Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

installerer kies via http://www.samsungapps.com/about/onPc.as Får deretter spm om å oppdaterere kies etter at kies er oppdatert. oppdatering via kies for kies stopper opp på 33%, hvorav en popupmelding dukker opp kan ikke koble til internett. Vil du kontrollere tilkoblingen på nytt, etc. Hvordan laste ned nyeste kies. Hvilken versjon er nyeste kies, hvis vi må ha nyeste kies for å få oppdater til jpp ?

 

 

edit:

eller må man nedgradre med odin til jm2/jm8? for å oppdatere til jpp med hvilken som helst versjon av kies ?

 

Hvis du ikke har fått svar: trykk ok, det måtte jeg, flere ganger, men det gikk til slutt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kommer tilbake etter mer spørsmål jeg.Etter og har lasta ned flere apps og lekt meg en god del så har jeg noen ting og spørre om.

 

Hvis jeg legger inn lagfix,vil det da roote min telefon automatisk eller?,pga jeg merker huge lag spikes av og til.

Jeg har da Froyo installert som jeg klarte og fakke før den forsvant fra Kies,men har noen problemer med den.Det første er når noen sender meg melding,så får jeg ikke min ringetone som meldingstone,Hvor går jeg for og bytte dette?

Det samme gjelder ringetone pga jeg har satt ringetonen min til Muse - time is running out,men den kommer aldri på når noen ringer,,wtf!

I 2.1 så brukte jeg Gemini widget slik jeg kan legge til events og klarte og få det til slik at annen hver uke så begynte jeg forskjellige og satt avtaler en god stund framover,og en del spill realeses jeg hadde oversikt over i gemini også.Men så installerte Jeg 2.2 med gemini og nå får jeg ikke brukt den pga,hver gang jeg tar en avtale uansett dato,så kommer det opp today,og selv om jeg har satt den framover så kommer avtalen opp idag istedet.Jeg bruker ikke pgs så mye som har ikke så mye gripes med det.Men hadde vært veldig takknemlig hvis noen vet hva jeg kan gjøre og fikse dette,Gemini avtalen widgeten er veldig viktig.Så det hadde vært fint hvis noen her bruker Gemini eller eventuelt kan anbefale meg lignende app som gjør samme nytte.

 

takker for all hjelp jeg får.

 

Oppgrader til gårsdagens JPP Froyo med samsung kies. skal visst være litt raskere ifølge noen her, men jeg er fortsatt ikke fornøyd med hastigheten på den... så venter på en enkel root+lagfix..

Lenke til kommentar

Hei folkens, har et kjapt spørsmål. Fikk One Call Gavepakke i dag og mistet all mobilnettverkskontakt (3G). Har ikke muligheter for å koble opp igjen, og finner ikke ut hva problemet kan være. Kjøpte mobilen med telenor-abonnement, og nå som jeg skiftet til One Call nekter den meg regelrett å komme på 3G-nett (WLAN går fint). Noen som har hatt lignende problem og funnet en løsning? Prøvde å laste ned en slags konfigurasjonsmelding fra One Call sin hjemmeside, men fikk ikke dette til å fungere selv om konfigurasjonen ble installert.

 

Sorry om spørsmålet har blitt stilt før, men jeg orker ikke bla igjennom 200 sider for å lete etter et svar : (

 

Telefonen din er ikke låst til Telenor da?

Mener fast og bestemt jeg trykka en eller annen kode for en stund tilbake og fikk "åpent" på alle linjene som kom opp. Er dog ikke hundre prosent sikker. Hvordan sjekker jeg dette via mobilen igjen?

Forøvrig er det kun 3G-nett som ikke fungerer. Kan ringe, sende meldinger og gjøre alt annet jeg tenkelig kan gjøre med mobilen min, annet enn å surfe på 3G-nett. Trodde sperre var sånn at man ikke kunne bruke mobilen i det hele tatt, men det er jo selvfølgelig mulig jeg har trodd feil.

