Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)


Jann - Ove

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Klikker for meg snart. Funker jævlig dårlig å gå og kjenne på følelser, funker jævlig dårlig å slå de av og være likegyldig, i lengden. Jeg gidder ikke mer, har ikke lyst til en dritt, bare grave meg lengst mulig ned og håpe at alle har glemt meg.

Lenke til kommentar

har sovet i 5 timer i gjennomsnitt hver natt siden jul. Nå har øynene begynnt bli vonde og svir konstant. De er lukka av seg selv og øyelokka hovna litt opp. Har lagt meg kl 9 hver kveld siden Onsdag etter jeg var hos legen, men vokner kl 3-5 envei og klarer ikke sove mere.
Konsentrasjonen og læringsevnen er helt i bånn. Håper jeg virkelig blir bedre ellers kan jeg bare glemme dette skoleåret.

Lenke til kommentar

 

Stryk på eksamen da. Flott.

 

Anonymous poster hash: 434d3...073

 

 

Husk at alle kan ha dårlige dager og perioder av og til og at dette ikke er verdens undergang, selv om det kan føles som et tilbakesteg. Jeg strøk på én eksamen selv, men har ingenting å tape på å ta den på nytt.

Lenke til kommentar

 

Husk at alle kan ha dårlige dager og perioder av og til og at dette ikke er verdens undergang, selv om det kan føles som et tilbakesteg. Jeg strøk på én eksamen selv, men har ingenting å tape på å ta den på nytt.

 

Måtte ta oppkjøring 3-4 ganger(er fortsatt ikke en god sjåfør), og på fagprøven trengte jeg 2 forsøk. Så du er ikke alene om det.

Anonymous poster hash: f2284...6a9

 

 

Det er sant det, men noe av problemet er at jeg egentlig så det komme lang vei. Likevel så føler jeg meg jævlig. Har sikkert noe med at jeg generelt har veldig lett for å gjøre nye ting, og at forholdet mellom arbeidsinnsats og resultat har vært bra. Så ettersom dette er min første stryk, er fallet ganske høyt.

 

Har slitt så mye med motivasjonen på det studiet jeg går, at jeg mest sannsynlig kommer til å droppe ut i vår pga andre semester bygger på det vi lærte i det første (som jeg kan veldig, veldig dårlig). Har hatt småtendenser til depresjon i hele høst på grunn av skolen som har gått så dårlig.

 

Anonymous poster hash: 434d3...073

Lenke til kommentar

Jeg får ingen venner på universitetet... Da jeg startet i høst var jeg så klar for å ta tak i meg selv, delta i fadderuka og få meg venner som et normalt menneske. Jeg deltok på noe, men har ikke klart å fått noen venner. Sitter alene under hver forelesning. For så vidt ikke så ille det i seg selv, men synes det er flaut å være alene hver dag. Hadde vært hyggelig med noen å spise lunsj med også en gang i blant. Prøver å skjerpe meg, og bli bedre, men får det ikke til. Jeg aner ikke hvordan jeg skal bli kjent med andre på studiet. Jeg er rett og slett et sosialt avvik.

 

Vurderer psykolog for å få bukt med denne sosiale angsten. Er så utrolig lei av å ha det slik, men tror aldri jeg kommer til å tørre å gå til legen for å få henvisning. Hver gang jeg er hos legen får jeg turnuslege, og de har en lei tendens til å ikke ta diverse fysiske plager seriøst, og tror ikke jeg takler å åpne meg opp om disse problemene for en turnuslege som kommer til å le av meg....

 

 


Anonymous poster hash: e0a94...29c



Anonymous poster hash: e0a94...29c
Lenke til kommentar

 

Jeg får ingen venner på universitetet... Da jeg startet i høst var jeg så klar for å ta tak i meg selv, delta i fadderuka og få meg venner som et normalt menneske. Jeg deltok på noe, men har ikke klart å fått noen venner. Sitter alene under hver forelesning. For så vidt ikke så ille det i seg selv, men synes det er flaut å være alene hver dag. Hadde vært hyggelig med noen å spise lunsj med også en gang i blant. Prøver å skjerpe meg, og bli bedre, men får det ikke til. Jeg aner ikke hvordan jeg skal bli kjent med andre på studiet. Jeg er rett og slett et sosialt avvik.

