Gå til innhold

Fairlight gir seg...


Anbefalte innlegg

De store bestsellerne er jo dessuten ofte det reneste søppel. Da tenker jeg spesielt på lisensierte spill (Bond, Harry Potter, Enter the Matrix og Lord of the Rings) uten sjel og uten gnist. Men disse spillene selger i bøtter og spann.

 

Liker Harry Potter spill-serien jeg, 2 av de spilla jeg faktisk hadde lyst til å spille ferdig når jeg var midt inni, å det er f... ikke mange! + diablo 2 selfølgelig .... og RTCW...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

shivac skrev:  

Jeg kjøper aldri spill av en eneste grunn .... det koster penger .. og kan man SPARE penger. Så er vel det å foretrekke ?! ....  

Javel, men da får man jo ikke gleden av å spille dem heller.

 

Å joda, får glede av å spille de jeg. Jeg kjøper de spilla som har en framtid da ... kommer f.eks. til å kjøpe HL2, og jeg kjøpte q3. Men det er jo bare fordi det er cd-key ...

 

hehe , husker jeg kjøpte Quake 3..

var en av de første i norge og få det:)

 

skal seff kjøpe Half-Life 2, DEUS EX 2 (pirat kopier dette og jeg kommer på døra med øks og ducktape:), Doom 3 , vel sistnevnte kommer ann på..

har de ødelagt serien så vet jeg ikke om jeg gidder og spille det engang

Lenke til kommentar
"En kompis brenner spill til meg. Om jeg liker det så kjøper jeg det". Yeah right! Tror jeg ingen ting på. Tror at de som "har" noe neppe skaffer seg det på nytt bare for å få dishe ut litt cash.

Nå har ikke jeg lest hele tråden, men hopper på allikevel:

 

For ca. tre år siden brente jeg alt av spill (ja, jeg var vel 11 da). Jeg begynte etter hvert å kjøpe spill innimellom, men ikke de jeg hadde fått tak i piratkopiert, selvfølgelig. Når jeg nådde 13 år, ca., så gikk vel jeg til ankaffelse av mitt første spill som jeg allerede hadde piratkopiert. Det tærte vel en del på samvittigheten, dette her, ettersom at jeg nettopp hadde sett litt mer alvorlig på programmering, og fått en viss anelse om hva som lå bak et spill. Og ja; for ca. to måneder siden kjøpte jeg de beste warez-spillene jeg fikk tak i, og det er ikke så unormalt, tror jeg. Jeg hadde ikke jobb, jeg fikk 250 kroner i måneden av muttern, men klarte allikevel å presse ut penger til de aller beste spillene jeg hadde prøvd - de jeg mente fortjente det. Den dag i dag kjøper jeg alt av spill, men leser alltid et stort antall omtaler før jeg kjøper dem, og er (nesten) alltid fornøyd. Det føles for meg tre ganger bedre å kjøpe et spill. :yes:

Lenke til kommentar

Om Deus Ex2 er like dårlig som eneren så skal hvertfall ikke jeg kjøpe det. Skal ikke spille det heller for den saks skyld.

 

Helt grusomt med spill med så grusomt elendig AI, det gjelder forøvrig så godt som alle spill som baserer seg på at du skal snike deg rundt og gjerne oppholde deg på mørke steder. AI'en er rett og slett for dårlig til at det blir noe gøy. Typisk gameplay er "skyt en av to fiender. vente 30 sekund til den andre dusten tror alt er som normalt (selv om han har et lik 3 meter fra seg) og skyt neste".

Lenke til kommentar
Om Deus Ex2 er like dårlig som eneren så skal hvertfall ikke jeg kjøpe det. Skal ikke spille det heller for den saks skyld.

 

Hvilke medikamenter går du på!? Er du fra vettet gutt!? Bedre og mer dynamisk storyline skal du lete lenge etter! Jeg tør påstå at det er det beste singleplayer spillet laget noen sinne!

Lenke til kommentar

Storyen er bra den, men AI'en ødelegger som sagt hele greia. Vaktene har alt for klare skiller i forskjellige "modus" dvs "ingen fare" "litt på vakt" og "fullt på vakt". Flere ganger så sier dem at "it's probably nothing" selv om jeg har plaffa ned en fiende som stod noen meter fra dem. slikt ødelegger hele morroa.

 

Det er heller ikke gøy at du etter litt tids spilling kan beregne hårfint grensa mellom når de ser deg og når de ikke ser deg avhengig av hvor mørkt det er der. Selv om det er skumring skal det ikke være mulig å stå 3 meter fra en fiende uten at han ser deg.

Lenke til kommentar

Nei, skal si meg enig i det, husker det nå som du skriver det. Var vel litt av taktikken min akkurat det der. Jeg drepte gjerne en fyr, ventet til vakten var i "hvile" modus før jeg skjøt en til... Det var litt tynt, men forhåpentligvis endres dette i 2'eren...

Lenke til kommentar

Battlezone ble IKKE glemt av meg! Genialt spill som var årevis før sin tid.

 

Gode spill selger som regel bra. Et spill som ikke solgte bra er f.eks System Shock 2 som vi alle er enige er den mest geniale Rpg/Fps hybriden noen sinne. Jeg for min del må si at SS2 er mye bedre enn Half-Life. Men jeg gidder ikke gå inn i den diskusjonen her og nå. 95% av alle gamere er antagelig uenig med meg i den påstanden.

