Gå til innhold

CL: 06.04.10 FC Barcelona vs Arsenal, Camp Nou


Xanman

Anbefalte innlegg

FC Barcelona

b_26300.png - b_1006.png Arsenal

Tirsdag 6. april 2010

UEFA Champions League

Kvartfinale, andre kamp

20:45 @ Camp Nou

Kanal kommer

 

asnlfcb.jpg

 

 

Tirsdag 6. april braker det løs. Da skal verden nok en gang få nyte kampen mellom europas to vakreste fotballag. I første oppgjør ble Arsenal ydmyket i de første 45 minuttene, men klarte takket være en strålende Manuel Almunia å holde nullen. Bare sekunder ut i andre omgang var han dog tilbake til gamle synder, og Zlatan kunne lett lobbe ballen over spanjolen, som stod horribelt feilplassert. Ikke lenge etterpå banket den samme svensken inn 2-0. Det så lenge dystert ut for Arsenal, men da Wenger kastet innpå en viss ung engelskmann ble det andre boller. Theo Walcott endrer kampbildet totalt, og det nærmest på egenhånd. Det tok ikke lange tiden før han lurte inn en redusering. Nå var Arsenal for alvor med i kampen igjen, og like før slutt ble vår midbanejuvel, Cesc Fabregas, felt innenfor 16-meteren til Barca. Straffen gikk inn, og dermed utlignet Arsenal. Neste oppgjør blir utvilsomt en thriller av dimensjoner, og til tross for Barcas to bortemål har Arsenal absolutt en god sjanse til å kunne avansere.

 

 

gun__1269867100_kits_arsenal_barcelona.jpg

 

 

Arsenal

Arsenals skadeproblemer er verre enn noen sinne. Cesc Fàbregas, William Gallas, Andrei Arshavin, og Alex Song er alle skadet, i tillegg til Aaron Ramsey, Kieron Gibbs og Johan Djourou. Sol Campbell og Tomas Rosicky er tvilsomme.

 

Arsenals vei til kvartfinalen

  • Førsteplass i Gruppe H (Arsenal, AZ Alkmaar, Olympiacos, Standard Liège) med 13 poeng
  • 6-2 sammenlagt seier mot FC Porto i 16-delsfinalen (2-1 tap borte og 5-0 seier hjemme)

 

________________________________________________________

Forventet starting-XI:

 

Manuel Almunia©

Bacary Sagna - Sol Campbell - Thomas Vermaelen - Gaël Clichy

Samir Nasri - Denílson - Abou Diaby

Theo Walcott - Nicklas Bendtner - Tomas Rosicky

 

Man to watch: Theo Walcott

_________________________________________________________

 

theo_walcott_1110435c.jpg

 

 

 

FC Barcelona

Barcelonas største problem ligger i forsvarsrekken. Både Pique og Puyol må stå over med karantene. Gabriel Milito vil sannsynligvis overta den ene stopperplassen, mens Yaya Toure og Rafael Marquez vil kjempe om den andre. Zlatan er også utelukket etter å ha plukket opp en skade. Iniesta er tvilsom.

 

Barcelonas vei til kvartfinalen

  • Førsteplass i Gruppe F (FC Barcelona, FC Internazionale, Dynamo Kievhttps://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1218108&st=0, Rubin Kazan) med 11 poeng
  • 5-1 sammenlagt seier mot FvB Stuttgart (1-1 borte og 4-0 seier hjemme)

 

________________________________________________________

Forventet starting-XI:

 

Victor Valdes

Dani Alves - Gabriel Milito - Rafel Marquez - Eric Abidal

Yaya Toure - Xavi Hernandez - Seydou Keita

Lionel Messi - Bojan Krkic - Pedro Rodriguez

 

Man to watch: Lionel Messi

_________________________________________________________

 

messikl.jpg

 

 

 

 

Resultattips: Arsenal 2-1 FC Barcelona

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tipper at det blir noe ala dette:

 

Manuel Almunia©

Bacary Sagna - Sol Campbell - Thomas Vermaelen - Gaël Clichy

Tomas Rosicky - Alex Song - Abou Diaby

Eboue - Nicklas Bendtner - Samir Nasri

 

Vel, det er egentlig det jeg håper på. Walcott får hoppe inn senere, det er han best til.

Lenke til kommentar

Argh. Får dårlig samvittighet av å ønske Bayern videre når dere Unitedsupportere kommer hit og håper at vi går videre. :p

 

Edit: Campbell er også tvilsom. Da tipper jeg dette laget:

 

Kaptein Almunia

Sagna - Verminator - Silvestre - Clichy

Nasri - Denílson - Diaby

Eboué - NB52 - Rosicky

 

Uten Song trenger man mer balanse i laget og derfor starter Eboué og ikke Walcott. Resten er vel ganske bankers mtp. skadesituasjonen.

Endret av iRoman
Lenke til kommentar

Flott!!! Nå som vi får endelig spille mot Barca etter CL-finalen, alle a-spillere er ute med en eller annen skade. Hvem blir det neste?

 

Almunia

Sagna - Vermaelen - Silvestre - Clichy

Rosicky - Denilson - Diaby

Eboue - Bendtner - Nasri

 

Regner med at det blir noe sånt, Rosicky og Nasri kan godt bytte plass. Ellers er jeg rimelig sikker på at det ender opp sånt, og med denne formasjonen vi vil nok bli voldtatt. Gjerne nå som kampen skal bli spilt på deres hjemmebane, selveste Camp Nou.

 

min odds: Barcelona 95%-5% Arsenal

 

Jeg har lovt bruttern min at jeg skal tatovere meg selv med kanon hvis vi vinner denne kampen. Odds at det skjer er 5% :p

 

Nå skal jeg stikke og jogge litt, trenger luft. Blir stress ved å ha tanke om kampen, det er pinefult.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...