 

Vurderer psykolog for å få bukt med denne sosiale angsten. Er så utrolig lei av å ha det slik, men tror aldri jeg kommer til å tørre å gå til legen for å få henvisning. Hver gang jeg er hos legen får jeg turnuslege, og de har en lei tendens til å ikke ta diverse fysiske plager seriøst, og tror ikke jeg takler å åpne meg opp om disse problemene for en turnuslege som kommer til å le av meg....

 

 

 

Anonymous poster hash: e0a94...29c

 

Anonymous poster hash: e0a94...29c

Si ifra om at du vil ha fastlegen din når du ringer og bestiller time. Si at du er villig til å vente til han/hun har ledig time.

Lenke til kommentar

 

Jeg får ingen venner på universitetet... Da jeg startet i høst var jeg så klar for å ta tak i meg selv, delta i fadderuka og få meg venner som et normalt menneske. Jeg deltok på noe, men har ikke klart å fått noen venner. Sitter alene under hver forelesning. For så vidt ikke så ille det i seg selv, men synes det er flaut å være alene hver dag. Hadde vært hyggelig med noen å spise lunsj med også en gang i blant. Prøver å skjerpe meg, og bli bedre, men får det ikke til. Jeg aner ikke hvordan jeg skal bli kjent med andre på studiet. Jeg er rett og slett et sosialt avvik.

 

Vurderer psykolog for å få bukt med denne sosiale angsten. Er så utrolig lei av å ha det slik, men tror aldri jeg kommer til å tørre å gå til legen for å få henvisning. Hver gang jeg er hos legen får jeg turnuslege, og de har en lei tendens til å ikke ta diverse fysiske plager seriøst, og tror ikke jeg takler å åpne meg opp om disse problemene for en turnuslege som kommer til å le av meg....

 

 

Anonymous poster hash: e0a94...29c

 

Anonymous poster hash: e0a94...29c

 

 

Hvilken by studerer du i? Størrelsen og kvaliteten på studentmiljøene varierer litt over landet. Kanskje har det noe å gjøre med selve studiet også? Og ikke minst viktig er det hva du har gjort selv for å oppnå kontakt med andre.

Lenke til kommentar

 

Hvilken by studerer du i? Størrelsen og kvaliteten på studentmiljøene varierer litt over landet. Kanskje har det noe å gjøre med selve studiet også? Og ikke minst viktig er det hva du har gjort selv for å oppnå kontakt med andre.

 

Oslo. Har etterhvert skjønt at det er jeg som er problemet, og ikke alle/alt annet!

 

Anonymous poster hash: e0a94...29c

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke motsi deg der. Oslo er så stort at det bør være mulig å finne noen venner, selv om de ikke trenger å være på studiet ditt. Jeg har flyttet et par ganger og vil tro at jeg har relativt mye erfaring med å bli kjent med folk og finne seg til rette. Det finnes tonnevis av tråder i samliv og relasjoner og jeg vet ikke hvem du er eller hva du har gjort hittil, så jeg nøyer meg med å si kort at du kan være så stygg og dum og rar du vil, men hvis du tar initiativ og prøver nye fritidsaktiviteter og generelt omgås mennesker, vil du før eller siden finne noen. Og så kan jeg anbefale deg og andre med liknende utfordringer å se på denne siden: http://www.succeedsocially.com/

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

Jeg skal ikke motsi deg der. Oslo er så stort at det bør være mulig å finne noen venner, selv om de ikke trenger å være på studiet ditt. Jeg har flyttet et par ganger og vil tro at jeg har relativt mye erfaring med å bli kjent med folk og finne seg til rette. Det finnes tonnevis av tråder i samliv og relasjoner og jeg vet ikke hvem du er eller hva du har gjort hittil, så jeg nøyer meg med å si kort at du kan være så stygg og dum og rar du vil, men hvis du tar initiativ og prøver nye fritidsaktiviteter og generelt omgås mennesker, vil du før eller siden finne noen. Og så kan jeg anbefale deg og andre med liknende utfordringer å se på denne siden: http://www.succeedsocially.com/

 

Er så heldig at jeg har to venner i Oslo(klager ikke sånn sett, veldig glad for det!),bare ingen på studiet. Er verken stygg, dum eller rar - er bare over gjennomsnittet sjenert:) Jobber med meg selv for å bli bedre og å ta mer initiativ, men det går gjerne et skritt fram og to tilbake.

 

Anonymous poster hash: e0a94...29c

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...