Gå til innhold

Intel overlegen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Yesss... PR Ratingen til AMD ble ganske ræva etter at PC800 ble introdusert. Alle oss som håper på at Intel ikke får monopol håper på at AMD sin Athlon 64 blir så bra som de vil ha det til.

 

3200+ tilsvarer vel ikke mer enn 2.6Ghz PC800 eller noe (Ikke sikker, lenge siden jeg sjekket)

Lenke til kommentar
Er Intels 2,8GHz med 800MHz buss så overlegen XP2800+ som Tom's Hardware Guide vil ha det til? Utfra de benchmarkene deres (http://www.tomshardware.com/cpu/20030521/index.html) er jo iaff AMD uaktuelt nå. Noen synspunkter?

 

Jeg så også en test på Tomshardware der p4 3,0 ghz 800 mhz fsp var testet mot XP3000+ der det viste så å si INGEN forskjell......så da tviler jeg på det er så veldig store forskjellen på 2,8ghz og xp2800 og.

Lenke til kommentar

Tja, som en av HWs medarbeidere engang sa: "Vi kan få nesten hvilket som helst produkt til å virke bedre enn et annet" (var noe sånt omtrent).

 

Jeg har lest utallige tester der Intels 800 FSB prosessorer har slått AMDs prosessorer med tilsvarende PR-rating. Dette har også forekommet vice-versa. Den faktiske forskjellen er nok ikke særlig betydelig. Intels prosessorer koster mer og man betaler vel omtrent for hva man får.

Lenke til kommentar
Er Intels 2,8GHz med 800MHz buss så overlegen XP2800+ som Tom's Hardware Guide vil ha det til? Utfra de benchmarkene deres (http://www.tomshardware.com/cpu/20030521/index.html) er jo iaff AMD uaktuelt nå. Noen synspunkter?

 

Tror jeg aldri kommer til å stole på THG når det kommer til tester av prosessorer. De er blitt beskyldt ved en rekke anledninger for å mildt sagt favorisere Intel.

 

Om du merker noen forskjell mellom XP2800+ og P4 2,8GHz IRL tviler jeg STERKT på. Tror det er ytterst få som kunne skillt en AMD-maskin og en Intel-maskin med "identiske" oppsett fra hverandre hvis de hadde satt seg ned og brukt dem.

 

Personlig går jeg for AMD siden det er billigere (Hvorfor betale 200,- for ett skrujern når ett skrujern som koster en femtilapp gjør samme nytten?) og fordi jeg nesten aldri kjøper ting av de største firmaene.

Lenke til kommentar

Hvordan vil dette. Ingen har råd til å ha det raskest hele tiden alikevel, iverfal ikke jeg :cry: . Og en anen ting hva skal man med det raskeste når en ikke trenger det alikevel. Det får holde med den prosessoren jeg har. Spill og programvarer trenger ikke all den guffa som prosessorene lager i dag, helt bortkastett mener jeg, om jeg må vente et eller to sekunder spiller ingen rolle for meg.

Lenke til kommentar

"om jeg må vente et eller to sekunder spiller ingen rolle for meg"

 

Eh, snakker du om å vente ett eller to sekunder for at bildet skal oppdatere seg i et spill? Tror nok du er på bærtur, prosessorhastigheten har ikke akkurat så mye å si på hvor lang tid lasting av data tar akkurat, tenk ram og hd istedenfor.

 

Sorry, måtte bare kommentere det morsomme utsagnet der. :D

Lenke til kommentar
"om jeg må vente et eller to sekunder spiller ingen rolle for meg"

 

Eh, snakker du om å vente ett eller to sekunder for at bildet skal oppdatere seg i et spill? Tror nok du er på bærtur, prosessorhastigheten har ikke akkurat så mye å si på hvor lang tid lasting av data tar akkurat, tenk ram og hd istedenfor.

 

Sorry, måtte bare kommentere det morsomme utsagnet der. :D

 

Tror nok han tenkte på andre ting. Hvis du forstod hva han mente var det plutselig ikke så morsomt lenger men det gav mening :)

Lenke til kommentar
Om amd er i ferd med å sakte akterut? JA!!! håper dog at de har et ess oppi ermet..men tror ikke det(lommeboken min håper ikke det)
Tullsnakk. AMD har 64-bits CPUer nesten klare for desktop, og Barton kjernen er ikke helt død enda. Du har en dum lommebok: Ess i ermet -> mer konkurranse -> billigere for lommeboken din.