 

*#7465625#

 

"Network lock"

Lenke til kommentar

Jeg kommer tilbake etter mer spørsmål jeg.Etter og har lasta ned flere apps og lekt meg en god del så har jeg noen ting og spørre om.

 

Hvis jeg legger inn lagfix,vil det da roote min telefon automatisk eller?,pga jeg merker huge lag spikes av og til.

Jeg har da Froyo installert som jeg klarte og fakke før den forsvant fra Kies,men har noen problemer med den.Det første er når noen sender meg melding,så får jeg ikke min ringetone som meldingstone,Hvor går jeg for og bytte dette?

Det samme gjelder ringetone pga jeg har satt ringetonen min til Muse - time is running out,men den kommer aldri på når noen ringer,,wtf!

I 2.1 så brukte jeg Gemini widget slik jeg kan legge til events og klarte og få det til slik at annen hver uke så begynte jeg forskjellige og satt avtaler en god stund framover,og en del spill realeses jeg hadde oversikt over i gemini også.Men så installerte Jeg 2.2 med gemini og nå får jeg ikke brukt den pga,hver gang jeg tar en avtale uansett dato,så kommer det opp today,og selv om jeg har satt den framover så kommer avtalen opp idag istedet.Jeg bruker ikke pgs så mye som har ikke så mye gripes med det.Men hadde vært veldig takknemlig hvis noen vet hva jeg kan gjøre og fikse dette,Gemini avtalen widgeten er veldig viktig.Så det hadde vært fint hvis noen her bruker Gemini eller eventuelt kan anbefale meg lignende app som gjør samme nytte.

 

takker for all hjelp jeg får.

 

Oppgrader til gårsdagens JPP Froyo med samsung kies. skal visst være litt raskere ifølge noen her, men jeg er fortsatt ikke fornøyd med hastigheten på den... så venter på en enkel root+lagfix..

 

Er denne bedre med tanke på batteri tiden og lag spikes ellerno,har en god del apps installert.

Lenke til kommentar

installerer kies via http://www.samsungap...m/about/onPc.as Får deretter spm om å oppdaterere kies etter at kies er oppdatert. oppdatering via kies for kies stopper opp på 33%, hvorav en popupmelding dukker opp kan ikke koble til internett. Vil du kontrollere tilkoblingen på nytt, etc. Hvordan laste ned nyeste kies. Hvilken versjon er nyeste kies, hvis vi må ha nyeste kies for å få oppdater til jpp ?

 

 

edit:

eller må man nedgradre med odin til jm2/jm8? for å oppdatere til jpp med hvilken som helst versjon av kies ?

 

Hvis du ikke har fått svar: trykk ok, det måtte jeg, flere ganger, men det gikk til slutt smile.gif

 

Japp. Fikk det til til slutt. Kies finner JPP oppdatering fra jp6. Tenkte legge inn jpp lørdag.

Lenke til kommentar

Hei jeg har et problem som jeg håper dere kan hjelpe meg med. Jeg oppgraderte til Froyo JPP igår og det gikk helt fint, men i etterkant har det dukket opp et lite problem som jeg sliter med... Problemet består av at jeg må aktivere enhetsadministrator for å kunne motta jobbmail gjennom e-post programmet på telefonen. For å kunne aktivere enhetsadministrator for e-post så må jeg ha autolås med pinkode. For meg så er dette veldig slitsomt siden jeg må taste inn en pinkode hver gang skjermen låser seg. Når jeg prover å fjerne skjermlåsing under instillinger->Plassering og sikkerhet->Angi skjermlåsning så har jeg ingen mulighet for å deaktivere innstillinger for skjermlåsning. Det står at denne funksjonen er deaktivert av administrator... Jeg skjønner at dette er en sikkerhet som jobben ønsker med er det noen måte å komme meg unna dette problemet på? Takk for svar!

Lenke til kommentar

Kies har krøllet seg til.

 

For en stund tilbake forsøkte jeg å installere ny versjon av KIES, men noe gikk galt under installeringsprosessen.

