Gå til innhold

Akambrukernes bilder - april 2010


Anbefalte innlegg

Vert ikkje noko (april)fest på meg heller i år, so eg legg inn litt «reklame» for (ski)turmogelegheiter i indre Hordaland her i staden.

 

post-21406-1270239643,5902_thumb.jpg

 

Biletet er tatt frå toppen av Ingebjørgnuten1 i går, retning søraust. Heilt til venstre ser ein inn mot Eidfjord, medan ein på høgresida ser nedover Sørfjorden, som går inn til Odda. Eg tok 32 bilete, men trur ikkje Hugin brukte alle når det sydde saman panoet. (32 var nok òg meir enn strengt tatt nødvendig ...)

 

 

1 Statens Kartverk oppgir namnet som Ingebjørgfjellet, men lokalt vert det sagt Ingebjørgnuten.

Aah, sørfjorden - der eg befinner emg nett no. :new_woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PS: bilde av "gutten" er egentlig min datter på 3 år, Nikita Emilie :)

Ville bare prøve dette med layers.. og ha noen farger i bildet.. men ja det er bedre i bare sort / hvit :)

Sorry :blush: Som typisk ungkar er det fort å ta feil ...

 

Det er alltid lov å prøve ut slike ting. Det er da du finner ut hva som virker og ikke virker.

Lenke til kommentar

God påske :) og siden jeg ikke skal noe spess i påsken, så skal jeg kun sitte på pc`n å lære meg mer om foto :)

Protip: Bruk mer tid på å eksperimentere med kameraet enn på å "sitte på pc'n"! ;)

 

@Skogslik: Du har et godt øye for motiver, og er flink til å formidle stemninger, men spesielt de to siste bildene lider tungt under et lite bevisst forold til komposisjon.

 

En liten outtake fra Aprilfesten:

826018095_gugYb-XL.jpg

D700, Tamron 17-35/2.8-4 @ 21mm, f/16, 15 sek.

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Wee for en gøy dag, endelig litt sol ute, og endelig kan man se noe annet enn bare is i glomma =)

 

100mm, f/2.8, 1/640s, ISO100

IMG2_3880.jpg_595.jpg

 

39mm, f/5, 1/160s, ISO100

IMG2_3883.jpg_595.jpg

 

100mm, f/8, 1/320s, ISO100

IMG2_3894.jpg_595.jpg

 

 


@RasmusKRiis: Veldig pent, me likes!

Endret av arthoz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...