Gå til innhold

Apple saksøker HTC for patentbrudd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oisann. Aha. Haha. Hahahahahaha. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.

 

Edit: Vel, etter å ha lest litt, synes jeg at dette er noe av det tåpeligste:

Patent #7,657,849: Unlocking A Device By Performing Gestures On An Unlock Image

 

This one's cute 'cause it's brand new -- seriously, it was just granted on February 2. It's almost exactly what it says on the tin: it covers unlocking a touchscreen device by moving an unlock image. It's broad enough for us to say that it covers virtually every unlock behavior we've seen on phones, not just the iPhone's slide-to-unlock implementation.

 

Virkelig? Fordi Android bruker Slide to Unlock, så bryter den et patent (som er en måned gammelt) og Apple synes det er grovt nok til å ta med i et søksmål?

VOKS OPP STEVE JOBS.

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

Oisann. Aha. Haha. Hahahahahaha. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.

 

Edit: Vel, etter å ha lest litt, synes jeg at dette er noe av det tåpeligste:

Patent #7,657,849: Unlocking A Device By Performing Gestures On An Unlock Image

 

This one's cute 'cause it's brand new -- seriously, it was just granted on February 2. It's almost exactly what it says on the tin: it covers unlocking a touchscreen device by moving an unlock image. It's broad enough for us to say that it covers virtually every unlock behavior we've seen on phones, not just the iPhone's slide-to-unlock implementation.

 

Virkelig? Fordi Android bruker Slide to Unlock, så bryter den et patent (som er en måned gammelt) og Apple synes det er grovt nok til å ta med i et søksmål?

VOKS OPP STEVE JOBS.

Patentet ble innvilget for en måned siden, men patentsøknaden ble registrert i 2005 (filing date 12/23 2005). Det er neppe Apples feil at saksbehandlingen tok over 4 år...

"Filing date" er viktig, fordi "først til mølla"-prinsipppet gjelder - den som søker om patent på en oppfinnnelse først får gjerne patentet. "Filing date" setter også en grense for gyldigheten av eventuell "prior art" som kan gjøre patentet ugyldig.

Lenke til kommentar

Blir litt vanskelig å ta dette seriøst.

 

Når Apple seier: "Apple reinvented the mobile phone in 2007 with its revolutionary iPhone®, and did it again in 2008 with its pioneering App Store" betyr det med andre ord at Apple meiner å ha patent og være den einaste som kan bruke touch screen på mobiltelefoner og å selge applicasjoner og programer via internett?

 

Er vel slik det blir når det ikkje finenst noken reaksjoner i form av straff for å prøve lykken med eit slikt søksmål.

Lenke til kommentar

Oisann. Aha. Haha. Hahahahahaha. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.

 

Edit: Vel, etter å ha lest litt, synes jeg at dette er noe av det tåpeligste:

Patent #7,657,849: Unlocking A Device By Performing Gestures On An Unlock Image

 

This one's cute 'cause it's brand new -- seriously, it was just granted on February 2. It's almost exactly what it says on the tin: it covers unlocking a touchscreen device by moving an unlock image. It's broad enough for us to say that it covers virtually every unlock behavior we've seen on phones, not just the iPhone's slide-to-unlock implementation.

 

Virkelig? Fordi Android bruker Slide to Unlock, så bryter den et patent (som er en måned gammelt) og Apple synes det er grovt nok til å ta med i et søksmål?

VOKS OPP STEVE JOBS.

Patentet ble innvilget for en måned siden, men patentsøknaden ble registrert i 2005 (filing date 12/23 2005). Det er neppe Apples feil at saksbehandlingen tok over 4 år...

"Filing date" er viktig, fordi "først til mølla"-prinsipppet gjelder - den som søker om patent på en oppfinnnelse først får gjerne patentet. "Filing date" setter også en grense for gyldigheten av eventuell "prior art" som kan gjøre patentet ugyldig.

 

I see your point and raise you a new one: :whistle:

 

http://www.freepatentsonline.com/y2004/0085351.html

 

Jeg er ikke Nokia-fanboy, men det er alltid to sider av en sak og historie...

Lenke til kommentar

Apple har jo faen med tatt patent på fingrene til folk..... alle mobiler med touch sreen må vell få lov å jøre ka som helst bevegelse de vill for å unlocke tastelåsen... eller bruke multi touch til og some... osv

 

nei dette blir for domt. blir som om han som fant opp den føste telefonen skulle saksøke alle andre som lager telefoner fordi de har en microfon og en høytaler er jo barnehagenivå dette herre...

Lenke til kommentar

En ting er å ta patent på teknologier som baserer seg på hardware eller rene kodesnutter. Men å ta patent på at man drar fingeren over skjermen for å fjerne tastelåsen blir faen meg for dumt!

Jeg er enig, men at patenten i er "teit og dum" gjør det ikke greit at HTC gjør bruker den uten Apples tillatelse.

Lenke til kommentar

Hva kreves egentlig for å få en patent godkjent i USA? Mange av disse patentene beskriver jo ting som HTC (og andre) har brukt lenge før iphone kom. Jeg har ikke lest noen av patentene i detalj, men f.eks. scrolling ved å bevege fingeren på en touch skjerm finnes jo på alle touch telefoner som eksisterer.

 

Mreinha: HTC sin unlocking (hvertfall på Android mobiler) er faktisk snudd 90 grader i forhold til iphone.

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar

En ting er å ta patent på teknologier som baserer seg på hardware eller rene kodesnutter. Men å ta patent på at man drar fingeren over skjermen for å fjerne tastelåsen blir faen meg for dumt!

Jeg er enig, men at patenten i er "teit og dum" gjør det ikke greit at HTC gjør bruker den uten Apples tillatelse.

Seriøst, mener du at alle selskaper må sjekke om absolutt alt de gjør ikke allerede er patentert? Vil jo tidoble utviklingstiden om man må søke gjennom patentregistrene for å se om en eller annen idiotisk patent berører det man holder på med...

 

Problemet med patentene er at man kan patentere altfor generelle ting, som f.eks å sveipe en finger over skjermen for å fjerne tastelåsen.

Lenke til kommentar

Hvorfor saksøker apple bare HTC ? de fleste patentene jelder jo og nokia.. samsung..

sony ericsson.. motorola.. lg.. osv....

 

Dette har nokk med at apple mister marksedsandeler i smartphone markedet og htc produserer jo Google nexus one som er en av de sterkeste konkurentene til iphone... så har du jo hd2 osv.. ser at det er mange som sier at dette er mere et søksmål for og få mer eller mindre monopol på smartphone markedet....

 

Google har vist og sagt at de skal støtte Htc

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...