Gå til innhold

Netthandel uten å betale..?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De lot meg få varen, ikke p.g.a god service, men for at de hadde dummet seg ut.

Og fordi en ny utkjøring koster både tid og penger. Man kan argumenter for og imot mange ting her, god moral, tyveri, god eller dårlig serice... o.s.v.

Men saken er at jeg ikke har gjort noe som jeg kan bli rettslig forfulgt med. Selv om jeg kansje ikke har oppført meg som en godtroende nordmann. Og har fått støtte av noen her i det. Så tror jeg gir meg her.

 

Du kan kanskje slippe unna med det i praksis, hva vet jeg, men hva med å være litt ærlig og blåse i tulleargumenter om at det er en prinsippsak, hva slags prinsipp? Du øyner en mulighet til å stjele noe uten å komme i klammeri. Fint for deg, men det er ingen vits å late som det er noe annet enn det er.

 

AtW

 

Der har vi kjernen i denne saken: Vi vet at han har mottatt varen. Posten vet det ikke. Butikken vet det ikke. Hvis dette skulle behandles i retten vil ingen kunne bevise at han har mottat varen. Såfremt ikke Posten finner kvitteringen. For alt de vet har noen stjålet varen.

 

Butikken vet jo at han har varen, de kan kanskje ikke bevise det, men selvsagt har han varen. Noen har tatt ut varen, trådstarter har aldri sagt noe om at han ikke har fått det til butikk. De klarer å legge sammen to og to.

 

AtW

Lenke til kommentar

Produsenten har vel en liste over utstyret sitt, som f.eks MAC adresse, da er det jo såre enkelt å spore denne så fort maskinen går på nett. En kjent strategi hos politiet. Gjør hva du vil, kjeltring er du uansett argument.

 

Jasså? Hvordan er dette såre enkelt? Du vet mac-adressen på nettverkskortet mitt, hvordan tenker du å gå fram for å spore det?

 

AtW

Lenke til kommentar

De lot meg få varen, ikke p.g.a god service, men for at de hadde dummet seg ut.

Og fordi en ny utkjøring koster både tid og penger. Man kan argumenter for og imot mange ting her, god moral, tyveri, god eller dårlig serice... o.s.v.

Men saken er at jeg ikke har gjort noe som jeg kan bli rettslig forfulgt med. Selv om jeg kansje ikke har oppført meg som en godtroende nordmann. Og har fått støtte av noen her i det. Så tror jeg gir meg her.

 

Prinsipp pøh.

 

Og ja det er god service, Posten har da på ingen måte dummet seg ut. Den eneste som fremstår som en idiot i denne saken er deg.

 

Det eneste du er ute etter er å rettferdiggjøre ovenfor deg selv at du stjeler. Vær nå såpass ærlig at du kaller en spade for en spade. Ikke bare ønsker du å svindle til deg varer, du ønsker også å fremstå som en ridder i hvit rustning som gjør samfunnet en tjeneste. :nei:

 

 

Tror ikke noen kommer til å spore noe utstyr i denne saken, men det er klart at butikken kan legge sammen to og to.

Lenke til kommentar

 

Og ja det er god service, Posten har da på ingen måte dummet seg ut. Den eneste som fremstår som en idiot i denne saken er deg.

 

Enig med deg. For øvrig er det antakelig bankene som hadde problemer når kjøper ikke fikk betalt. Betalingsautomatene er jo en del av det norske betalingsnettverket, og det driftes IKKE av Posten.

 

For å sette dette i perspektiv: Du finner en lommebok på gaten. Den tilhører ikke deg (slik pc`en du bruker heller ikke gjør fordi du ikke har betalt for den).

Etter en stund kommer det et oppslag på en stolpe fra eier av lommeboken. Eier savner lommeboken og lurer på om noen har den.