 

Nå går det ikke an å fjerne KIES (får beskjed om at setup.exe ikke finnes). Forsøker jeg å starte KIES som ligger på maskinen kommer det en feilmelding før programmet starter og tilsynelatende fungerer, men det finner ikke min telefon. Forsøker jeg å installere nyeste KIES kommer det opp en feilmelding om "uninstal failed", og det hele avsluttes. Forsøkte med et sånt "avinstallere og rydde opp"-program, men det finner ikke noen KIES å avinstallere. Noen tips om hvordan fjerne dævelskapen?

 

Er stort sett meget fornøyd med Galaxy S, men Samsung KIES kan #%%& i #¤&"¤!

Lenke til kommentar

Hei jeg har et problem som jeg håper dere kan hjelpe meg med. Jeg oppgraderte til Froyo JPP igår og det gikk helt fint, men i etterkant har det dukket opp et lite problem som jeg sliter med... Problemet består av at jeg må aktivere enhetsadministrator for å kunne motta jobbmail gjennom e-post programmet på telefonen. For å kunne aktivere enhetsadministrator for e-post så må jeg ha autolås med pinkode. For meg så er dette veldig slitsomt siden jeg må taste inn en pinkode hver gang skjermen låser seg. Når jeg prover å fjerne skjermlåsing under instillinger->Plassering og sikkerhet->Angi skjermlåsning så har jeg ingen mulighet for å deaktivere innstillinger for skjermlåsning. Det står at denne funksjonen er deaktivert av administrator... Jeg skjønner at dette er en sikkerhet som jobben ønsker med er det noen måte å komme meg unna dette problemet på? Takk for svar!

 

Visstnok kan man forsøke å prøve programmet "lockpicker", men vet ikke om det trenger root.

 

Jeg fant ikke noen annen løsning enn å bruke et annet mail-program.

 

Gratis-programmet maildroid krever ikke keylock i det hele tatt, men mangler endel funksjonalitet utover det å lese mail.

 

Nå bruker jeg Touchdown, som er et betal-program (dog med 30 dagers prøvetid) og ser veldig bra ut så langt. Jeg synes det er bedre enn det standard mailprogrammet.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Etter å ha installert Froyo (som var en prøvelse i seg selv*) etter mye om og men i går kveld, har jeg følgende å påpeke:

 

Bedre:

- Finere menyer

- Marginelt bedre quadrant score, fikk 990 (Hang seg på filoperasjoner før factory reset).

- TTS

- Copy-paste

- Flash (Jippi...)

 

Verre:

- Alt som synkroniseres (gmail, facebook osv) kalles bare for Synk, så det er umulig å vite om det er kalender eller kontakt eller hva det er.

- Når jeg sletter en epost i den vanlige epostleseren blir de borte, men kommer tilbake ved neste oppdatering (IMAP). Sletter den virkelig ikke? Den gjorde det før.

- Rss (Meecal) henger seg stadig i oppdatering. Har også sett tendens til at samme nyheter kommer tilbake som ulest ved neste oppdatering.

- (Skulle vi ikke få en Media Hub? Noen som har sett noe til den?)

 

Samme som før:

- Fortsatt noe lag, men hvor sjenerende det er er nok individuelt.

- Bluetooth media avspilling pauser på nytt spor, umulig å fortsette avspilling uten å slå av/på bluetooth.

- Fortsatt grov uoverensstemmelse mellom visuel batteristatus og den faktiske batteristatus. (Batteriet ser nesten fullt ut og er bare 50% oppladet)

- Elendige oversettelser (Tiersdag, videresend i browser)

- Treg mediascanner. Mener at det var noen her som sa det var noe man kunne gjøre med det...

 

Alt i alt føles det ikke som om jeg fikk så veldig mye for denne oppdateringen. Froyo er isolert sett en liten oppdatering med bare noen mindre forbedringer (se release notes for froyo), og for min del var den viktigste bedre støtte for TTS.

