Gå til innhold

Den store Windows Phone 7-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

20 stemmer

  1. 1. Har du en mobil med WP7 eller WP8?

    • Windows Phone 7
      10
    • Windows Phone 8
      10


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+32asd4f

Da er også Twitter appen ute på norsk marketplace. Håper på Audible app snart :)

 

http://www.windowsphone.com/nb-NO/apps/0b792c7c-14dc-df11-a844-00237de2db9e

 

 

Når det gjelder Audible app:

In regards to your question about the compatibility for Windows Phone 7, we are continuously evaluating opportunities to expand the Audible platform and are excited to bring additional wireless access to Audible customers in the future. At this time, the Windows Phone 7 media player does not currently allow playback of Audible content.

 

If you would like to be a part of future beta testing or to be notified of a future Windows Phone 7 application, please send an email to [email protected]

 

Så vi må kanskje vente litt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så det beskrevet tidligere at gratisabonnement på Wimp fra Canal digital kun gjelder for PC og ikke mobil. Forsøkte likevel og logge på, og kan bare bekreftet at det ikke går :blush:

 

Greit å ha Wimp eller Spotify men ikke 99 kr i måneden greit.

99 kr/mnd er strengt talt en latterlig lav sum. At det koster penger å bruke tjenester andre har laget bør ikke komme som noen overraskelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så det beskrevet tidligere at gratisabonnement på Wimp fra Canal digital kun gjelder for PC og ikke mobil. Forsøkte likevel og logge på, og kan bare bekreftet at det ikke går :blush:

 

Greit å ha Wimp eller Spotify men ikke 99 kr i måneden greit.

99 kr/mnd er strengt talt en latterlig lav sum. At det koster penger å bruke tjenester andre har laget bør ikke komme som noen overraskelse.

 

 

Det kommer an på hva en er villig til å betale, og det er forskjellig fra person til person. Med 99 kr pr måned så fyller jeg heller telefonen med musikk jeg allerede har og er fornøyd med det. Hvis andre tenker anderledes så er det helt greit.

 

Ikke noe personlig, ikke noe som må diskuteres. Du tar dine valg, jeg tar mine og så er vi begge fornøyd med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sendte mail til DNB kundeservice ang DNB app til WP

 

Fikk tilbake:

 

Hei

 

Takk for henvendelsen din.

 

Vi har ingen konkrete planer om å lage en app for Windows Phone 7.5 enda. Det har derimot kommet mange innspill på at kunder ønsker seg dette, så vi har gitt en tilbakemelding til utviklerne våre om dette.

 

Inntil videre skal du kunne logge på Mobilbanken via adressen m.dnb.no

 

Ha en fin kveld!

 

 

Med vennlig hilsen

 

Andreas Diederich

Lenke til kommentar

Samsung Omnia W har jo alt som trengs for å bli en stor hit? Da tenker jeg på den som en telefon for massene, den mangler jo det store for å kjempe med toppmodellene. I sin prisklasse synes jeg den ser meget lovende ut. Bra og solid design, ingen åpenbare negative sider med den. Vurderer den selv, men venter litt til det kommer noen anmeldelser av den. :thumbup:

Bare et minus med denne telefonen. 8GB minne.

Lenke til kommentar

Kalenderbug? Jeg har en Trophy med WP 7.5 norsk. Oppdaget nå er merkelig sak: Jeg har en avtale i Outlook/Exchange som gjelder hele lørdag og hele søndag (heldagsavtale). På kalender-flisen min står det <Avtalens navn> <Avtalens sted> og "fredag til søndag". Her burde det stått "lørdag til søndag"? Når jeg går inn i kalenderen på telefonen, vises avtalen korrekt.