Du har da to valg:

 

1. Du tar kontakt med eier og blir enig med eier om hvordan lommeboken leveres tilbake

2. Du holder kjeft og stjeler lommeboken.

 

Det er vel åpenbart hva TS ville valgt..... Trist å se det moralske forfallet i Norge.

Lenke til kommentar

Produsenten har vel en liste over utstyret sitt, som f.eks MAC adresse, da er det jo såre enkelt å spore denne så fort maskinen går på nett. En kjent strategi hos politiet. Gjør hva du vil, kjeltring er du uansett argument.

 

Jasså? Hvordan er dette såre enkelt? Du vet mac-adressen på nettverkskortet mitt, hvordan tenker du å gå fram for å spore det?

 

AtW

Nei spør da ikke meg, har bare blitt fortalt at man legger igjen spor som kan identifisere hvem hva og hvor, som MAC og IP adresse. Tenkte da at i og med at MAC adressen er unik for alle så ville det vært såre enkelt om de sjekket opp den.

 

Hadde en episode hvor ene jentungen ble frastjålet sin nye netbook, denne hadde jeg tatt MAC adressen på i forbindelse med nettverket vi kjører hjemme. Ga dette til politiet som takket og bukket og sa at det nå var en smal sak. Men som sagt, ikke vet jeg. Enden på visa var jo at saken ble henlagt etter bevisets stilling da.

 

Men som sagt, jeg vet ikke. Bare antok, unnskyld.

Lenke til kommentar

Produsenten har vel en liste over utstyret sitt, som f.eks MAC adresse, da er det jo såre enkelt å spore denne så fort maskinen går på nett. En kjent strategi hos politiet. Gjør hva du vil, kjeltring er du uansett argument.

 

Jasså? Hvordan er dette såre enkelt? Du vet mac-adressen på nettverkskortet mitt, hvordan tenker du å gå fram for å spore det?

 

AtW

Nei spør da ikke meg, har bare blitt fortalt at man legger igjen spor som kan identifisere hvem hva og hvor, som MAC og IP adresse. Tenkte da at i og med at MAC adressen er unik for alle så ville det vært såre enkelt om de sjekket opp den.

 

Hadde en episode hvor ene jentungen ble frastjålet sin nye netbook, denne hadde jeg tatt MAC adressen på i forbindelse med nettverket vi kjører hjemme. Ga dette til politiet som takket og bukket og sa at det nå var en smal sak. Men som sagt, ikke vet jeg. Enden på visa var jo at saken ble henlagt etter bevisets stilling da.

 

Men som sagt, jeg vet ikke. Bare antok, unnskyld.

 

Ikke noe stress, skjønner jo hvorfor du trodde det, men politiet tar såvidt meg bekjent feil. Fr det første er det enkelt å spoofe en mac-adresse, men vesentlig mer viktig er at er at det er en lag2-greie, så en ruter vil legge på ny mac-adresse. Derfor må du overvåke nettverket bak ruteren, og det har du ingen mulighet til som ekstern butikk (og i praksis egentlig ikke som politi heller). Det er mulig jeg husker feil, men jeg er ganske sikekr på at det er slik.

 

AtW

Lenke til kommentar

Syns det er trist at du ikke vil betale, Posten har gjort sin jobb, nå kan du gjøre din; betale.

De lever av å levere pakker, ikke av å betale for snyltere som nekter å betale. Hva om Posten går konkurs pga. mange som nekter å betale? Det hadde jo ikke akkurat vært noe koselig for oss andre. Tenk litt på samfunnet og ikke bare det store egoet ditt.

 

Til tross for flystans i disse dager får Posten fram pakkene i en rimelig fart, jeg syns det er bra gjort. De er heller ikke vanskelig å ha med å gjøre, jeg har bare positive erfaringer med posten sin kundebehandling, alltid vært hjelpsomme og pålitelige.

 

Du burde absolutt betale. For alt du vet, så sitter de og ser på dette innlegget i dette øyeblikk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...