Er ikke videre imponert over Samsung, og uten OTA-oppdateringer blir det neppe flere Samsungtelefoner på meg. Kies er et verktøy som det ikke kan skrives et eneste godt ord om og Touchwiz er for mye bling og for lite funksjonalitet. Hvordan Samsung kan bruke så sinnsykt lang tid på så lite er for meg helt uforståelig

(Sony Ericssons Timescape og Mediascape er i alle fall omfattende og man forstår at det tar lang tid).

Det gikk i alle fall bra å roote med CF-Root så jeg slapp å spille gjennom hele Angry Birds en gang til... :)

 

 

* Om Kies og oppdateringen:

På Win7-pcen fikk jeg bare feilmelding om at Kies ikke kunne oppdatere, selv om den fant oppdateringen.

Da satt jeg igjen med en gammel XP-pc med lite ram og CPU. Ingen oppskrift på suksess med Kies, men jeg prøvde likevel. Det gikk tregere enn sirup, og den oppdaterte faktisk ikke GUIet underveis. Jeg måtte faktisk låse desktopen og logge inn igjen for at Kies skulle oppdatere seg. Festlig...

Det gjorde at prosessen frem til at oppdateringen ble utført på telefonen tok nesten en time (tok litt tid før jeg skjønte at jeg måtte låse desktop), mens selve oppdateringen gikk på 5 minutter.

Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har vært her på forumet nå, men tenkte jeg skulle gi en liten warning:P.

Hadde Jp6 bugg versjonen vi fikk gjennom kies fram til i forgårs og bestemte meg for å prøve en uoffisiel rom (meget populære) doc rom jpa v7.5 fra xda sida. Alt har fungert fint med lagfixen du får velge med clockworkmod. Men I dag tenkte jeg å installere jpa gjennom kies og da må man jo fjerne lagfixer, gikk i clockwork og trykkte disable lagfix og restarta tlf, og for å si det sånn, det gikk feil. fikk ikke mobilen på eller noe sånn. Heldigvis var download mode intakt og jeg klarte å flashe jm2 :) og nå er jeg på vei til jpa :)

 

Men tror det er lurt å holde seg til roms som ikke er modifisert for mye :).

Lenke til kommentar

 

Verre:

- Alt som synkroniseres (gmail, facebook osv) kalles bare for Synk, så det er umulig å vite om det er kalender eller kontakt eller hva det er.

 

 

Dette tror jeg skyldes oversettelse/språk. Ingen nyhet at det svikter litt på den fronten. Eksempelvis er det i min nettleser på knappen for å bla fremover (altså forward) oversatt til "videresend" som jo er noe helt annet :)

 

 

Hvis du bytter til engelsk språk tipper jeg at det under synk dukker opp riktige navn igjen. Det er i hvertfall min erfaring.

Lenke til kommentar

Hei jeg har et problem som jeg håper dere kan hjelpe meg med. Jeg oppgraderte til Froyo JPP igår og det gikk helt fint, men i etterkant har det dukket opp et lite problem som jeg sliter med... Problemet består av at jeg må aktivere enhetsadministrator for å kunne motta jobbmail gjennom e-post programmet på telefonen. For å kunne aktivere enhetsadministrator for e-post så må jeg ha autolås med pinkode. For meg så er dette veldig slitsomt siden jeg må taste inn en pinkode hver gang skjermen låser seg. Når jeg prover å fjerne skjermlåsing under instillinger->Plassering og sikkerhet->Angi skjermlåsning så har jeg ingen mulighet for å deaktivere innstillinger for skjermlåsning. Det står at denne funksjonen er deaktivert av administrator... Jeg skjønner at dette er en sikkerhet som jobben ønsker med er det noen måte å komme meg unna dette problemet på? Takk for svar!

 

 

 

Visstnok kan man forsøke å prøve programmet "lockpicker", men vet ikke om det trenger root.

 

Jeg fant ikke noen annen løsning enn å bruke et annet mail-program.

 

Gratis-programmet maildroid krever ikke keylock i det hele tatt, men mangler endel funksjonalitet utover det å lese mail.

