Gå til innhold

ekstremt kvise problem! HJELP!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+987123897

Hei. Har sinsykt kviseproblem, og har prøvd nesten allt, skal til hud lege nå, men vet ikke om det hjelper, noen som kan anbefale noen teknikker eller noe??

Kviser preger være måten min og ødlegger for meg så trenger HJELP!!

Nå er det vanskelig å vite hva "sinnsykt kviseproblem" er, uten å ha sett bilder. Hos hudlegen får du nok hjelp til det du lurer på. Dersom det er virkelig gale, vil han nok sette deg på roaccutan eller isotretinoin (same shit). Jeg orker ikke å skrive så mye om hva de gjør, så du får lese her. Dersom det ikke er så gale, så vil du nok få tetracyclin + lokal behandling i form av noe å smøre deg med. Dette er ikke like bra.

 

Dersom du ikke får noe av dette har du nok ikke så veldig mye kviser. Dersom du er villig til å gå roaccutan/isotretinoin, og er klar over at det har bieffekter, så ville jeg anbefalt deg å prøve å overtale hudlegen til dette, i alle fall dersom han/hun er i tvil.

 

Edit: Selv med roaccutan/isotretinoin, som er det beste legemiddelet mot acne, vil det ta tid før du får fin hud igjen. Det finnes ingen mirakelkurer...

Endret av Slettet+987123897
Lenke til kommentar

jaa, har problem med kviser, for og si det sån er jeg flau over og gå ut og treffe folk..

(Er fornøyd med utsende mitt så er kvisene som ødlegger)

Har godt på sånne tablett greier, men hadde ikke noe elding efekt, slutta med dem for en uke siden, og nå er trynet stappa!!

Lenke til kommentar

Om folk sier at kostholdet har noe å si, er det bare å ignorere det..... Det vet jeg fordi jeg selv har et bra kosthold. Spiser ikke noe drittmat. Går mye i grønnsaker, frukt og magert kjøtt. Uansett.... Nok om det....

 

Jeg har løst mine kviseproblemer med Basiron (fåes kjøpt på Apoteket for ca. 120 kr).

HUSK en god fuktighetskrem for ansiktet. Basiron tørker ut huden. Derfor er det viktig å tilfører huden fuktighet. NB! Brukt fuktighetskremen når du har fått vasket av kvisekremen, f.eks etter du har dusjet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

jaa, har problem med kviser, for og si det sån er jeg flau over og gå ut og treffe folk..

(Er fornøyd med utsende mitt så er kvisene som ødlegger)

Har godt på sånne tablett greier, men hadde ikke noe elding efekt, slutta med dem for en uke siden, og nå er trynet stappa!!

Hva var navnet på tablettene? Tetracyclin har grei effekt for de fleste mens man går på det. Problemet er at det ofte kommer tilbake når man slutter...

Lenke til kommentar

Basiron er jo bare noe dritt. Tørker ut enkelt kviser ja, men får arr. Får jo bare nye kviser og slik fortsetter det.. virker ikke en dritt innvendig. Eneste som hjelper er tabletter

 

dritt dritt dritt

 

jeg må slutte å si dritt :(

Endret av Overdox
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

Dersom det var fastlegen som sendte deg til hudlege, vil du få et brev der det står når du skal komme. Har du ikke fått det brevet er det nok en stund til. Du kan jo ringe inn og høre med kontoret til hudlegen og spørre dersom du har gått lenge og ventet. Jeg vil tippe at du fikk Tetracyclin, men det må du bekrefte selv. Dersom du brukte det uten å få tilfredstillende resultat kan det godt hende at du kan få Roaccutan/Isotretinoin. Det har endel bieffekter, men virker (veldig) godt. Når hudlegen spør deg om det plager deg i hverdagen, sier du selvsagt ja, og som sagt tidligere så er det lurt å hinte til at det er roaccutan du vil ha.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

Har lest at å sove med et rent håndkle over puta hjelper.

Er nok eg godt tips. Alternativt kan man skifte putetrekk ofte. Det gjør samme nytten.

Lenke til kommentar

^

Slenger meg på den. Har mye kviser selv, men etter å ha prøvd alt av muligheter (det eneste doktoren sto igjen med var p-piller og det fæle andre stoffet). Ble bare sår og tynn i huden av de krermene, så nå kjører jeg heller vasking av fjes morgen og kveld pluss litt hudmasker og diverse, og hudpleie innimellom. Det er egentlig det jeg anbefaler. Om du har noe annet enn vanlige tennåringskviser er det lite sannsynlig at de forsvinner over natten uansett. Plei godt med huden og vær tolmodig. jeg føler med deg! Er jævlig lei selv.

Lenke til kommentar

Om folk sier at kostholdet har noe å si, er det bare å ignorere det..... Det vet jeg fordi jeg selv har et bra kosthold. Spiser ikke noe drittmat. Går mye i grønnsaker, frukt og magert kjøtt. Uansett.... Nok om det....

 

Jeg har løst mine kviseproblemer med Basiron (fåes kjøpt på Apoteket for ca. 120 kr).

HUSK en god fuktighetskrem for ansiktet. Basiron tørker ut huden. Derfor er det viktig å tilfører huden fuktighet. NB! Brukt fuktighetskremen når du har fått vasket av kvisekremen, f.eks etter du har dusjet.

 

 

Tull. Jeg var ett skikkelig kvisetryne før. Nå som jeg har endret kostholdet mitt for godt, og spist skikkelig sunn, så har jeg ikke sett en kvise på LENGE. Selfølgelig, dette er forskjellig fra person til person, men som regel har det mye å si.

Lenke til kommentar

Eksperter hevder det ER en direkte link mellom kosthold og kviser ;)

 

Du kan også prøve å få i deg selolje (omega3) og øke til en dose på 2-3 ss per dag. Samme side som jeg linket til har en fin olje. Det er hvertfall noen som mener at dette har vært en årsak til mindre kviser.

 

Og kom deg mye ut i sola! Tror det kan hjelpe litt.. Jeg hadde ingen kviser i slutten av sommerferien, men har hatt mye i vinter. Hjelper hvertfall ikke å sitte inne og game om du gjør det!

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...