Gå til innhold

Den store Windows Phone 7-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

20 stemmer

  1. 1. Har du en mobil med WP7 eller WP8?

    • Windows Phone 7
      10
    • Windows Phone 8
      10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror den ligger billigere enn som så, Lumiaen altså. Mener den skulle være en del billigere enn N9.

 

"With a Nokia Lumia 800 UK release date lined up for later this month, smartphone retailer and mobile network provider Three has confirmed it is to host the minimalist WP7 device for just £399 on a pay-as-you-go basis."

Lenke til kommentar

Omnia W ligger ikke så langt bak Lumia 800 på papiret. Med tanke på at Omnia W ligger på 2800-2900, tror jeg den kan selge langt bedre enn Lumia 800 om Lumia 800 legger seg på 4000.

Du har helt klart et poeng der. For min egen del har jeg litt vanskelig med å rettferdiggjøre kostnaden til Lumia 800 sett opp mot Omnia, og for den del øvrige telefoner med andre OSer som igjen har enormt mye bedre hardware.

 

Veldig generelt er det jo "bare" bedre kamera og større minne som er forskjellen, i tillegg at du får noen gratis apps og navigasjon med hos Nokia. Har tittet litt på prisene på eBay og Expansys, og utifra dem vil jeg anta at pris v/release i Norge havner på 4000,- +

 

Noen som har noen god info om hvor man kan kjøpe Lumia nå uten abb. i utlandet?

Lenke til kommentar

Joda, er klar over dette og mener kanskje Nokia burde vurdert å selge to ulike "pakker", altså med og uten navigasjon.

 

Det er helt klart en kostnad forbundet med gratis navigasjon fra Nokia sin side, men nå er det nok snakk om en svært lav prosentandel som faktisk kommer til å aktivt benytte navigasjon på telefonen tror jeg.

 

På det grunnlaget synes jeg ikke kostnaden kan rettferdiggjøres til det fulle sett opp mot hva andre WM-telefoner koster. Uansett er jeg nok alt for nysgjerrig og håpefull til at jeg klarer å holde fingrene unna fatet :)

Endret av Andey-
Lenke til kommentar

.. men nå er det nok snakk om en svært lav prosentandel som faktisk kommer til å aktivt benytte navigasjon på telefonen tror jeg.

Det kan være, men for min egen del bruker jeg dette mye, både i Norge og reiser i Europa/USA. Jeg har hatt TomTom på Windows Mobile i mange år, og dette har vært min eneste navi.

Lenke til kommentar

Prøvde å logge på Spotify nå, men fkkk beskjed om at jeg trengte Premium.

 

Wimp, wimp. Kom til meg!

 

Blackbuck your prayers has been answered.

 

Litt gammelt nytt, men wimp er ute.

 

Wimp på Marketplace

 

Ellers vil jeg oppfordre til å forespørre nye funksjoner til WP7 og si ifra at vi ønsker internasjonale applikasjoner tilgjengelig i Norge også.

 

WP7 Feature suggestion

#wp7dev på twitter

Endret av Thjolnir
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjempenyheter at Wimp-appen er ute ja. Synes den integreres veldig fint i WP7, akkurat sånn den skal. Her er forresten grunnen til at jeg valgte WP7 fremfor Android/iOS, applikasjoner føles som en del av selve telefonen og snakker med resten av OS-et, og fungerer ikke bare som selvstendige applikasjoner.

 

Ift. Spotify synes jeg Wimp er en god del bedre (på WP7). Designet er en del penere, den grønne Spotify-fargen er ikke akkurat noe pryd å se på. Synes også det er vesentlig bedre innhold, hvor det gode redaksjonelle innholdet fra PC-versjonen er videreført til WP7, du har albumlister, spillelister, nyheter, etc. lett tilgjengelig. Applikasjonen virker stabil, men det er noe treghet ved sangskifte (tar ca 1 sekund).

 

Har nå et prøveabonnement på Spotify som går ut om en måneds tid, men ser egentlig ingen grunn til å fornye det...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Prøvde å logge på Spotify nå, men fkkk beskjed om at jeg trengte Premium.

 

Wimp, wimp. Kom til meg!

 

Blackbuck your prayers has been answered.

 

Litt gammelt nytt, men wimp er ute.

 

Wimp på Marketplace

 

Ellers vil jeg oppfordre til å forespørre nye funksjoner til WP7 og si ifra at vi ønsker internasjonale applikasjoner tilgjengelig i Norge også.

 

WP7 Feature suggestion

#wp7dev på twitter

Takk!

 

Ja, jeg kontaktet også Brandon Watson via e-post og fortalte at vi savnet en del apps i Norge.

Fikk i svar at det er noe de jobber med.

Lenke til kommentar

Personlig vil jeg si at skjermen og hvor godt telefonen ligger i hånda med polycarbonaten sin gir nokiaen et stort løft over mobiler som ikke har cbamoledskjermen med antiglare-dekket som funker så sykt bra.

 

Tilgjengelighet er muligens noe... Men samme var med N9 som var KUN å få tak i hos telenor her i norge. Jeg satt likevel som... førstemann på Maemo.org-forumet med en N9 i hånda, og med Netcom-simkort godt plassert i. Og til en billig totalsum.

Lenke til kommentar

Kult at Wimp appen er ute, noen som kan si til hvor bra den er i forhold til Spotify appen?

 

Det kan tydeligvis dinside fortelle :-)

Dinside tester Wimp vs Spotify på WP7

 

Ja, jeg kontaktet også Brandon Watson via e-post og fortalte at vi savnet en del apps i Norge.

Fikk i svar at det er noe de jobber med.

Så du nevnte det tidligere i tråden.

En god ting kan ikke gjentas for ofte, så jeg tenkte at det trengtes en vennlig bump :-)

 

Har noen vært på Mobile 2011 og sett noe annet spennende enn wimp for WP7?

http://www.mobile2011.no/

Endret av Thjolnir
Lenke til kommentar

Er det noen andre som plages med Wimp?

 

Satte i gang nedlastning av 7-8 album og da gikk Wimp i sirup og straks skjermspareren slo seg på (eller manuell slukking) så stoppet nedlastning - restart av appen må til for å fortsette nedlastning; ingen menyvalg for å fortsette. Ved vanlig bruk; dvs. lytting, søk, "sveiping" frem og tilbake etc. så har Wimp en tendens til å plutselig bare kræsje/lukkes. Førsteinntrykk etter noen timers bruk er at dette er dårlige greier.

 

Svigersønnen min med en helt ny Titan har akkurat de samme problemene. Han importerte en spilleliste fra Spotify (4-500 låter) og startet nedlastning; appen kræsjet konstant og var treg å bruke. Hvert trykk tar liksom tid å registrere/uføre; ikke noen smooth opplevelse.

Endret av Uberbox
Lenke til kommentar

Har ikke opplevd kræsj eller ustabilitet med Wimp, men har heller ikke prøvd meg på noe så dristig som å importere en spilleliste på 4-500 låter ;) Spillelistene og favorittalbumene jeg har opprettet på PC-versjonen kommer dog fint frem på mobilen også.

 

Ellers er jeg enig i at det ikke er helt smooth. Tar 1-2 sekunder å skifte låt, som gjør at jeg av og til trykker en eller to ganger for mye og at den dermed hopper over flere låter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...