Gå til innhold

Hva om strømmen forsvinner i hele verden?


Knife

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En sterk solstorm kunne slått ut elektrisiteten.

WTF? Midt på vinteren da det er 20 kuldegrader?

 

selvom sola er litt lenger unna på vinteren, kan det fortsatt skje solstormer :O.

er det en helt jævlig stor solstorm, så kan jo det skje?

ikke vet jeg. men, hjernen min tror at sola driter i om jorda sliter med vinter/sommer

Lenke til kommentar

Effekten av en solstorm har minimalt med årstiden å gjøre. Mobiltelefon ville man kunne bruke hvis man får ladet den, siden sentraler har sine egne strømaggregater. Det vil det sannsynligvis også være radiosendere som har, så man kunne hørt på dem hvis man har batteriradio. Mest sannsynlig ville heimevernet og sivilforsvaret bli kalt inn og stasjonert ut hvis det er langvarig. De har kommunikasjonsutstyr, så man kunne gått til dem for å få nyheter.

 

For å holde varmen hadde jeg tent gassovnen jeg har liggende for sikkerhets skyld. Har også noe hermetikk og ris liggende, slikt holder seg i en evighet. Dessverre er folk flest så redde for å bli kalt paranoide at de ikke tar de enkleste forhåndsregler, så det er nok en del som hadde slitt.

Lenke til kommentar

For all del, kan tenke på mange som vil slite hardt. De militæret skal gi støtte til. Bor rundt 500 meter fra en base så ikke lange veien for sikkerhet skulle det trenges.

Og du tror det vil være strøm der?

 

Kan jo sette opp solceller, da får man samlet opp energien fra solstormen. Har aldri opplevd solstorm, så ikke vet jeg hvordan de fungerer. :!:

Lenke til kommentar

Med tanke på at internett forvinner sammen med tv, varme, kortsentraler, sykehus, alle instutisjoner i norge, ville det nok blitt apokalyptisk stemning. Ingen radio eller noen som forteller deg hva som skjer. Du får ikke en gang ringt mora di.

 

Nå har nå det meste av kritisk infrastruktur batteri+generator-backup for en god stund. I allefall nok tid til at man kunne fått med seg nyheter etc.

 

Forøvrig, selv om man bor i by'n, så er det ikke nødvendigvis så langt til drikkevann eller ved.

 

Jeg tror alle hadde begynt å plyndre mat for å overleve. Militære og politi eksisterer ikke, samt ville bilene slutte å kjøre ganske for pga av strøm eller faktumet at bensinstasjonen ikke fungerer.

 

I et tilfelle av totalt sammenbrudd av myndigheter (slik som skjedde på Haiti), så kollapset det allerede svært ustabile statsapparatet. I Norge har vi (på tross av hva enkelte debatanter på VGD ser ut til å tro) et noe bedre utbygget statsapparat...

 

Det jeg ville gjort er å plyndre mat og klær som alle andre hadde gjort, for å overleve.

 

EDIT: Ok kanskje militæret hadde fungert så lenge det bensinen varer.

Lenke til kommentar

Med tanke på at internett forvinner sammen med tv, varme, kortsentraler, sykehus, alle instutisjoner i norge, ville det nok blitt apokalyptisk stemning. Ingen radio eller noen som forteller deg hva som skjer. Du får ikke en gang ringt mora di.

 

Nå har nå det meste av kritisk infrastruktur batteri+generator-backup for en god stund. I allefall nok tid til at man kunne fått med seg nyheter etc.

 

Forøvrig, selv om man bor i by'n, så er det ikke nødvendigvis så langt til drikkevann eller ved.

 

Jeg tror alle hadde begynt å plyndre mat for å overleve. Militære og politi eksisterer ikke, samt ville bilene slutte å kjøre ganske for pga av strøm eller faktumet at bensinstasjonen ikke fungerer.

 

I et tilfelle av totalt sammenbrudd av myndigheter (slik som skjedde på Haiti), så kollapset det allerede svært ustabile statsapparatet. I Norge har vi (på tross av hva enkelte debatanter på VGD ser ut til å tro) et noe bedre utbygget statsapparat...

 

Det jeg ville gjort er å plyndre mat og klær som alle andre hadde gjort, for å overleve.

 

EDIT: Ok kanskje militæret hadde fungert så lenge det bensinen varer.

 

Jeg forutsatte at all strøm forsvant. Hvis du har et batteri så har du strøm. Hvis det eneste som har skjedd er at stikkontakten ikke gir deg strøm lengre blir det annerledes.

Lenke til kommentar

Virker ikke som om alle vet hva en solstorm gjør. La oss si det så enkelt at det svir alt av kretser.

Med andre ord ville ikke tenninga på mopeden fyngert (selv ved trillstart, ettersom coilen ble svidd)

Det samme gjelder biler.

 

Jeg hadde tatt mye ved inn i huset, slik at ikke andre folk kunne stjelt det. Hadde trolig også prøvd å snike meg inn hos noen som var i besittelse av et luftgevær/annet våpen, slik at jeg kunne skutt fugler. Selfølgelig hadde maten i frysa holdt for en stund, men så spiser man en god del til dagen også da.

Lenke til kommentar

Skriv hva dere føler for, kan jo hende at hele strømmen fungerer at ingenting fungerer lengre.

 

Ville ha ikke pengetpenger mistet verdien sin hvis vi mistet all strøm?

Nei

 

Nei? Uten grunn?

Om vi mister strømmen hadde verden gått galt. Allt handler om å kjempe for å få tak i varme og mat. Ettersom butikkene, kjøleskap osv.. Ikke funker, hadde alt mat varen gått i helvete. Og folk gidder jo ikke å betale for shitt. De stjeler og som sagt alt handler om å overleve. Ikke på starten kanskje, men i prosessen vil dette har skje. Min teori.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...