Gå til innhold

6 milliarder mennesker: Hvorfor WoW ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forde det er mer variasjon og kvalitet i wow synes jeg. Variert innhold som trekker forskjelige folk. Tegne figurere som tillater folk fra flere grupper å lage noe morsomt eller seriøst å det blir jo stadig oppdatert å lagt til mer. Hvis du tenker på age of conan så er jo ikke det like innholds rikt å litt mer seriøst å trekker derfor ikke like mange. Ikke like mange folk så vil jo kanskje folk velge å spille det som flest spiller. going with the flow. Å har du først begynt med wow så er det noe du liker der eller synes er morro å vil kanskje ikke bytte med det første. Smak å behag

Lenke til kommentar

Ja du har et påeng der :p Men jeg tenkte: det må da være litt flere som spiller noe annet. Hører andre MMORPGS har gått så mye nedover at AoC vurderte å stenge serverne. (noe jeg hørte) og ta Aion f. eks. er vel bare 20 000 - 70 000 som spiller Aion xD Jeg så på server stats der og de har ca 2000 spillere per server som blir tilsammen mellom 20 000 - 70 000 spillere. Det er for dårlig asså :p

Endret av Julekula
Lenke til kommentar

Det er fler grunner til at WoW er mest populært. Men jeg velger å tro at det er av to ganske enkle grunner, som henger veldig sammen.

 

Den første grunnen er at WoW var det første store spillet innen sin sjanger, og det var derfor det første folk prøvde av denne sjangeren. MMORPG viste seg å være veldig populært, og mange startet derfor meg wow. Som mange vet er mennesker konservative, og dersom man allerede spiller wow, så skal det mer til å bytte til f.eks. AoC enn om du ikke spilte wow i utgangspunktet. Så det at wow var først ute på markedet har VELDIG mye å si, mener jeg.

 

Og det at de var først ute på markedet, gjør at Blizzard er det selskapet idag, med helt klart mest erfaring når det kommer til drifting av et MMORPG spill. De vet hva spillerene deres vil ha, og hvordan de skal gjøre ting.

 

Dessuten er det vanskelig å skape et helt nytt uniks mmorpg so _ikke_ ligner på wow. Og for min del, så blir alle andre mmorpg spill jeg har spilt bare en dårlig kopi av wow. Derfor holder jeg meg til wow, intil det kommer noe bedre - noe jeg tror Cataclystm til være svaret på (som forøvrig er wow).

 

EDIT: NoNamesLeft: Det er veldig lite grinding i dagens wow.

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

Ja det dere sier har veldig mye å si ja :p Nei jeg ble lei av WoW og tenkte jeg skulle prøve noe annet, men Aion ble fort kjedelig xD fanit ingen andre spillere heller :S Går tilbake til WoW denne uka :) (jeg har ikke kommet i lvl 80 enda så fortsatt mye å gjøre der, min høyeste char er en lvl 70 DK xD)

Endret av Julekula
Lenke til kommentar

Det er fler grunner til at WoW er mest populært. Men jeg velger å tro at det er av to ganske enkle grunner, som henger veldig sammen.

 

Den første grunnen er at WoW var det første store spillet innen sin sjanger, og det var derfor det første folk prøvde av denne sjangeren. MMORPG viste seg å være veldig populært, og mange startet derfor meg wow. Som mange vet er mennesker konservative, og dersom man allerede spiller wow, så skal det mer til å bytte til f.eks. AoC enn om du ikke spilte wow i utgangspunktet. Så det at wow var først ute på markedet har VELDIG mye å si, mener jeg.

 

Og det at de var først ute på markedet, gjør at Blizzard er det selskapet idag, med helt klart mest erfaring når det kommer til drifting av et MMORPG spill. De vet hva spillerene deres vil ha, og hvordan de skal gjøre ting.

 

Dessuten er det vanskelig å skape et helt nytt uniks mmorpg so _ikke_ ligner på wow. Og for min del, så blir alle andre mmorpg spill jeg har spilt bare en dårlig kopi av wow. Derfor holder jeg meg til wow, intil det kommer noe bedre - noe jeg tror Cataclystm til være svaret på (som forøvrig er wow).

 

EDIT: NoNamesLeft: Det er veldig lite grinding i dagens wow.

 

Er du stein hakke dum? Tror du virkelig at WoW er verdens første mmo? :!:

Lenke til kommentar
Fokens, vi er da faenmeg 6 milliarder mennersker her i verden! Hvorfor har WoW da 11 millioner spillere mens andre MMORPGs har bare noen hundre tusen?

 

Fordi 11 millioner mennesker ønsker å kaste vekk livet sitt på å sette enere og nuller i riktig rekkefølge...

 

Greit det er vel din mening, men jeg deler ikke den. Synes WoW er kjempefin tidsfordriv/hobby. (Med tidsfordriv mener jeg akkurat som om når du ser på tv, du ser jo på tv når du kjeder deg og akkurat defor spiller, i vertfall jeg, WoW istedet for tv)

Lenke til kommentar

Det er fler grunner til at WoW er mest populært. Men jeg velger å tro at det er av to ganske enkle grunner, som henger veldig sammen.

