Gå til innhold

Hvorfor er Rap crap?


mantex

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor rap er crap er for meg et enkelt spørsmål.

Rappere rapper om meningsløse idiotiske ting, som hvor fælt de hadde det, at foreldrene deres mishandla de osv. Det er ikke jeg interessert i å høre om. Det er en kjedelig rytme stort sett hele tiden i rap, bortsett fra på refrenget der en poptype musikk spilles.

Rap er stort sett alltid datakomponert playback.

Rappinga blir gjort med så lite følelse og innlevelse som mulig og er rett og slett kjedelig å høre på.

Lenke til kommentar

Hvorfor er livet til rapperene meningsløst? Er mange som har opplevd den samme dritten som en rekke rappere rapper om og som da kjenner seg igjen i musikken. Er enig med deg at rap som handler om sex, hoes og penger som oftest er dritt, men rap om livet ser jeg ikke noe problem med. Og hva er problemet med melodien ofte er datalagd? En datamaskin er like mye instrument som et trommesett. Uansett så er det mye rap der en datamaskin IKKE lager melodien.

 

Og har du hørt all rap i verden siden du kan påstå at rapping blir gjort med så lite følelse og innlevelse som mulig? "All metal er bare skriking"

Tydelig at du er et metalhead med de fordommene der ...

 

 

Forresten, jeg liker det meste av musikk, rap som metal og ser ingen grunn til å generalisere musikksjangere når det er så mange variasjoner innenfor dem. Gjorde det før, og du verden så mye bra musikk jeg gikk glipp av. Skal innrømme at jeg hører mest på drum'n'bass, hardstyle, breakbeat, industrial og andre elektroniske sjangere, men setter også pris på rap, metal eller rock for den saks skyld.

Lenke til kommentar

Har ikke hørt alt jeg, nei.

Er ikke det at de har opplevd fæle ting, kan bare ikke fordra måten noen framstiller det på. At de hadde det så fælt og at det er så synd på dem osv.

For ikke å nevne at rap rett og slett er stygt å høre på, fordi det høres så dumt og lite oppfinnsomt ut. Det er min mening. Hørte på rap og hiphop i 3-4 år helt til jeg fant ut at ordentlige band som Trivium, Metallica, Avenged Sevenfold osv passet mye bedre til min stil.

Jeg ler HARDT av slike som etterligner gangsterne, buksa på knea, 5xl klær på medium kropp osv, og de som sier Yo niggah. Fysj!

Lenke til kommentar

Old-School rap med faktiske kule funky samples er dritkult. Jurassic 5, for eksempel, er et av favorittbanda mine, selv om jeg hører veldig lite på rap.

 

Gangsta' rap er bare bæsj. Etter min mening, selvfølgelig. Ufortjent rike folk som er helt kølle i hodet. Rapper om hoes, guns and money. Blæ.

 

 

Musikk er ekstremt subjektivt. Jeg trodde folk visste dette her nå.

 

 

 

Det er ekstrem forskjell innen sjangeren hip-hop.

Om du ikke hører forskjell på disse to, bør du sjekke ørene dine.

http://www.youtube.com/watch?v=XsZKrctSDaw

http://www.youtube.com/watch?v=CtwJvgPJ9xw

Endret av Knofle
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PMxZbwCI

Har ikke hørt alt jeg, nei.

Er ikke det at de har opplevd fæle ting, kan bare ikke fordra måten noen framstiller det på. At de hadde det så fælt og at det er så synd på dem osv.

For ikke å nevne at rap rett og slett er stygt å høre på, fordi det høres så dumt og lite oppfinnsomt ut. Det er min mening. Hørte på rap og hiphop i 3-4 år helt til jeg fant ut at ordentlige band som Trivium, Metallica, Avenged Sevenfold osv passet mye bedre til min stil.

Jeg ler HARDT av slike som etterligner gangsterne, buksa på knea, 5xl klær på medium kropp osv, og de som sier Yo niggah. Fysj!

 

Wow, seriøst. Wow.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PMxZbwCI

Her rapper Busdriver over Rondo a la Turca (Tilgi meg visst eg hugsar feil, er ikkje så glad i pre-romantisk klassisk.)

ehm. Med mindre du tenker på ei låt som jeg ikke kan, så er Blue Rondo á la Turk en jazzlåt av Dave Brubeck. JAZZHOVUD MY ASS! :thumbup:

 

http://www.youtube.com/watch?v=OCSevzJQ2-Y

 

Brubeck? JAZZ?!? Berre visst ein er kvit og baserar jazzkunnskapane sine på det ein lærer på musikklinja.

Lenke til kommentar

Er ikke så særlig begeistret for Hip Hop/Rap, men det finnes et par gode artister/band som feks Run-DMC og Jay-z.

 

Hører for det meste på Hard Rock og Heavy Metal, men vil ikke si som mange andre her inne; "Metal er best, Hip Hop er drit". Det finnes faktisk forferdelig mye dårlig innen metal også.

Lenke til kommentar

Jeg mener rap er crap fordi stemmen aldri går sammen med beaten. Det er som å høre på to forskjellige ting oppå hverandre. Ingen harmoni. De kunne like greit droppe en av tingene. Helst stemmen, men det er jo forsåvidt gjort, i trip-hop. Også er det noe med det at en stemme ikke er et instrument så den er ikke så god å høre på. Når jeg hører på rap skjønner jeg ikke hva som gjør det bra, om det er teksten eller beaten, tekstene i rap er ofte dårlige. Det er vel bare eminems første utgivelser jeg har litt sansen for tekstmessig. For å bare høre på rappen, ikke lytte til teksten er hvertfall ikke noe bra.

 

Jeg tror det er noe i det å imponere med rim og måten de rapper på. Sånn "bare imponering" er jeg imot. Det er det samme som å male nøyaktige portretter i dag, når vi kan ta en foto som i teorien burde imponere mer på en måte.

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke si at jeg hater rap, jeg jeg vil heller si at jeg missliker sjangeren. Jeg vil også si at det går an å finne noe som jeg klarer å høre på i de aller flest musikksjangre.

 

Jeg missliker at "stjernene" ofte ikke er med på å lage beaten/musikken, men de lager teksten selv, og det er nok til at det er de som kommer i fokus og tjener grovt på sangene de spiller.

 

Har hørt litt på rap/hip hop i en liten periode der det gikk i eminem, gatas parlament og klovner i kamp, men gikk fort lei.

 

liker heller ikke det image de ofte har der de ofte skal vise hvor mye penger de har.

 

Eneste jeg vil si jeg hater med sjangeren er de som bruker auto-tune på stemmene til rapperene som får det til å høres helt jævlig ut, og det betyr at de ikke kan synge/rappe rent heller.

 

Mange av de som ikke bruker dette er flinke, og talentfulle og da er det mye bra, men ingenting som fanger min oppmerksomhet.

 

har ikke lest igjennom tråden, så det kan godt være at det er mange som har sagt det samme :p

 

g0ggen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...