Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjæresten din blir voldtatt, hva er din reaksjon?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville selvfølgelig vært der for henne fult ut.

 

Når det kommer til gjerningsmannen så håper jeg jo egentlig at jeg kunne unngå å skade han, men vet egentlig ikke. Vil sikkert hjelpe litt med tanken at om jeg gjør det så vil det være vanskeligere å være der for dama. Men ja, er litt redd for at instinktene hadde tatt over der ja.

Lenke til kommentar
Gjest Forumsbruker som gjest

Jeg hadde drept voldtektsmannen. Hverken mer eller mindre. Hadde aldri forlatt jenta mi.

 

+1.

 

Uansett hvor lang tid og hvor mye resurser det hadde kostet, den personen som hadde gjort noe slikt mot noen i min familie eller kjærsten hadde vært ferdig. Vil tro det hadde vært noe i "Law abiding citisen" stil.

Lenke til kommentar

Hadde aldri forlatt jenta selvom jeg kanskje hadde hatt planer om det før voldtekten.

 

Når det kommer til gjerningsmannen er jeg usikker på hva som ville ha hendt, sliter litt med kort lunte så han burde iallfall holdt avstand.

Endret av Wisd0m
Lenke til kommentar

Jeg hadde nok blitt helt svimmel først og utrolig lei meg. Men ville støttet dama gjennom det hele.

Så ville jeg nok ha blitt utrolig pissed! Og kneblet den idioten som gjorde det. Så starta å brekke fingre og tær og avslutte med armer og bein!

Endret av 2pro4u
Lenke til kommentar

Vanskeleg å sei kva eg hadde gjort, men eg hadde i alle fall støtta dama gjennom den fyrste perioden. Dersom sex uteblei på lenge ville eg ha gjort det slutt, med den gamle klisjeen "det er ikkje deg, det er meg". Eg er menneske, og har fundamentale behov. Og nei, det gjer meg ikkje til ein egoistisk jævel.

Lenke til kommentar

Ville absolutt ikke forlatt kjæresten min hvis hun ble voldtatt. Jeg ville nok heller bare skadet han som voldtok henne, 'scarret' han for livet, slik at han ikke kunne gjort det til noen annen jente igjen. Fungerer bedre enn fengselsstraff.

 

Deretter må du selvfølgelig ta ekstra godt vare på partneren din i tiden som kom. Ikke vært pushy på sexfronten, gitt henne tid.

 

Alle sår leges med tiden.

Endret av Eoy
Lenke til kommentar

Gjerningsmannen hadde mest sannsynlig opplevd å få ansiktet ommøblert og fått betydelige smerter i andre ymse deler av kroppen. Hadde mest sannsynlig gjentatt dette hver gang jeg møtte personen.

 

Vet ikke hvordan jeg hadde reagert ovenfor kjæresten min. Hadde hvertfall prøvd å støtte henne mest mulig, men i lengden er jeg redd det hadde blitt vanskelig. Håper jeg aldri finner ut hvordan jeg hadde reagert:/

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke gi noe fast svar da jeg tror det ville variert veldig fra jente til jente, og hvordan hun selv hadde kommet seg gjennom det.

 

Det er veldig lett å si at man aldri hadde forlatt jenta, men når man selv havner i situasjonen og jenta kanskje ender opp med å bli depressiv, miste all form for sexliv o.l. så kan forholdet bli veldig svekket, få problemer og den minste ting kan bli en krangel. I en slik situasjon kan faktisk det beste for begge være å gjøre det slutt. At begge får en ny start.

 

I en annen situasjon hvor jenta klarer å komme seg gjennom situasjonen uten for mye bagasje trenger det ikke å ha en like stor påvirkning på forholdet, og ingen ser noen grunn til å gjøre det slutt.

 

Det er samme situsjonen som om jenta får andre problemer (psykiske eller fysiske). Ikke alle er "fit" for å takle slike situasjoner, både den det skjer med og dem rundt.

 

Jeg er enig i at man er nødt til å støtte jenta uansett, dette er en kritisk tid for hun, og man burde uansette legge en stor innsats i å kunne få det til å fungere. Men som sagt; Ikke alle par vil klare å komme seg gjennom det, og da kan det beste være å gå hver sin vei.

 

Så igjen; å svare på dette før man faktisk havner i situasjonen selv ser jeg ingen grunn til, da utfallet vil variere ettersom hvordan alle rundt personen takler det.

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt på dette et par ganger, og jeg tror hvis dama hadde opplevd dette (mens hun var sammen med meg) så tror jeg ikke at jeg hadde orket å være i lag med henne noe mer. Vet dette kanskje virker som en egoistisk oppførsel, men jeg ville aldri fått det ut av tankene.

 

Hva ville andre her ha gjort / reagert?

Om du ville valgt å gå fra henne , så sier det mye om deg .

Selv hadde jeg støttet henne , å gjort det jeg kan gjøre for å få henne tilbake til livet .

Trenger jeg å nevne att voldtekts mannen kommer til å bli savnet :)

Lenke til kommentar
Gjest guest

Ideen om å forlate dama hvis ho ble voldtatt er nok biologisk og ikke egoistisk.

det at dama ble voldtatt ville betydd at hun kunne vært gravid med en annens barn og hvis gutten da oppdrar dette barnet ville dette føre til at han selv ikke kunne livnære så mange av sine egne barn, dermed ville disse fått en ulempe i forhold til de mennene som med en gang ville forlatt dama hvis hun hadde hatt (u)frivillig omgang med en annen. Da vinner de "egoistiske" mennene med stor sannsynlighet over en lengre periode.

 

Agresjon vil være en naturlig respons blant menn på at en annen voldtar dama hans fordi voldtektsmannen trenger seg inn på hans domene og fører på denne måten til en konflikt mellom disse to om hvem av dem som er alfahannen i flokken, det kan også være at voldtekten viser et brudd på tillit og at han vil straffe dette.

Lenke til kommentar

Til dere tøffe hevnere:

 

Hvordan kan du være der for noen, når du sitter i fengsel fordi du skadet en person? Hvordan kan du støtte noen økonomisk, når alle pengene dine går til oppreisning fordi du skadet en person?

 

Jeg forsvarer ikke voldtektsmenn, men det er lov å tenke litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...