Gå til innhold

Den store Windows Phone 7-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

20 stemmer

  1. 1. Har du en mobil med WP7 eller WP8?

    • Windows Phone 7
      10
    • Windows Phone 8
      10


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Vurderer en WP telefon, men er fortsatt litt usikker. Lurer bl.a på følgende:

 

01 -Såvidt jeg ser så er det likt som med android, at oppdateringer må tas fra den enkelte produsent til den enkelte mobil, isteden for en generell oppdatering fra microsoft. stememr det?

 

02 -Enkelte reviewer påstår at man ikke kan bruke mobilen som en ekstern lagringsenhet, dvs at om man vil f.eks overføre noen mp3 låter så må det tas via zune. Er det likt på alle wp telefoner?

 

03 -Noen som vet om wp 7.5 vil kunne oppgraderes til wp 8 når den tid kommer?

 

04 -Et av ankepunktene før var en sammenfiltring av kontakter. Fjerne facebook kontakter ble lagt til i telefonlisten som man ofte kun har nærmere venenr og familie + kollegaer i. Er dette noe som er ryddet opp i?

 

05 -Fungerer automatisk oppsett av MMS og internett fra teleoperatørene, eller må man sitte 4 timer med support for å få dette til å virke?

 

06 -Telefonene skal nå ha fått norsk språk. Vil det si at tastaturer, stavekontroll, office osv også er på norsk?

 

07 -Hvor kraftig er egentlig mobilen og office. Kan man plugge mobilen til en prosjektor via hdmi og kjøre en powerpoint presentasjon eller gjennomgå et excel regneark?

 

08 -Mediaplayeren til pc støtter quicktime slik at man får sett bl.a filmtrailere som ofte er i det formatet. Støtter mediaplayeren på wp også det?

 

09 -Før var radio og slikt mangler på wm, er det kommet på wp nå?

 

10 -Hva er de største "vanlige" problemene/irritasjonene som folk savner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ankh: Svarer på det jeg kan:

01: SW-oppdateringer ser ut til å komme fra MS, mens FW kommer fra produsent

02: Vet ikke, har kun testet med Zune

03: Blir nok bare gjetninger

04: Vet ikke, bruker kun Exchange-kontakter

05: For Telenor virker det ut av boksen. Finnes også en app fra HTC som gjør dette.

06: Jepp, alt er på norsk. Stavekontrollen har fått kritikk for litt pussige forslag.

07: Vet ikke, min har ikke HDMI.

08: Vet ikke, ikke testet

09: Mange WM-telefoner hadde radio, dette må ligge i HW i tillegg til at det må støttes av OS. Min Trophy har radio.

10:

- Tungvint å skrifte mellom (ringelyd + vibrasjon) til helt stille

- Applisten viser i utgangspunktet 9 apps pr side i en alfabetisk liste. Når du får mer enn ca 45 apps, legger den på bokstaver for å skille apps etter første bokstav, og du får ca 5 på hver side. Listen blir veldig lang, masse blaing opp og ned. Liker mye bedre iOS på dette området, hvor man kan sortere etter eget ønske, eller gruppere i mapper. Søkemulighet finnes, men som regel leter man etter en app ut fra hvordan ikonet ser ut, ikke navnet.

- Bing-kart funker ikke særlig bra

- Bing-søk funker ikke særlig bra

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Noen som har sett noe mer til Network Setup applikasjonen til Nokia som dem har lovet å slippe denne tiden?

 

Ser på Nokia sitt forum at en av forumets veiledere skrev følgende 4. desember:

 

Hello everybody,

 

The Network Setup application will be released on 7 December. Before you can install the application you need to update your phone.

Nokia launch an update this week (Battery Improvements, bugfixes etc.).

After this update, you can download the Netwerk Setup application in the Marketplace.

 

Please, just be patient.

 

Finner den ikke på Market Place, og er utrolig irriterende å ikke ha MMS...

Endret av Andey-
Lenke til kommentar

01 -Såvidt jeg ser så er det likt som med android, at oppdateringer må tas fra den enkelte produsent til den enkelte mobil, isteden for en generell oppdatering fra microsoft. stememr det?