 

Edit: Når jeg endrer avtalen til å være bare en hel dag (lørdag), viser kalenderflisen korrekt: <Avtalens navn> <Avtalens sted> og "I morgen: Hele dagen"

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Radar har samme CPU og skjerm som min Trophy, men nyere grafikkprosessor. I tillegg er den tynnere, ser mye sprekere ut, og har større batteri som dermed holder enda lenger. Windows Phone er veldig enkelt i bruk, med rask respons for en gjennomført positiv brukeropplevelse. Tusenvis av apps i Marketplace, flere nye kommer hver dag, og sikkerheten her er tilsvarende Apples AppStore (dvs mye bedre enn Android Market).

 

Jeg kommer til å bytte til Radar selv dersom Internet Sharing ikke kommer til Trophy snart, synes Titan blir for stor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ah, takk for info. Jeg tror vel snart det ikke er en ting jeg ikke kan om telefoner, er svært oppdatert på dette området :p Jeg håpet i bunn og grunn noen hadde den, som kunne dele litt. Men den har jo fått tilfredsstillende kritikk og ser fin ut.

 

Det viktigste for mamma er at den er enkel i bruk, at batteriet varer lenger enn en dag med normal sms og ringebruk. Tror ikke ho er eller blir crazy på nettet med en mobil uansett.

 

Hvordan synes du/dere tastaturet til Windows Phone er? Jeg har testet flere, blant annet Titan (som ikke var så alt for stor likevel, og utrolig digg!) og tastaturet fremstår veldig stødig synes jeg. Stock android tastaturet er etter min mening horribelt, spesielt på Desire HD hvor man gang på gang ender opp med å bomme på de ytterste tastene.

 

Egentlig veldig synd den ikke er å få i hvit her til lands, da hadde hun virkelig falt av stolen vet jeg ;) Flirer litt egentlig, siden ho er dødsnervøs for å ta i bruk touchtelefoner, og sverger til taster. Men som med alt så venner man seg til det etter en knapp ukes bruk.

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar

Har noen her erfaring med HTC Radar? Tenkte å kjøpe den til mamma til jul :)

 

Sitter her og skriver dette på en HTC Radar nå og skrivinga går som bare det. Når det kommer til selve telefonen har den prestert veldig bra. Det eneste jeg har merka av tregheter var når jeg lasta ned en 100-sangs spilleliste fra spotify. Ellers en tipp-topp telefon. Kan være litt tung for noen, men det er deilig å ikke holde i ei fjær. Kamera presterer bra under de fleste forhold. Alt i alt er jeg veldig fornøyd!

Lenke til kommentar

Det viktigste for mamma er at den er enkel i bruk, at batteriet varer lenger enn en dag med normal sms og ringebruk. Tror ikke ho er eller blir crazy på nettet med en mobil uansett.

Dersom det skal være en mobil til SMS og telefonbruk, er det bedre å kjøpe en "vanlig" telefon. Mindre, rimeligere, myyye bedre batterilevetid, og mer tilpasset beskrevet bruk.

Lenke til kommentar

Vurderte å ta dette i en egen tråd, men legger det her og håper at jeg får noen gode svar av dere WP-brukere.

 

Jeg har lenge hatt Android, men ønsker nå bytte til WP7. Har tittet litt på de forskjellige mobilene, men ANER ikke hva jeg skal gå for. Størrelsen til Titan friseter, men samtidig er jeg litt redd den også. Noen tanker rundt størrelsen til dere som har den?

Vil dere si at dette er den beste WP7-telefonen på markedet per dags dato? Ser at Lumia kommer, tenker da på 800modellen. Den ser også svært lekker ut, og sortnivået gir hakeslepp. I en faceoff av de to, hvem vinner? Dette er selvfølgelig subjektivt, men kanskje jeg får noen nye synspunkter og ting jeg må huske på. SÅ, du blir tilsendt en Lumia og en Titan i posten. Begge er gratis, men du kan kun beholde en. HVEM og HVORFOR?

 

Nå går jeg kun utifra disse to mobilene, da det virker som om det er disse som ligger på topp. Lumia har ikke kommet enda, noen som vet dato? Får lønning i starten av desember, slippes det noen nye mobiler rundt denne tiden? Noen rykter ute å går om en ny toppmodell? Hehe, mye rot, men kjipt om jeg sitter med en Titan også kommer Titan Ultra x4 to uker senere.

