Gå til innhold

EVGA klasker til


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prisen på et system basert på dette er antagelig like diger som formfaktoren på HK'et. En Xeon X5550 ligger på ca $1000,-

 

Jeg må visst spare litt ser det ut til...

Ja, det var jo litt dårlig gjort, du får begynne å spare. :thumbup:

Men hva er egentlig forskjellen mellom W3500 og W5500 serien?

 

(Tok en rask titt hos Intel, men ble raskt avledet og overveldet av slagord om intelligente ytelsesfinesser, innovativ plattform, the digital workbench, combining high-performance computing (HPC), med mer, så spør heller her hvis noen kan si noe litt mer konkret.)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Men hva er egentlig forskjellen mellom W3500 og W5500 serien?

Primært multi-cpu støtte (cpu-cpu kommunikasjon).

 

3nnn = Single, 5nnn = Dual, 7nnn = Quad (dvs opp til 8), 9nnn (Itanium) = 728 cpu's... (aka. "supercomputer").

 

(Note; tallene tatt fra "husken"...)

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Kuult :new_woot:

 

Benche på detta, skulle jo bli ganske gøy? Ettersom det ligner mystisk på de andre classified kortene osv...???

 

Blir vel ikke akkurat noe for hvermansen uten en velvillig sponsor i ryggen meeeeeen........

 

EDIT: Få inn detta til test a! med to stk blodklokka xeon'er! det hadde vært riktig morrosamt

Endret av hYLeAPe
Lenke til kommentar

Jeg tror kanskje Silverstone TJ07 skal kunne bruke dette hovedkortet. I tillegg tror jeg Lian Li PC-P80B skal få plass faktisk. Nizzen kan kanskje måle på sitt Silverstone og bekrefte, så kan jeg måle mitt PC-P80B når jeg kommer hjem, også kan jeg bekrefte eller avkrefte om det vil passe der.

 

Så kabinett skal nok ikke være noe kjempeproblem.

Lenke til kommentar
Er dette liksom Server hovedkort eller gaming hovedkort?

Ingen av delene. Dette er den største e-penisen som er mulig å få tak i. Den er ment for benchmark-jegere med alt for mye penger.

 

Det var passe tåpelig sakt. Greit, et system basert på et sånt hk vil antagelig yte godt i benchmarks, men det er ikke kunn å regne poeng man trenger god maskinvare for. Selv om du kanskje ikke trenger mer enn en singelcore P3 for å sitte i exel og IE på jobben(?), så holder ikke det for de som jobber med feks 3d, vfx, comp osv ;)

 

Så for å prøve å svare på spørsmålet til Rudde93: Dette vil jeg kalle et entusiast arbeidsstasjon hovedkort.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Så for å prøve å svare på spørsmålet til Rudde93: Dette vil jeg kalle et entusiast arbeidsstasjon hovedkort.

Jepp, de som fra før bruker multi-cpu Workstation og i tillegg er entusiaster med selvbygge tendenser vil kunne "ha bruk for dette". For oss andre er det bare morro...

Jeg har et Cooler Master CM Stacker STC-T01. Det kabinettet takler eATX HK!!

Dette er større enn E-ATX, 7.6 cm høyere og 4.5 cm bredere.

 

Edit;

Det (EVGA kortet er 345 x 381 mm) når allikevel ikke størrelsen til WATX (4 cpu's workstation kort) som er 356 x 425 mm. Det finnes en del kabinetter som støtter dette, men de ikke veldig vanlige i norske nettbutikker...

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...