siden.

Batteriet tømmes på 6-8 timer mot 15-18 timer tidligere.

Har prøvd å sette på wifi (som tipset om tidligere i denne tråden) uten at det hjelper.

 

Har derfor besluttet å roote telefonen.

 

Kan noen legge ut linker til det jeg trenger. Blir nemlig ikke klok på "oppskriften" hos XDA, da de blant annet spesifikt nevner versjonsnummer.

Anser meg som relativt oppegående på tekniske løsninger, og har registrert at "alle" mener rooting er lett, men jeg skjønner det ikke... :blush:

Lenke til kommentar

Jeg brukte ganske lang tid på å finne guider som jeg stolte på da jeg gjorde det, så jeg har ikke tenkt til å finne frem til deg... Jeg kan dog fortelle deg hvilke steg du må igjennom.

 

1: Unlocke Bootloaderen.

Dette medfører en factory reset, og du vil miste alt på telefonen som ikke ligger på SD-kortet, eller blir tatt back up av av div programmer eller goolge sync. Du kan ikke ta backup av appdata, da det krever root.

Dette må gjøres via en SDK på PCen over USB-kabel.

 

2: Flashe en rom som installerer root.

Her må du antagelig passe på at fila du bruker er kompatibel med din nåværende versjon av Android (type "FRF 56", eller hva de heter). Det er fordi disse har endret seg siden alle andre her inne rootet, at det ikke nødvendigvis er så lett for oss å gi eksakte guider.

Google er din venn. Dette kan være et fint sted og starte: http://forum.cyanogenmod.com/topic/17445-installing-cyanogen-on-stock-233/

Merk at å flashe ny radio antagelig ikke er nødvendig.

 

3: Dersom du vil ha cyanogen: Rom Manager fra Market.

Anre ROMs: Individuelle guider.

Lenke til kommentar

Jeg brukte ganske lang tid på å finne guider som jeg stolte på da jeg gjorde det, så jeg har ikke tenkt til å finne frem til deg... Jeg kan dog fortelle deg hvilke steg du må igjennom.

 

1: Unlocke Bootloaderen.

Dette medfører en factory reset, og du vil miste alt på telefonen som ikke ligger på SD-kortet, eller blir tatt back up av av div programmer eller goolge sync. Du kan ikke ta backup av appdata, da det krever root.

Dette må gjøres via en SDK på PCen over USB-kabel.

 

2: Flashe en rom som installerer root.

Her må du antagelig passe på at fila du bruker er kompatibel med din nåværende versjon av Android (type "FRF 56", eller hva de heter). Det er fordi disse har endret seg siden alle andre her inne rootet, at det ikke nødvendigvis er så lett for oss å gi eksakte guider.

Google er din venn. Dette kan være et fint sted og starte: http://forum.cyanogenmod.com/topic/17445-installing-cyanogen-on-stock-233/

Merk at å flashe ny radio antagelig ikke er nødvendig.

 

3: Dersom du vil ha cyanogen: Rom Manager fra Market.

Anre ROMs: Individuelle guider.

 

Takk for svar! Fant en fin instruksjonsvideo (http://theunlockr.com/2010/01/02/how-to-root-the-nexus-one/) der ting ble trinnvist forklart, og jeg ser straks lysere på saken :-)

 

Hvilket backupprogram anbefales? For det er sånn at jeg må ta backup både ved opplåsing av bootloader og ved rooting?

Lenke til kommentar

Det er begrenset hva det er mulig å ta backup av... Alt som gjøres, på et dypt nivå, via telefonen krever root, så der må du innse at du mister en del instillinger/progresjon i spill etc. Det kan hende at du kan bruke noe som heter nandroid via PCen, men det kan du undersøke selv.

 

Så lenge du følger guider, og vet at ting er kompatibelt, burde det ikke være noen risiko. Jeg mener å ha lest at det eneste som faktsik kan bricke telefonen er å oppdatere radio (som du ikke trenger å gjøre).

 

Ved rooting tror jeg ikke du mister noe (og dessuten er telfonen nettopp vipet fra du låste opp bootloaderen).

 

Når du har root, funker Rom Manager til backup av hele ROMs, og Titanium funker til backup av enkelte apps/instillinger.

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått et problem her. :thumbdown: Jeg kan ikke koble til noe nettverk. Jeg har lagt til nettverket manuelt, men klarer ikke å finne det på telefonen. Pcen ved siden av har god dekning.

 

Når jeg skrur på wifi, står bare telefonen og søker. Jeg har forsøkt å restarte telefonen.

 

Hva kan være galt???

Lenke til kommentar

Etter at jeg oppgraderte til CM7 Nightly slet jeg med dårlig batteritid på telefonen. Den holdt en dag før den måtte lades igjen. Synes dette var merkelig da telefonen varte minst dobbelt så lenge på tidligere versjoner.

 

Forsøkte å innstallere nye nightlies, bytte batteri ++, uten resultat.

 

Etter at jeg ved en tilfeldighet skiftet klokkewidget fant jeg ut årsaken. Da jeg hadde oppgradert til CM7 byttet jeg ut yr-widgeten til fordel for Fancy Widget (Market). Det var denne appen som var synderen for min del.

 

For da jeg skiftet den ut til fordel for Pixel Art Clock Widget ble det fart på sakene. Nå har telefonen en oppetid på rundt 75 timer.

 

Visste ikke at widgets kunne ha så stor innvirkning på batterilevetiden. Vet ikke hvorfor Fancy Widget slukte så mye batteri. Jeg aktiverer kun wifi og 3g når jeg har behov for det, så kan ikke se at det har noe med refresh-intervalls å gjøre.

 

Rare greier, men gøy at det løste seg.

Lenke til kommentar

Pinlig å si det, men jeg har nettopp oppdaget Launcher Pro. :p Det er en massiv forbedring i forhold til den originale Launcheren i Nexus 1. Hvis dere ikke har prøvd denne før, så anbefales dette sterkt! Telefonen føles smidigere med denne. Kjøpte like gjerne appen for å støtte opp, samt for å få tilgang til "plus-funksjonene". :)

 

Ligner en god del på HTC Sense, faktisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da jeg hadde oppgradert til CM7 byttet jeg ut yr-widgeten til fordel for Fancy Widget (Market). Det var denne appen som var synderen for min del.

 

Hvordan er yr-widgeten på batteribruk da? Jeg bruker denne selv.

 

Pinlig å si det, men jeg har nettopp oppdaget Launcher Pro. :p Det er en massiv forbedring i forhold til den originale Launcheren i Nexus 1. Hvis dere ikke har prøvd denne før, så anbefales dette sterkt! Telefonen føles smidigere med denne. Kjøpte like gjerne appen for å støtte opp, samt for å få tilgang til "plus-funksjonene". :)

 

Ligner en god del på HTC Sense, faktisk.

 

Har brukt Launcher Pro siden jeg fikk telefonen, men ved oppgradering til CM7 RC2 så klikka Launcher Pro fullstendig. Og gikk over til ADW Launcher EX, og er igrunnen mer fornøyd med denne. :)

Lenke til kommentar

Virker riktig det Venesis sier

 

CAP201103172051.jpg

 

I starten hadde jeg Fancy Widgets, så byttet jeg til animated weather. Du ser på grafen når jeg bytter.

 

Jeg ser også på grafen at i begynnelsen hadde du skjermen på en del ganger og etterpå når grafen flater ut så hadde du ikke skjermen på i det hele tatt. Så det er vanskelig å si om bytte av widget hadde noe å si for din del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...