 

Sånn helt på slutten. Noen steder rundt oslo hvor man kan teste forskjellige WP-telefoner? Syns det er fattig med Mango-mobiler i butikkene jeg har vært innom. Hadde vært interessant å holde Titan i hånden.

 

Heyo, takk for nå

 

Hilsen uviten, nysgjerrig, fremtidig og forhåpentligvis fornøyd WP-bruker.

Endret av Basskasse
Lenke til kommentar

Jeg beholder Lumiaen. Nokia er hardt presset for å pushe på WP og har derfor alt å vinne på å kjøre hardt på. HTC har flere kort å leke med.

 

Men mest av alt pga CBAMOLEDskjermen som er fantastisk i direkte sollys, med grafikken LIMT mot skjermen (se en N9 eller Lumia 800 for å se hva jeg mener her) og selve fyskiske delen av mobilen, som er fantastisk i hånda og digg å bruke.

Lenke til kommentar

Dersom du ikke vet om du skal velge Lumia eller Titan, bør du se litt mer på dine behov, og hva du vil, ha før du velger. Med 4,7" på Titan og 3,7" på Lumia er disse veldig forskjellige, det er mer naturlig å sammenligne Lumia 800 med HTC Radar (3,8"), da disse er omtrent like store. Jeg prøvde Titan i min lokale Elkjøp i dag, og sammenlignet med min Trophy (3,8" og omtrent samme mål som Radar) er det altfor stor etter min smak og behov. M.a.o. dersom du ønsker en stor telefon, på størrelse med Titan, er ikke Lumia 800 noe alternativ, da bør du vente på Lumia 9000 (?) med 4,3". Dersom du vil ha en STOR telefon med WP er Titan beste alternativet nå.

Lenke til kommentar

Det viktigste for mamma er at den er enkel i bruk, at batteriet varer lenger enn en dag med normal sms og ringebruk. Tror ikke ho er eller blir crazy på nettet med en mobil uansett.

Dersom det skal være en mobil til SMS og telefonbruk, er det bedre å kjøpe en "vanlig" telefon. Mindre, rimeligere, myyye bedre batterilevetid, og mer tilpasset beskrevet bruk.

 

Nei, jeg synes egentlig det er på tide at ho får seg noe mer "fancy". Jeg vet ho er glad i ta bilder med mobilen for å sende litt mms og legge ut litt bilder fra hytta på facebook, og halvsutrer sånn lavt om det iblant når ho ser jeg og søskna mine gjør det samme.

 

Samtidig er ho veldig avhengig av kalender, og det blir jo bare fjollete å bruke kalenderen på en knøtt liten Sony Ericsson telefon, slik ho har nå.

 

Batteriet har jo fått god kritikk på normal bruk i Radar.

 

Og i bunn og grunn vet jeg ho har lyst på, men føler det er litt for "dyrt" å kjøpe seg en telefon til mange tusen kroner. Jeg har knall jobb, så jeg har ingen problemer med å kjøpe den i julegave til ho, så regner nok med at det blir den ;) Så lenge andre her er happy med tastaturet (som er hennes største frykt med touch), så overlever ho :D

Lenke til kommentar

Siden bruksområdet er litt mer enn telefonsamtaler og SMS, vil nok en Radar være et greit alternativ. Like enkel (minst) i bruk som en iPhone, og mye bedre batteritid, se nederst her: http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=4212&idPhone2=4131

 

Dersom en telefon med QWERTY-tastatur er aktuelt, finnes ingen med WP. Denne kan være et greite alternativ: http://www.mobili.no/tester/test-av-sony-ericsson-xperia-mini-pro/ I forhold til den gamle X10 mini pro har den nye modellen større og bedre skjerm, raskere CPU og bedre kamera. Men da blir det ikke WP...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...