Gå til innhold

Hvorfor er Rap crap?


mantex

Anbefalte innlegg

Ja kanskje jeg burde det :) det krever jo talent, spesielt hvis man skriver rap selv. Må jo være bra klang i det og man må kunne rappe og ikke bare snakke fort eller hva jeg skal si.

 

Hør på denne sangen og si meg om du klarer å rappe like bra som de.

 

http://www.youtube.com/watch?v=9udNcAJbiNg

 

Også hører vi live da.. Den eneste som klarer det bra da er Eminem..! http://www.youtube.com/watch?v=-zba9f-9QRo&feature=related

La oss høre deg rappe som eminem da, not gonna happen;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja kanskje jeg burde det :) det krever jo talent, spesielt hvis man skriver rap selv. Må jo være bra klang i det og man må kunne rappe og ikke bare snakke fort eller hva jeg skal si.

 

Hør på denne sangen og si meg om du klarer å rappe like bra som de.

 

http://www.youtube.com/watch?v=9udNcAJbiNg

 

Også hører vi live da.. Den eneste som klarer det bra da er Eminem..! http://www.youtube.com/watch?v=-zba9f-9QRo&feature=related

La oss høre deg rappe som eminem da, not gonna happen;)

 

Neinei, sier ikke at jeg er "pro" heller. Men har jo fått spilt inn no før.. Får jeg tak i det så er det ute på Diskusjon.no med en gang! Men kan ikke du også prøve å growle eller screame (skriking som dere kaller det) uten å ødelegge stemmen ? :)

 

Men det kreves ikke veldig mye for å rappe.. ikke nødvendigvis å growle! Og det blir nesten dumt å blande inn taktsans! Har man ikke taktsans etter å hørt på musikk noen år så sliter man..! Men det som er med rap, er at det blir veldig ofte dubbet for at det skal høres bedre ut! Og jeg snakker ikke om AutoTune!

Lenke til kommentar

Ja kanskje jeg burde det :) det krever jo talent, spesielt hvis man skriver rap selv. Må jo være bra klang i det og man må kunne rappe og ikke bare snakke fort eller hva jeg skal si.

 

Hør på denne sangen og si meg om du klarer å rappe like bra som de.

 

http://www.youtube.com/watch?v=9udNcAJbiNg

 

Også hører vi live da.. Den eneste som klarer det bra da er Eminem..! http://www.youtube.com/watch?v=-zba9f-9QRo&feature=related

La oss høre deg rappe som eminem da, not gonna happen;)

 

Neinei, sier ikke at jeg er "pro" heller. Men har jo fått spilt inn no før.. Får jeg tak i det så er det ute på Diskusjon.no med en gang! Men kan ikke du også prøve å growle eller screame (skriking som dere kaller det) uten å ødelegge stemmen ? :)

 

Men det kreves ikke veldig mye for å rappe.. ikke nødvendigvis å growle! Og det blir nesten dumt å blande inn taktsans! Har man ikke taktsans etter å hørt på musikk noen år så sliter man..! Men det som er med rap, er at det blir veldig ofte dubbet for at det skal høres bedre ut! Og jeg snakker ikke om AutoTune!

 

Og så? det er jo ikke all rapp som blir det, du trenger ikke la være å like rap pga. det. Og det kreves veldig mye for å rappe, man må være rask hvis man vil være ordentlig flink.

Lenke til kommentar

Du gir inntrykk av å ha like mye peiling på ræpp som jenter har peiling på offsideregelen. Uten en forståelse av rytme kan du ikke ræppe.

 

 

Dette blir spennende.

 

Man kan jo ikke det? Hvor bra høres det ut med en som synger i utakt? haha! så tåpelig

 

Nå motsier du deg sjøl og/eller misforsto det jeg skreiv.

Lenke til kommentar

Jeg liker generelt sett ikke rap. Det er ytterst få sanger innenfor sjangeren jeg kan si jeg liker. Jeg liker ikke rytmen, og - for meg - mangel på tydelig melodi. Personlig synes jeg også disse spastiske håndbevegelsene og det påtatte kule oppsynet på rappere er ganske tåpelig. Det jeg anser som verst er norske rappere. Jeg kan til en viss grad forstå og respektere gategutter fra storbyene i USA som har direkte kjennskap til gjenger, fattigdom og stor sosial urettferdighet, og hvordan rappen for dem blir et uttrykk for dette. Jeg har null respekt og forståelse for bortskjemte nordmenn som når de lever i en velstand og rikdom disse amerikanske rapperne bare kan drømme om, forsøker å etterligne dette med å pjatte om "regjeringa".

Endret av Tabris
Lenke til kommentar

Noe ignorant, Tabris.

 

At du ikke liker musikken i seg sjøl er meg fullstendig likegyldig. Hiphop og annen elektronisk musikk har en ganske annen innfallsvinkel til hva musikk er, ganske forskjellig fra tradisjonell musikk, så det forstår jeg kan være vanskelig.

 

Håndbevegelsene blir det samme som headbanging i metal. Det følger musikken og hører naturlig til.

 

Men, når du sier dette:

Jeg har null respekt og forståelse for bortskjemte nordmenn som når de lever i en velstand og rikdom disse amerikanske rapperne bare kan drømme om, forsøker å etterligne dette med å pjatte om "regjeringa".

blir det veldig åpenlyst at du knapt har hørt på hiphopmusikk i det hele tatt. I hvert fall ikke fulgt med på tekster, hverken amerikanske eller norske. Det har blitt nevnt til det kjedsommelige i tråden, men det er ganske dumt å kritisere ting man bare har overfladisk/fordomsfull kjennskap til.

Her er et eksempel på en norsk låt av en særs flink drammenser som kaller seg Ormstunge:

Hvordan han etterligner 'amerikanske gategutter' her forstår jeg ikke. Og hva 'amerikanske gategutter' skal bety forstår jeg heller ikke. (Jeg forstår hva du tror du mener, men du er nok dessverre på jordet som fugleskremsler.)

Endret av Enok3000
Lenke til kommentar

Du gir inntrykk av å ha like mye peiling på ræpp som jenter har peiling på offsideregelen. Uten en forståelse av rytme kan du ikke ræppe.

 

 

Dette blir spennende.

 

Man kan jo ikke det? Hvor bra høres det ut med en som synger i utakt? haha! så tåpelig

 

Nå motsier du deg sjøl og/eller misforsto det jeg skreiv.

 

Hvorfor sier motsier jeg meg selv? Som sagt: Man trenger ikke en gang å nevne at taktsans er viktig for å rappe eller synge i det hele tatt!

Lenke til kommentar

Forferdelig trend man ser her: å båssette sjangere. Emo er sånn, rap er sånn. Jeg tror hovedgrunnen til at flere misliker rap er på grunn av det ignorante synspunktet som florerer, basert på stereotyper og gruppementalitet. Båssetting, distansering. En veldig enten eller-greie.

 

Hvis man syntes rap-låter "mangler melodi" har du ikke skjønt greia. Rap er all about the flow.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...