 

Snabben: Jeg vil minnes å ha lest noe sted at Baldurs Gate 3 allerede er i produksjon.

 

En annen side av denne saken, nemlig programmer:

 

Hvor mange av oss driver med grafikk, web-utvikling, lyd-mekking etc etc? Antagelig en hel del av oss. Ta for eksempel Photoshop og 3Dstudio. 2 meget populære programmer for grafikk. Mon tro hvor mange prosent av de millioner av (private) brukere der ute som har disha ut flere tusen for lisenser. Tipper tallet ligger noe sted rundt 10%.

 

Ta programmer som Cakewalk eller Cubase. Begge disse to programmene er veldig populære musikkprogrammer. Fullversjonen av sistnevnte har du forskjellige versjoner av. De koster mellom 4000-10000 spenn. Jeg lar dere trekke konklusjonen selv. Kjøpe eller laste ned?

Lenke til kommentar
Hvor mange av oss driver med grafikk, web-utvikling, lyd-mekking etc etc? Antagelig en hel del av oss. Ta for eksempel Photoshop og 3Dstudio. 2 meget populære programmer for grafikk. Mon tro hvor mange prosent av de millioner av (private) brukere der ute som har disha ut flere tusen for lisenser. Tipper tallet ligger noe sted rundt 10%.

 

Ta programmer som Cakewalk eller Cubase. Begge disse to programmene er veldig populære musikkprogrammer. Fullversjonen av sistnevnte har du forskjellige versjoner av. De koster mellom 4000-10000 spenn. Jeg lar dere trekke konklusjonen selv. Kjøpe eller laste ned?

Enig. Jeg vet at folk betaler for de programmene, men andelen av dem som betaler for dem, og sitter på Gamer.no, tror jeg er liten. Jeg skal absolutt ikke snakke så veldig høyt om at jeg følger loven etter punkt og prikke. Men jeg lurer også på hvordan det ville gått med meg senere i livet, om jeg ikke hadde hatt Visual Studio, PhotoShop, DreamWeaver eller i det hele tatt Windows, for ikke å glemme e-bøker. Jeg hadde nok ikke blitt noen spillprogrammer da, nei. :-/ Jeg har i hvert fall bestemt meg for å bry meg om spillindustrien, og kanskje jeg kan betale programvareindustrien når jeg blir eldre. :)

Lenke til kommentar

Tank Wars og Keen var de beste spillene, men dere tenker vel litt på mer moderne spill tenker jeg.....

 

Og det er MEGEt trist at FLT gir seg :cry: de var de beste (alle mine spill er kjøpt men jeg har jo prøvd ikke mer enn to spill som jeg ar måttet cracke for å spille på hjemmenettverket grunnet at det bare er en cd)

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke akkurat si at jeg kjøper så mange spill, men det er i hvertfall veldig mange spill jeg har lyst å kjøpe, for eksempel Battlefield 1942. Men så koster jo det 250-300kr, og som en "fjortiss" i 10. klasse har jeg ikke nok penger til å kjøpe alle gode spill. Jeg får ca 250kr i måneden av mamma, og jobb sliter jeg med å finne her hvor jeg bor. Mesteparten av pengene går til hardware og cola og da gjenstår det ikke så mye overs til spill.

 

Men jeg vet om flere som har gode jobber og masse tall på konto som skal ha min hjelp til å få nedlastede spill til å fungere, og jeg pleier å hjelpe med litt blandete følelser. Skjønner ikke at det er så stort problem for de som får allt de peker på uansett. Om jeg var de hadde jeg glatt støttet spillprodusentene ved å kjøpe spillet.

 

Btw, hvor stor andel av pengene får spillprodusentene for hver kopi de selger ?

Lenke til kommentar
Snabben: Jeg vil minnes å ha lest noe sted at Baldurs Gate 3 allerede er i produksjon.

 

Hvordan skulle det fortsette med den slutten som Throne of Bhaal hadde? ende opp på level 80 da :) hehe.. hvis man spilte videre med savegame fra BG og importerte det til BG2, og videre til throne of bhaal, tok vare på alle pantaloons så ble man ganske mektig med kensaien sin... :)

Lenke til kommentar
1. Kaker man har kjøpt smaker bedre enn kaker man har stjålet.

 

Word. Synes personlig at jeg får mye mer ut av de spillene jeg kjøper. Det er noe i underbevisstheten som gjør det mye morsommere å spille kjøpte spill. Så lenge de ikke suger totalt, men man leser vel reviews av de spillene man kjøper og vet vel sånn ca at dem er bra for man kjøper dem.. :-?

Lenke til kommentar
Ta for eksempel Photoshop

Photoshop folkene bryr seg ikke om at f.eks studenter laster ned programmene og lærer seg å bruke det. (Det er jo ungdomen i dag som skal betale lønnen deres i morgen, og de vil jo ha brukere som kjenner programmet) Det de slår hardt ned på er bedrifter som bruker ulovlige kopier for å tjene penger.

 

1. Kaker man har kjøpt smaker bedre enn kaker man har stjålet.

Neineinei. Kjøpte kaker har ikke adrenalin stø på toppen.

(Det gjelder ikke i dette eksempelet)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...