Gå til innhold

Den store Minecraft tråden! (Servere i førstepost, support i egne tråder!)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen her som bruker Buildcraft moden? Har sett litt på den og den virker som akkurat det jeg savner i minecraft, en hel masse muigheter til å bygge andre ting og lage mer "systemer" hvor man henter den ene ressursen der for å bruke til å lage den andre der slik at man kan opperere med den tredje en helt annen plass. Hvis dere skjønner hva jeg mener :p Rett og slett at det blir flere muligheter for oss som ikke er tålmodige til de helt store byggverkene, men som liker å lage ting som fungerer sammen i en flott helhet.

 

Kan de av dere som bruker / har prøvd Buildcraft si noe om det kan høres ut som jeg har rett intrykk av det? Evt hva dere syns om moden? :) Og hvis det viser seg at dette faktisk er verdt å laste ned, hvordan innstalerer man det så på en privat LAN-server som blir hostet på en laptop? Har 0 erfaring med moding i Minecraft fra før av.

Lenke til kommentar

Noen her som bruker Buildcraft moden? Har sett litt på den og den virker som akkurat det jeg savner i minecraft, en hel masse muigheter til å bygge andre ting og lage mer "systemer" hvor man henter den ene ressursen der for å bruke til å lage den andre der slik at man kan opperere med den tredje en helt annen plass. Hvis dere skjønner hva jeg mener :p Rett og slett at det blir flere muligheter for oss som ikke er tålmodige til de helt store byggverkene, men som liker å lage ting som fungerer sammen i en flott helhet.

 

Kan de av dere som bruker / har prøvd Buildcraft si noe om det kan høres ut som jeg har rett intrykk av det? Evt hva dere syns om moden? :) Og hvis det viser seg at dette faktisk er verdt å laste ned, hvordan innstalerer man det så på en privat LAN-server som blir hostet på en laptop? Har 0 erfaring med moding i Minecraft fra før av.

 

Jeg anbefaler deg å ta en titt på Technic eller Tekkit (singel eller multiplayer). De lager noen flotte mod-packs for oss som ikke gidder å legge inn moddene selv ;)

Ta en titt på technicpack.net du, jeg elsker den!

 

Edit: Tekkit og Technic inneholder forresten bl.a buildcraft og industrialcraft ;)

Endret av Kamikaze-Kanin
Lenke til kommentar

Det er utrolig lett å installere Tekkit på en server, det er faktisk INGENTING å installere. Du laster bare ned og pakker ut arkivet og kjører launch-fila. Det er ikke en egen versjon for linux eller windows, siden det er basert på java er det bare en og samme arkiv, med to launch-filer, en for linux og en for windows ;)

Jeg kan fint laste ned serveren på linken her http://mirror.technicpack.net/files/Tekkit_Server_3.1.1.zip

Lenke til kommentar

Haha, viste seg å være temmelig optimistisk å tro at min bærbare klarte å kjøre disse modsa + server + min client. Så nå har jeg, etter tidenes lagfest, prøvd å avinnstalere modsene og kjøre serveren uten de, uten å lykkes. Tok da å slettet alt og lastet ned ny server og prøvde å starte opp med backupen jeg tok av worlden, men det var 0 respons. Det virket rett og slett som det ikke ville laste opp i Java.

Noen som har noe peiling på hva som kan være feilen? Finner den ikke igjen i prosesser og åpnes ikke når jeg starter server.exe.

 

EDIT: Løste seg med at jeg flyttet serverfila ut fra mappa den lå i og ut på skrivebordet og dobbeltklikken den. Fikk da opp melding om at Windows Brannmur (som er koblet ut, så vetta søren hvorfor dritten kobler seg selv inn?) hadde blokert enkelte funksjoner i java og fikk spørsmål om jeg ville opprettholde blokkeringen. Svarte så klart nei da, og nå er det endelig liv i serveren igjen. Skikkelig rart at den ikke ville kjøre fra mappa, og skikkelig drittgreier med windows som prøve å overstyre meg. Men happy clappy nå som alt funker igjen! :)

Endret av Bentein
Lenke til kommentar

Har problemer med å få villagers til å formere seg. Tok inn 2 folk i et lukka rom med masse dører osv, de fikk en unge som vokste opp, tok inn 2 til og drepte en av de. Og nå har de vært bare 4 en veldig god stund. Kan det være den nye oppdateringa som har endra noe ? Må få dem til å formere seg.

 

Har også en mob spawner som tydeligvis ikke fungerer lenger etter oppdateringa. Noe fix for detta?

 

Takk for hjelp

Endret av MrUrge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...