Gå til innhold

Hvorfor er Rap crap?


mantex

Anbefalte innlegg

Det var det jeg skjønte! At folk kom til å ta det som "hvis du hører på rap er du dum". Når jeg tydelig skrev at dette er bare noe jeg har erfart. Det kan jo likegodt bety at jeg trenger å treffe flere folk?

 

Dessuten har jeg hørt en god del på rap sjøl :) Likte spesielt MOP - Ante Up.

 

Gothic Metal ol. (ikke nødvendigvis bare heavy, men ekstrem metal) syns jeg også er ganske barnslig, forresten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At folk kom til å ta det som "hvis du hører på rap er du dum". Når jeg tydelig skrev at dette er bare noe jeg har erfart. Det kan jo likegodt bety at jeg trenger å treffe flere folk?

«Folk», som i «meg»? :p Syns bare det du skrev oppsummerte tråden i sin helhet så bra, så det jeg mente var: «[parafrase] FTW!».

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Jeg er egentli både og!

Hvorfor jeg ikke liker rap(for det meste det nye!)

- Mangler instrumenter(nå til dags hvertfall!)

- No soul

- Synger om å ha masse cash, horer og biler

- De tjener en mill i året ved å trykke på play og rime (noen bruker også AutoTune! ÆSJ).

- Dårlig budskap

- Kler seg som noen idioter (store baggypants, bandana,trøye etc..).

- Før de begynner å "synge" så kommer de alltid med: "YEAH! Ah! mm! YEAH! COME ON! aaaaaah! nigga! YEAH!"

 

Men hva slags rap liker jeg? - Gatas Parlament, Run DMC, 2Pac og NWA

 

Hvorfor:

- Har gode budskap. De er opptatt av politikk og samfunn! (hvertfall Gatas P, 2Pac og NWA).

- Er ikke "yo my homie gangsta fo'sho"-folk (kanskje NWA?.

- Run DMC bruker noe instrumenter på enkelte sanger.¨

 

Jeg vil nok sette Rage Against The Machine som rap-rock! Det er nokså fett med band og en rapvokalist! Også er det bra budskap i tekstene! THUMBS UP! heh

 

Jeg respekter folk som liker rap, men jeg liker å disse de som er hardcore gangstere, for det ser så på tryne ut når de går med buksa under rævva! Jeg var sånn selv en gang, helt til jeg skjønte hvor tåpelig det så ut, og hvor bra metal og punk var!

Du liker ikke at de rapper om horer, men du liker N.W.A? Makes sense

Lenke til kommentar

Jeg er egentli både og!

Hvorfor jeg ikke liker rap(for det meste det nye!)

- Mangler instrumenter(nå til dags hvertfall!)

- No soul

- Synger om å ha masse cash, horer og biler

- De tjener en mill i året ved å trykke på play og rime (noen bruker også AutoTune! ÆSJ).

- Dårlig budskap

- Kler seg som noen idioter (store baggypants, bandana,trøye etc..).

- Før de begynner å "synge" så kommer de alltid med: "YEAH! Ah! mm! YEAH! COME ON! aaaaaah! nigga! YEAH!"

 

Men hva slags rap liker jeg? - Gatas Parlament, Run DMC, 2Pac og NWA

 

Hvorfor:

- Har gode budskap. De er opptatt av politikk og samfunn! (hvertfall Gatas P, 2Pac og NWA).

- Er ikke "yo my homie gangsta fo'sho"-folk (kanskje NWA?.

- Run DMC bruker noe instrumenter på enkelte sanger.¨

 

Jeg vil nok sette Rage Against The Machine som rap-rock! Det er nokså fett med band og en rapvokalist! Også er det bra budskap i tekstene! THUMBS UP! heh

 

Jeg respekter folk som liker rap, men jeg liker å disse de som er hardcore gangstere, for det ser så på tryne ut når de går med buksa under rævva! Jeg var sånn selv en gang, helt til jeg skjønte hvor tåpelig det så ut, og hvor bra metal og punk var!