 

Det er en mellomting mellom IOS og Android. Microsoft lager OS'et, så sender de dette til mobilprodusentene som så igjen gjør små endringer som f.eks. å legge inn drivere og egne programmer. De sender så det ferdige produktet tilbake til Microsoft som distribuerer dette til sluttbruker gjennom Zune.

 

På Android så er du avhengig av mobilprodusentenes godvilje for å få oppdateringene, men på Windows Phone skal du få oppdateringen.

 

Noen telefoner tar lenger tid enn andre. De mest problemfylte telefonene til nå har vel vert Samsung Omnia 7 som finnes i ørten forskjellige varianter, samt Dell Venue Pro, men mener at alle nå skal ha Mango.

 

 

02 -Enkelte reviewer påstår at man ikke kan bruke mobilen som en ekstern lagringsenhet, dvs at om man vil f.eks overføre noen mp3 låter så må det tas via zune. Er det likt på alle wp telefoner?

 

Ja, du må bruke Zune på samme måte som du må bruke Itunes for Iphone.

 

03 -Noen som vet om wp 7.5 vil kunne oppgraderes til wp 8 når den tid kommer?

 

Ingenting er offentliggjort, personlig vil jeg tro at det kommer til å skje, men om de gjør store endringer som å gå over til Windows 8-kernelen så kan dette by på problemer.

 

04 -Et av ankepunktene før var en sammenfiltring av kontakter. Fjerne facebook kontakter ble lagt til i telefonlisten som man ofte kun har nærmere venenr og familie + kollegaer i. Er dette noe som er ryddet opp i?

 

Du kan filtrere ut kontoer som Facebook, Google, Twitter og Windows Live.

 

05 -Fungerer automatisk oppsett av MMS og internett fra teleoperatørene, eller må man sitte 4 timer med support for å få dette til å virke?

 

Internett fungerer out of the box med Tele2, MMS ser ikke ut til å gjøre det, men har aldri brukt det.

 

06 -Telefonene skal nå ha fått norsk språk. Vil det si at tastaturer, stavekontroll, office osv også er på norsk?

 

Norsk stavekontroll og tastatur skal være tilgjengelig på alle telefoner. Norsk UI-språk er det ikke.

 

07 -Hvor kraftig er egentlig mobilen og office. Kan man plugge mobilen til en prosjektor via hdmi og kjøre en powerpoint presentasjon eller gjennomgå et excel regneark?

 

Så vidt jeg vet er det ingen WP-telefoner som har HDMI, så bruker av Office er nok begrenset til å sjekke og rette dokumenter/regneark. Ser for meg at dette er noe Microsoft vil utbedre med "Apollo"

 

08 -Mediaplayeren til pc støtter quicktime slik at man får sett bl.a filmtrailere som ofte er i det formatet. Støtter mediaplayeren på wp også det?

 

Testet å spille av en trailer fra trailers.apple.com/trailers det gikk ikke. Men fra Youtube så er det ingen problemer.

 

09 -Før var radio og slikt mangler på wm, er det kommet på wp nå?

 

Min Optimus 7 har ihvertfall radio, men sjekk telefonene du eventuellt ønsker å kjøpe.

 

10 -Hva er de største "vanlige" problemene/irritasjonene som folk savner?

 

For meg så er det først og fremst mangel på en app for Audible.com og Twitch.tv, men på OS-nivå så kan jeg ikke komme på noe som gjør at WP står svakere enn Android og IOS.

Lenke til kommentar

Hvordan skrur jeg på mobilt internett på Titan?

 

Og finnes det Facebook app med chatfunksjon?

instillinger -> mobil -> Datatilkobling på.

 

Dunno, men det går an å bruke det innebygde systemet når du legger til Facebook kontoen din. (Chatte tingen ved meldinger) må kanskje knytte facebook kontoen opp mot windows live først.

Lenke til kommentar

Hvordan skrur jeg på mobilt internett på Titan?

 

Og finnes det Facebook app med chatfunksjon?

instillinger -> mobil -> Datatilkobling på.