 

Den første grunnen er at WoW var det første store spillet innen sin sjanger, og det var derfor det første folk prøvde av denne sjangeren. MMORPG viste seg å være veldig populært, og mange startet derfor meg wow. Som mange vet er mennesker konservative, og dersom man allerede spiller wow, så skal det mer til å bytte til f.eks. AoC enn om du ikke spilte wow i utgangspunktet. Så det at wow var først ute på markedet har VELDIG mye å si, mener jeg.

 

Og det at de var først ute på markedet, gjør at Blizzard er det selskapet idag, med helt klart mest erfaring når det kommer til drifting av et MMORPG spill. De vet hva spillerene deres vil ha, og hvordan de skal gjøre ting.

 

Dessuten er det vanskelig å skape et helt nytt uniks mmorpg so _ikke_ ligner på wow. Og for min del, så blir alle andre mmorpg spill jeg har spilt bare en dårlig kopi av wow. Derfor holder jeg meg til wow, intil det kommer noe bedre - noe jeg tror Cataclystm til være svaret på (som forøvrig er wow).

 

EDIT: NoNamesLeft: Det er veldig lite grinding i dagens wow.

 

Er du stein hakke dum? Tror du virkelig at WoW er verdens første mmo? :!:

 

Er du? Kanskje du skal lese skikkelig? :)

Lenke til kommentar

Folk er inne på det her. World of Warcraft har en fin blanding av variasjon og kvalitet.

Du kan kanskje lese folk klage over nye encounters når de kommer og at de klager på at de ikke er tunet bra nok, men sammelignet med mange andre MMOs så kan jeg love deg at det er veldig mye bedre! Nesten så jeg tør påstå at WoW spillere er bortskjemte.

 

Grafikk er perfekt. Nei, den er ikke best, men i forhold til Warcraft universet vi ble kjent med i Warcraft, Warcraft og Warcraft 3 så er den perfekt. Enkel og effektiv.

 

Så var det grinding. Det er så og si null grinding på vei mot max level. Du kan faktisk gå hele veien relativt fort med kun quests. Og vi tar alle heller litt repetive quests fremfor timevis med grinding (noe som er grusomt kjedelig i noen MMO fordi du ikke en gang får hverken gull eller nyttige items ut av all grindinga).

Du trenger heller ikke å grinde på max level for å kunne nyte spillet.

 

Hvor vanskelig kan det være å lage nok quests til å fjerne mesteparten av all grindingen? De trenger jo ikke å være unike alle sammen.

 

WoW har lagt lista milevis over andre fantasy MMO når det kommer til produktet som en helhet. Mange prøver og kopiere WoW, men det virker som de kopiere feil ting.

Jeg tror folk kunne laget et knakende godt fantasy MMO om de hadde kopiert de tingene som er bra med WoW og heller prøvd å gå sine egene veier med ting som ikke vil gjøre spillet tungspilt.

 

Det er mange forskjellige MMOs der ute som hvertfall har et eller flere gode elementer i seg. Hvor vanskelig kan det være for spillprodusenter og spille disse spillene, lese hva spillets fans sier og putte de bra tingene fra forskjellige spill inn i et?

 

Blizzard har derimot en kjempeutfordring foran seg. For de skal virkelig slå på stortromma om deres kommende MMO ska klare å overgå WoW.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

MapleStory (Korean: 메이플스토리) is a free-of-charge (with non-essential pay-to-play elements), 2D, side-scrolling massively multiplayer online role-playing game developed by the South Korean company Wizet. Several versions of the game are available for specific countries or regions, and each is published by various companies such as Wizet and Nexon. Although playing the game is free, character appearances and gameplay enhancements can be purchased from the "Cash Shop" using real money. MapleStory has a combined total of well over 100 million subscriber/user accounts in all of its versions.

http://en.wikipedia.org/wiki/Maplestory

 

MS slår WoW på alle måter, uten tvil det beste MMORPG jeg har spilt. Og ja, jeg har spilt WoW.

Endret av Subject Delta
Lenke til kommentar

MapleStory (Korean: 메이플스토리) is a free-of-charge (with non-essential pay-to-play elements), 2D, side-scrolling massively multiplayer online role-playing game developed by the South Korean company Wizet. Several versions of the game are available for specific countries or regions, and each is published by various companies such as Wizet and Nexon. Although playing the game is free, character appearances and gameplay enhancements can be purchased from the "Cash Shop" using real money. MapleStory has a combined total of well over 100 million subscriber/user accounts in all of its versions.

http://en.wikipedia.org/wiki/Maplestory

 

MS slår WoW på alle måter, uten tvil det beste MMORPG jeg har spilt. Og ja, jeg har spilt WoW.

 

MS er BARE grinding :p

Lenke til kommentar

6 milliarder mennesker i verden..

 

Hvor mange bor i den "rike delen" av verden, med penger nok til å ha slike hobbyer som et MMORPG?

Hvor mange av disse igjen er interessert i PC-spill og MMORPG?

 

WoW har mange spillere fordi det er Warcraft og pga. det fikk utrolig god markedsføring.

Age of Conan hadde salgsrekord innenfor MMORPG sjangeren, men skuffelsen ble stor da det viste seg at det var fult av bugs, lukkede soner og siege-combat var begrenset.

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...