 

Nå bruker jeg Touchdown, som er et betal-program (dog med 30 dagers prøvetid) og ser veldig bra ut så langt. Jeg synes det er bedre enn det standard mailprogrammet.

 

Lykke til.

 

Hei! Takk for svar! Jeg kom meg en del videre med stikkordene lockpicker og Touchdown. Får google litt og se hva hva som finnes. Men Touchdown er å anbefalle???

Endret av indienboy
Lenke til kommentar

 

Hei! Takk for svar! Jeg kom meg en del videre med stikkordene lockpicker og Touchdown. Får google litt og se hva hva som finnes. Men Touchdown er å anbefalle???

 

Jeg anbefaler Touchdown, ja. Men det er altså 20$ å betale. For min del er det verdt det for funksjonaliteten OG ikke minst å slippe keylock.

 

Merk: Touchdown har også en sikkerhetsfunksjon i form av pinkode, men bare når du går inn i programmet, ikke hver gang du plukker opp telefonen. Synes det er bare irriterende på et akkurat passe nivå. :)

Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har vært her på forumet nå, men tenkte jeg skulle gi en liten warning:P.

Hadde Jp6 bugg versjonen vi fikk gjennom kies fram til i forgårs og bestemte meg for å prøve en uoffisiel rom (meget populære) doc rom jpa v7.5 fra xda sida. Alt har fungert fint med lagfixen du får velge med clockworkmod. Men I dag tenkte jeg å installere jpa gjennom kies og da må man jo fjerne lagfixer, gikk i clockwork og trykkte disable lagfix og restarta tlf, og for å si det sånn, det gikk feil. fikk ikke mobilen på eller noe sånn. Heldigvis var download mode intakt og jeg klarte å flashe jm2 :) og nå er jeg på vei til jpa :)

 

Men tror det er lurt å holde seg til roms som ikke er modifisert for mye :).

Har selv en nokså modifisert rom, Darky's Raw Steel Edition, som egentlig går veldig kjapt på det meste, er vel bare nettsider med mye flash som kan lagge litt. Men jeg tenkte å oppgradere til siste froyo, vet ikke om det kanskje er best og enklere å bare gjøre med ny rom via Odin heller fremfor masse Kies-gnål. Avventer nå en ikke-beta av voodoo til denne før jeg gjør noe.

Lenke til kommentar

Har jp6 nå. Får beskjed om at jeg mister alle brukerdata ved å oppdatere, men har lest andre steder at jeg ikke gjør det. Hva er deres erfaringer fra jp6 til jpa?

Syns det gikk flott med oppgradering fra jp6 til jpp (ikke jpa). Det som var nytt når man oppgraderer fra en tidligere versjon og med ny Kies-prg er at det blir lagret kontakt-listen som backup på samsung-server og det blir liggende der i 2 år.

Brukerdata blir ikke slettet! Hadde kjøpt Flightradar 24 Pro og det gikk utmerket når jeg oppgraderte til JPP, noe som var litt tullete under JP6.

Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har vært her på forumet nå, men tenkte jeg skulle gi en liten warning:P.

Hadde Jp6 bugg versjonen vi fikk gjennom kies fram til i forgårs og bestemte meg for å prøve en uoffisiel rom (meget populære) doc rom jpa v7.5 fra xda sida. Alt har fungert fint med lagfixen du får velge med clockworkmod. Men I dag tenkte jeg å installere jpa gjennom kies og da må man jo fjerne lagfixer, gikk i clockwork og trykkte disable lagfix og restarta tlf, og for å si det sånn, det gikk feil. fikk ikke mobilen på eller noe sånn. Heldigvis var download mode intakt og jeg klarte å flashe jm2 :) og nå er jeg på vei til jpa :)

 

Men tror det er lurt å holde seg til roms som ikke er modifisert for mye :).

 

Samme som skjedde med meg da, telefonen takler ikke å fjerne lagfixen av en ellr annen grunn.. utviklerene må jobbe mer på dette..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...