 

Dunno, men det går an å bruke det innebygde systemet når du legger til Facebook kontoen din. (Chatte tingen ved meldinger) må kanskje knytte facebook kontoen opp mot windows live først.

Mobildata er på, men når jeg prøver å gå inn på internett kommer det opp: Får ikke tilgang til denne websiden.

Du kan ha mistet mobildataforbindelsen.

Prøv følgende: -Kontroller innstillingene for Wi-Fi og mobildata.

- Koble til et Wi-Fi-nettverk hvis det er tilgjengelig. (Dette funker)

 

E: prøver å laste ned innstillinger for MMS, Internett og e-post på telenor.no, men telenor skriver at jeg har Desire HD (hadde det før på samme sim-kort) og dermed funker ikke det. Hvordan endrer jeg mobiltype på telenor.no montro? Regner med innstillingene virker etter jeg har skiftet modell til Titan.

Endret av Ranies
Lenke til kommentar

Hvordan skrur jeg på mobilt internett på Titan?

 

Og finnes det Facebook app med chatfunksjon?

instillinger -> mobil -> Datatilkobling på.

 

Dunno, men det går an å bruke det innebygde systemet når du legger til Facebook kontoen din. (Chatte tingen ved meldinger) må kanskje knytte facebook kontoen opp mot windows live først.

Mobildata er på, men når jeg prøver å gå inn på internett kommer det opp: Får ikke tilgang til denne websiden.

Du kan ha mistet mobildataforbindelsen.

Prøv følgende: -Kontroller innstillingene for Wi-Fi og mobildata.

- Koble til et Wi-Fi-nettverk hvis det er tilgjengelig. (Dette funker)

 

Merkelig, HTC har vel et network settings program som skal stille inn sånt automatiskt. Fungert iaf plettfritt på min gamle Trophy.

Lenke til kommentar
For meg så er det først og fremst mangel på en app for Audible.com og Twitch.tv, men på OS-nivå så kan jeg ikke komme på noe som gjør at WP står svakere enn Android og IOS.

 

 

Lyst å legge opp en video av hvordan du appswitcher og ser running apps både fra startskjerm og mens du er i en app?

 

Det er et av storpunktene for meg, da jeg er en gammel N900bruker og en ny N9bruker.

Lenke til kommentar

06 -Telefonene skal nå ha fått norsk språk. Vil det si at tastaturer, stavekontroll, office osv også er på norsk?

Norsk stavekontroll og tastatur skal være tilgjengelig på alle telefoner. Norsk UI-språk er det ikke.

Hva mener du med at GUI ikke er på norsk språk? På min Trophy, etter oppgradering fra WP7 til WP7.5, er alt på telefonen norsk, inkl GUI. Unntaket er selvsagt apps som ikke støtter norsk.

Lenke til kommentar

06 -Telefonene skal nå ha fått norsk språk. Vil det si at tastaturer, stavekontroll, office osv også er på norsk?

Norsk stavekontroll og tastatur skal være tilgjengelig på alle telefoner. Norsk UI-språk er det ikke.

Hva mener du med at GUI ikke er på norsk språk? På min Trophy, etter oppgradering fra WP7 til WP7.5, er alt på telefonen norsk, inkl GUI. Unntaket er selvsagt apps som ikke støtter norsk.

 

Min LG E-900 har bare de originale språkene (Tysk, engelskx2, spansk, fransk og italiensk.)

Lenke til kommentar
For meg så er det først og fremst mangel på en app for Audible.com og Twitch.tv, men på OS-nivå så kan jeg ikke komme på noe som gjør at WP står svakere enn Android og IOS.

 

 

Lyst å legge opp en video av hvordan du appswitcher og ser running apps både fra startskjerm og mens du er i en app?

 

Det er et av storpunktene for meg, da jeg er en gammel N900bruker og en ny N9bruker.

 

Mulig jeg missforstår deg nå, men man kan jo både se hvilke programmen som er aktive og bytte frem og tilbake ved å holde nede tilbakeknappen.

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=eBtPbwHQrCw

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...