Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)


Jann - Ove

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-w7DZlO15

Kanskje du burde sikte litt nedover på skalaen?

 

Man bør alltid sikte øverst på skalaen. Det nedre sjiktet er for kjipe tapere. Og det vil man jo ikke være.

Lenke til kommentar

Jeg er 35 år. Kanskje i eldste laget for tråden og forumet.

 

Hvor er min menighet? Hvor er folk jeg kan være med og føle meg vel med? Hvor er i det hele tatt folk på min alder? Inne og passer barn? Hvorfor er det så vanskelig for meg å begynne med noe eller føle tilhørighet noe sted?

 

Hvorfor er det så forbanna viktig at vi skal få en skjermet og trygg barndom? Sånn at vi skal få et skjevt bilde av verden om hvor trygg og fin den er? Hvis noen hadde sagt til meg på forhånd at du får all lykken som ung her i livet så hadde jeg ikke gått med på det. Er det meningen man skal leve ut sitt liv som voksen gjennom egne barn? Få dem til å bli noe der du selv feilet. Jeg har ikke barn, og ikke har jeg lyst på heller. Det eneste jeg har er en kjæreste, familie og eks. Og for det meste er det mye problemer med dem. Kanskje min feil mye, men so what? Hvorfor er ingen interessert i å finne en løsning? Er da bedre enn den repetative meningsløse krangelen?

 

Tenk positivt sies det. Joda fint det, men det skal komme til en viss grad naturlig. Dessuten har jeg håp. Jeg tror det kan snu. Jeg har dager som er bedre. Det meste av tiden har jeg fokus på helt andre ting. Jeg gjør ting jeg liker å gjøre, jeg trener og spiser sunt. Innimellom bør det være lov å "cry out". Positive mennesker har jeg inntrykk av funker en stund. Etterhvert blir de enkle og forutsigbare. Husker såkalte positive mennesker skulle omtale været. Det var 15 grader, helt overskyet der sola trengte litt gjennom skylaget. Dette var nydelig vær. Hva kaller man da sol fra skyfri himmel. Ultrasuperfantastisk fint vær?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har en venn, ingen kjæreste. Du har det ganske bra relativt sett, synes jeg. Anonym poster: d48d1c37c03ee0f9594eff8e8d666d7b

 

Men hvis man har en god venn så blir det som regel ikke slutt. Hvis det blir slutt med kjæresten så er det over og ut.

Lenke til kommentar

Kjæresten gjorde det slutt for akkurat snart et år siden og med han forsvant det sosiale. Var bare på fester med vennene hans. Ikke har jeg facebook for det er ikke vits å være inne der når jeg ikke har noen å prate med og mobilen har vært avslått i flere uker nå siden det er ferie. Hurra.

Kjenner jeg begynner å savne eksen litt. Gruer meg til bursdagen min gjør jeg også.

Lenke til kommentar

Men hvis man har en god venn så blir det som regel ikke slutt. Hvis det blir slutt med kjæresten så er det over og ut.

 

Du kan få ny kjæreste, kjære deg. Antakeligvis lettere enn jeg kan få meg nye venner. Og venner blir byttet ut de og. Anonym poster: d48d1c37c03ee0f9594eff8e8d666d7b

 

Kjæresten gjorde det slutt for akkurat snart et år siden og med han forsvant det sosiale. Var bare på fester med vennene hans. Ikke har jeg facebook for det er ikke vits å være inne der når jeg ikke har noen å prate med og mobilen har vært avslått i flere uker nå siden det er ferie. Hurra.

Kjenner jeg begynner å savne eksen litt. Gruer meg til bursdagen min gjør jeg også.

 

:hm:

 

I det minste har du utseendet med deg. Anonym poster: d48d1c37c03ee0f9594eff8e8d666d7b

Lenke til kommentar

Sånn tenkte/tenker jeg også. Jeg prøver bare å gjøre det beste ut av det. Kjøpe frukt, eller noe annet godt å kose seg med i solen samtidig mens jeg leser. Tenn stearinlys, finn fram snacks du liker og ha seriemaraton. Rett og slett bare prøve å kose seg alene. :)

Har en jobb som tilsier at jeg kan se det jeg vil av filmer og serier på jobb, blir fort over 20 timer film/serie titting i uka, så seriemaraton frister ikke. Heller ikke lesingen sola, har ikke lest en bok siden ungdomsskolen og trives med det :)

Men finner veien ut på terrassen uten boka.

Å kose seg alene klarer jeg, men 4 uker er i overkant mye uten noe mer fornuftig å gjøre.

 

Anonym poster: b00362b2b0afeaf09ef075126906bd89

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...