Gå til innhold

Lost 6x12: “Everybody Loves Hugo”(USA)


Anbefalte innlegg

Jada, men dette er vel første gang vi har opplevd at en karakter har blitt født på forskjellige tidspunkter (som vi er klar over, i hvert fall). Selv synes jeg det blir litt rart om man plutselig skal begynne å gjøre det også.

Endret av Mokko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange filmer og TV-serier kan jo lett oppsummeres på en slik kjedelig måte. Hvis du ikke vil se alt det "kjedelige og uviktige" i episoden kan du jo bare lese oppsummeringer på internett. Selve stemningen i serien og hvordan ting skjer er jo også viktig. For ikke å glemme den alternative tidslinjen. Den er jo der av en grunn.

Endret av Dav1D
Lenke til kommentar

Jeg tviler veldig, veldig mye. Jeg tror ikke Desmond er så dum at han prøver å hevne seg på en som faktisk ikke har gjort ham noe. Og for det andre så er jo FSW i 2004 mens den originale er i 2007, hvilket betyr at FSW ikke bare er en annen tidslinje men også et slags flashback, som betyr at selv om alle i FSW skulle få tilbake alle minner fra den originale, så vil de nok bare huske det som har skjedd til og med 2004.

Lenke til kommentar

Jeg tviler veldig, veldig mye. Jeg tror ikke Desmond er så dum at han prøver å hevne seg på en som faktisk ikke har gjort ham noe. Og for det andre så er jo FSW i 2004 mens den originale er i 2007, hvilket betyr at FSW ikke bare er en annen tidslinje men også et slags flashback, som betyr at selv om alle i FSW skulle få tilbake alle minner fra den originale, så vil de nok bare huske det som har skjedd til og med 2004.

 

 

 

Det burde ihvertfall være slik, rent logisk (selv om logisk kanskje ikke er riktig ord i lost-sammenheng..)

Men Desmond får jo "flashbacks" av Charlie som dør, og dette er like etter at de har landet i den alternative tidslinja. I den originale tidslinjen dør jo Charlie senere, så om de var helt parallelle så har ikke Charlie vært død ennå.

Lenke til kommentar

Des kjørte på Locke for at han skulle få en nær døden opplevelse slik at han så hva som skjer på øya i FSW, tipper jeg.

Kanskje det bare var hevn. Han kan ha sett et "minne" av at Locke kastet ham ned i brønnen. På øya trodde jo Desmond at Locke fortsatt var Locke, så han visste jo ikke at det egentlig var røykmonsteret som kastet ham ned.

Mja jo, det kan jo være hevn, men jeg tror ikke Desmond trodde Locke var seg selv. Han virket rolig og trygg, som om han visste at han hadde overtaket.

 

Jeg tror det kan være to grunner til at Des kjørte over Locke. Enten er det den at han prøver å gjenskape øyeblikk fra den originale tidslinjen som tidligere foreslått, men jeg vil si det er litt sykt å faktisk kjøre over noen for det.

 

Jeg tror heller Desmond er klar over at Locke er fanget i kroppen sin, og siden planen til Locke er å bytte plass med den andre tidslinjen vil Des drepe Locke i FSW sånn at han ikke kan reise. Det gir mer mening i hodet mitt

Lenke til kommentar

Jeg tror Desmond var høy i hele denne episoden.

"Oh shit, nå gjorde Desmond noe helt motsatt av det vi var vant til, skikkelig zbenende azza"

 

Kjedelig episode. Stort sett hele greia handlet om at Hurley og gjengen skulle spasere bort til den andre gjengen. Og nok en gang fikk vi en scene med gjenforeninger og ansikt som møtes i jungelen. Med litt kamerazooming og greier.

 

Hvorfor gidde egentlig? Alle her inne vet at du ikke liker LOST, så hvorfor bruke tid på å si det? Hvis ikke din hjernekapasitet er stor nok til å se det store og dype LOST har å fortelle, så gå heller tilbake til å se Hanna Montana eller whatsoever.

 

Denne episoden var helt grei, men ikke blant de beste.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Den brønnen som Locke deponerte Desmond i så ikke ut som Orchid brønnen. Flatere terreng, mer åpent landskap. Kanskje denne brønnen var en prøvebrønn helt til de fikk JACKpot med orchid drømmen.

 

Da Desmond vippet Locke over panseret ble han liggende og glippe med øyene på en måte som jeg har sett før. Var det da han ble dyttet ut av faren sin eller da han våknet til live på øya etter flykrasjen? Småplukk, I know, men det er jo Lost i et nøtteskall.

 

Forøvrig et genialt trekk å la Libby være den som fikk fart på mimringen til Hugo. Rørende scener, så rørende at en diehard softie Lostnerd som meg, satt og sippet. Dette viser nok en gang at manusforfatterne har hatt en masterplan med serien hele tiden, at de ikke skrev inn kontakten mellom Libby og Hugo bare for å ha med en søt liten beauty and the beast historie.

 

Så hviskingen er døde mennesker som er fanget på øya. Det er vel ikke bare Hugo som kan se de døde menneskene. Shannon åpenbarte seg etter at hun var blitt skutt, hvis jeg ikke husker helt feil. Rivalen til Juliet i "the other woman", Harper dukket også opp i jungelen etter at Juliet hørte hvisking på forhånd. Forskjellen er at Harpet var ikke død på det tidspunket. Jack så også Harper.

 

Til slutt: Litt merkelig at Lost tar en ukes pause etter episode 13. Enda merkeligere er det at de sender Ab Aterno i reprise. Hmmm... hva er det ABC pønsker på nå?

Lenke til kommentar

Dette viser nok en gang at manusforfatterne har hatt en masterplan med serien hele tiden, at de ikke skrev inn kontakten mellom Libby og Hugo bare for å ha med en søt liten beauty and the beast historie.?

 

Det viser jo strengt tatt ikke det. Kan likegjerne være forfatterne som er flinke til å tilpasse skrivingen sin i ettertid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...