Du liker ikke at de rapper om horer, men du liker N.W.A? Makes sense

Joa.. Hører langt ifra alt de har. Fuck The Police f.eks er kooonge låt

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet-3t93k9

Nytter ikke å poste linker til nye sanger uten å komme med noe mer, her spør trådstarter om hvorfor folk mener rap suger. Ikke om nye musikk-tips, post dem i hip-hop tråden.

 

Jeg hører på rap hele tiden, fra skoleveien til skola, hele skoledagen og hele kvelden hjemme. Jeg hører derimot kun på alt som dere sikkert mener er kjedelig, ikke fordi jeg er noe emo eller har et hardt liv, men fordi jeg synes det er avslappende. Noen mener at en dub-step melodi er fantastisk, jeg mener det er ensformig. Tekst går før alt for meg, og om jeg kan få servert historier på en rå måte, er det nettopp det jeg vil høre. Høre på rock der man ikke hører teksten er derfor ikke aktuelt for meg.

 

Men hvorfor synes folk at rap er crap? Lurer litt på det selv.. Men det må vel være av den grunn at folk assosierer det med gangstere. Eminem, 2pac og gjengen er jo godt kjente gangstere, som levde et tøft liv, ble kjent fordi de hadde ferdigheter og flow, og ble rik. Jeg vil tro at folk mener rap er svart musikk, og det lever vel en liten rasist i mange av oss. Bare spekulasjon, jeg liker jo ikke rock selv, og det er jo ikke fordi det er hvit musikk. Men nå lufter jeg tankene mine :)

 

For de som lurer på hva jeg hører på, så er det rap, og aller helst med jazz-beat. (Svart, svart, ja.)

link

Endret av Slettet-3t93k9
Lenke til kommentar

Jeg hører ikke mye på rap, men enkelte artister. Min personlige teori for hvorfor folk flest misliker rap er fordi det aller meste høres veldig likt ut. For å bruke andre ord er det vanskelig å skille seg ut.

De aller aller fleste klarer å oppfatte distinktive forskjeller mellom f.eks. forskjellige rockeband, men jeg tror de færreste hører forskjeller i lik grad i rap-musikk. Mye glir derfor inn i hverandre. Hva gjør den lokale mislykkede rap-gutten på 23 år her på Nesodden forskjellig fra Erik og Kriss? (for å ta et mainstream-eksempel).

 

Veldig lite vil jeg påstå.

 

I tilllegg synes jeg personlig det er vanskeligere å fange opp emosjoner når det blir rappet. Hvis du hører på diverse rapsanger (blant annet flere som har blitt postet i denne tråden) så er stemmen veldig monoton, og følelsene kommer dårlig frem veldig ofte (mener jeg).

 

Det er kanskje ikke så rart at for meg er god rap den rappen som klarer å skille seg ut fra mengden, og hvor rapperen klarer å uttrykke emosjoner og følelser på en god måte, men siden jeg mener dette er vanskeligere enn i andre sjangere så er det også færre artister som oppfyller ønskene, og derfor blir i overkant mye rap "crap".

Endret av Error
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Jeg vil si at mye rap er crap, sånn som alle musikksjangere.

Til Error vil jeg anbefale å høre noe av det eldre fra Eminem, sånn som Mockingbird. Av den enkle grunn at jeg er veldig uenig i at emosjoner er vanskelig å fange opp. Tekst er en viktig del av rap.

Lenke til kommentar

Jeg elsker rap og synes det er synd at mye av hiphoppen som lages i dag, som rett og slett er søppel(lil' wayne ol.) er de som får mest oppmerksomhet. Gamle artister blir også påvirket av det nye 'musikksamfunnet' hvor hip hop blir assosiert med partymusikk og pengesløsing.

 

Se hvordan det har gått med Snoop Dogg:

 

Tidlig 1990-tall

http://www.youtube.com/watch?v=o6TUhx2wX0M

 

 

2011

http://www.youtube.com/watch?v=cTVtvPEKLAU

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...