 

PR Ratingen til AMD ble ganske ræva etter at PC800 ble introdusert.
Det er Intel's kunder som sliter. Intel har nå masse CPUer som kjører på ca. samme frekvens, men som yter ganske så forskjellig. "P4 2.6GHz som yter bedre enn P4 2.8GHz sier du??" wtf wtf wtf...

 

(Vi som "har peiling" vet uansett hvor raske CPUene er...pr-tall er så godt som usynlige for oss ;) )

Lenke til kommentar
Stakkar... er du forvirret? :roll:
Nei, er du blind?. Ser du ikke hva jeg skrev? Vi med peil trenger ikke sånn pr-rating uansett...vi vet hva CPUene er gode for. Men tro det eller ei, det finnes faktisk mennesker som ikke kan like mye "data" som oss, og som trenger en pr-rating på prosessorene når tilstandene er som nå.
Lenke til kommentar
Stakkar... er du forvirret? :roll:
Nei, er du blind?. Ser du ikke hva jeg skrev? Vi med peil trenger ikke sånn pr-rating uansett...vi vet hva CPUene er gode for. Men tro det eller ei, det finnes faktisk mennesker som ikke kan like mye "data" som oss, og som trenger en pr-rating på prosessorene når tilstandene er som nå.

 

Og bare til opplysning: PR-tallene til AMD er ikke laget for sammenligning med Intel-CPUer.

 

Greit! Jeg misforstod deg, beklager.

 

PR-tallene til AMD er ikke offisielt til sammenligning med Intels prosessorer kanskje, men som jeg nevnte i en annen tråd nå nettopp så er vel ikke AMDs TPI/PR-rating mye verdt hvis den ikke er satt opp mot Intels prosessorer. I praksis blir de sammenlignet!

Lenke til kommentar
PR-tallene til AMD er ikke offisielt til sammenligning med Intels prosessorer kanskje, men som jeg nevnte i en annen tråd nå nettopp så er vel ikke AMDs TPI/PR-rating mye verdt hvis den ikke er satt opp mot Intels prosessorer.
Selvsagt er den er den fortsatt verdt mye -> Man ser hvor raske de forskjellige AMD-CPUene er i forhold til hverandre. (Sånn ca. ihvertfall ;) )
Lenke til kommentar
Stakkar... er du forvirret? :roll:
Nei, er du blind?. Ser du ikke hva jeg skrev? Vi med peil trenger ikke sånn pr-rating uansett...vi vet hva CPUene er gode for. Men tro det eller ei, det finnes faktisk mennesker som ikke kan like mye "data" som oss, og som trenger en pr-rating på prosessorene når tilstandene er som nå.

 

HELT enig her... PR-rating skaper forrvirring. Skal den vanlige man i gata ha sjans til å skille de forskjellige modellene ifrahversandre så må TPI rating bli mer utbredt.

Lenke til kommentar
Selvsagt er den er den fortsatt verdt mye -> Man ser hvor raske de forskjellige AMD-CPUene er i forhold til hverandre. (Sånn ca. ihvertfall ;) )

 

Uansett så i vil i praksis AMDs XP3000+ bli sammenlignet med en 3.0 GHz Intel prosessor, og det er der den virkelige verdien i ratingen ligger.

Lenke til kommentar

Til dere som sier dere har sett flere tester der AMD fortsatt slår Intel: Jeg har også sett noen slike tester, men alle var med de gamle P4-modellene, ikke de nye med 800MHz buss og Hyper-Threading. Noen som kan gi en link til en test hvor AMD slår de nye P4-modellene?

Lenke til kommentar

en sikker ting kan sies.. intel kommer ALDRI til å være verdt pengene de krever for en cpu.. maken til overprising skal man lete lenge etter. hvem har vel penger til å legge ut så ufattelig mye for et brukbart hovedkort samt cpu? for min del så blir det som å kaste masse penger ut av vinduet da man ikke merker noe betydelig forskjell på en amd og en intel.

Lenke til kommentar

HALLO?

 

 

CPU mark 99:

 

P4 2.8 Ghz : 183 cpumarks

 

XP2800+: 203 cpumarks

 

 

I codecreatures med ATI radeon 9700pro fikk begge to cpu-ene 38 fps.

 

 

I Lame mp3 decoding,43763 kb waw til 192 kbps mp3:

 

P4 2.8 Ghz: 14 sec

 

XP2800+: 13 sec

 

Ingen er bedre enn de andre, så det mellom Intel 3,06 ghz og xp3000+ og.

 

:yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes:

KILDER: Pcpro norge(et blad), men tror Håvard Røste på HW har skrevet tekstene!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...