Gå til innhold

Spørsmål angående lærlingtid og førstegangstjeneste.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Starta som hjelpearbeider som telekommunikasjonsmontør for omtrent et halv år siden. Skulle egentlig være hjelpearbeider i noen få uker, før det kanskje skulle bli snakk om lærlingplass, men er fortsatt hjelpearbeider.

 

Nå har jeg fått innkalling til førstegangstjeneste i januar 2011, men har tenkt å prøve å få komme inn tidligere.

 

Nå har jeg 2 spørsmål: Er det slik at jeg her rett til å fortsette som lærling etter førstegangstjenesten, hvis jeg har lærlingplass før jeg drar dit?

 

Og kan jeg får mine 6mnd som hjelpearbeider regnet som lærlingtid når jeg starter som lærling? Isåfall, må jeg fortsette i samme firma? Eller kan starte i et annet firma og fortsatt få de 6mnd regnet med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du har krav på å fortsette i firmaet etter du har dimitert. men å avbryte en lærling tid for å gå i frosvaret er bare idioti. du får har krav på å få utsatt Førstegangs tenesten til du er ferdig som lærling. vist du slutter i de firmaet du er i nå og går inn i forcen er der i 1 år for så å begynne i et nytt firma så har du enda de 6 månedene dine så du slipper å gjøre det om igjenn. men for all del vent med forcen til du er ferdig utdannet. :thumbup:

Lenke til kommentar

Takk for svar :) Men hvorfor er det idioti?

 

for det er altid best å gjøre noe som du har begynt med ferdig. og forsvaret er ikke noe som haster. kansje idioti var å velge eit sterkt ord. men eg anbefaler deg på det sterkeste å gjøre ferdig læling tiden din før du vurderer forsvaret. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...