Gå til innhold

Verdens raskeste nettleser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan hende det er omtalt andre steder, men når man blar tilbake til forrige side i Chrome, må man skrolle nedover, selv om man var helt nede på den siden hvor man klikket på en link....

Er det noen løsning på dette, eller er det noe man må leve med?

Lenke til kommentar
Jeg regner med at Simen1 Kanskje mente det han skrev en smule ironisk.

Nei. Rett skal være rett. Det er derfor jeg påpeker lovbruddet. Snusk og fanteri bør slåes ned på, ikke ignoreres.

Er så enig. Lov er lov og rett skal være rett.

Edit: Må bare legge til at jeg nå lastet ned opera 10,5 og den er no helt vilt rask. Det nermeste jeg har vært er forrige versjon av opera. Jeg har brukt Opera i 2-3 år nå og tillegg er den norsk. Det er ingen god grunner til å ikke bruke den.

Endret av Thesilentkiller
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hrm.. Testa opera igjen etter 4år uten og håpet at ting hadde blitt bedre.. Akk o ve.. Greit dette er en beta, men makan. Tilbake til Chrome, og Opera er død og begravet en gang for alle. Trist i og med at det er et norsk produkt.. Men, det de er flinkest til er å syte, å lage en god browser kan de enda ikke :(

 

Hold sånne idiotiske fanboy poster unna forumet din sosekopp. Du skal lage en temmelig god nettleser før du har retten til å snakke ned om Opera. Er Opera flinkest til å syte sier du? Er det ikke nøyaktig det innlegget ditt gjør?

 

Edit: Fjernet litt harsk språkbruk

 

 

Endret av dahwan
Lenke til kommentar

Hrm.. Testa opera igjen etter 4år uten og håpet at ting hadde blitt bedre.. Akk o ve.. Greit dette er en beta, men makan. Tilbake til Chrome, og Opera er død og begravet en gang for alle. Trist i og med at det er et norsk produkt.. Men, det de er flinkest til er å syte, å lage en god browser kan de enda ikke :(

 

*sinna*

Det er du som ikke fortjener å bruke dette forumet etter måten du oppfører deg på nå. Jeg vil heller ha Phreak Paradize her enn deg, for å si det sånn. Det er vel heller ingen tvil om at det er du som er "fanboyen" her.

 

Hvis du ikke respekterer at han har en annen mening enn deg, så hadde det beste for oss alle vært om du flyttet til et annet forum, f.eks. kommentarfeltene på Dagbladet eller VG.

 

(PS: Du brøt nettopp retningslinjene.)

Lenke til kommentar

Hrm.. Testa opera igjen etter 4år uten og håpet at ting hadde blitt bedre.. Akk o ve.. Greit dette er en beta, men makan. Tilbake til Chrome, og Opera er død og begravet en gang for alle. Trist i og med at det er et norsk produkt.. Men, det de er flinkest til er å syte, å lage en god browser kan de enda ikke :(

 

*sinna*

Det er du som ikke fortjener å bruke dette forumet etter måten du oppfører deg på nå. Jeg vil heller ha Phreak Paradize her enn deg, for å si det sånn. Det er vel heller ingen tvil om at det er du som er "fanboyen" her.

 

Hvis du ikke respekterer at han har en annen mening enn deg, så hadde det beste for oss alle vært om du flyttet til et annet forum, f.eks. kommentarfeltene på Dagbladet eller VG.

 

(PS: Du brøt nettopp retningslinjene.)

 

For jeg bryr meg så evig mye om hva du synes. Skjønner ikke hvorfor poenget ditt ikke er skrevet i en PM, men jeg skal svare i samme medie.

 

 

Jeg leser ikke tull som "Opera er død og begravet en gang for alle" når Opera i virkeligheten er en av verdens raskeste nettlesere, og desidert den med flest innebygde funksjoner å skryte av, uten å kommentere negativt.

 

Du burde skaffe deg noe annet å gjøre på enn å kommentere andres kommentarer om kommentarer, spesielt siden du ikke har noe med dem å gjøre.

 

(PS: Du bryter også retningslinjene ved å angripe meg som person "...Fokuser på sak og ikke person...")

Endret av dahwan
Lenke til kommentar

Jeg skrev dette innlegget i en lignende tråd, så jeg kopierer det inn hit. Dette er kun ment som en opplysning og nytt diskusjonsmateriale, ikke kritikk.

 

Det ikke alle er klare over, er at hastigheten skyldes at samtlige nettsider du besøker, fra lokalavisen og facebook til nettbanken og paypal, sendes gjennom Operas egne proxyservere.

 

Opera Mini uses a transcoder server to translate HTML/CSS/JavaScript into a more compact format. It will also shrink any images to fit the screen of your handset. This translation step makes Opera Mini fast, small, and also very cheap to use. To be able to do this translation, the Opera Mini server needs to have access to the unencrypted version of the Web page. Therefore no end-to-end encryption between the client and the remote Web server is possible.

http://www.opera.com/mobile/help/faq/#security

 

Man kan argumentere med at Opera har liten eller ingen interesse av å stjele/bruke/se på dine personlige opplysninger, men likevel er det greit å være klar over hvordan det hele virker.

 

Hva er dine tanker rundt dette, dahwan? Er det greit å ofre sikkerhet for hastighet?

Lenke til kommentar

Tror egentlig ikke Opera og Firefox er veldig keen på å stjele informasjon om hva hvem surfer på. Det ville isåfall gjeldt over hele linjen av nettleserene.

Google vet vi jo "gir oss bedre rettet reklame", og det er jo helt greitt.

 

Dessuten ingenting vi gjør på internettet er umulig å spore. Tilbydere av SSL i USA (ihvertfall), blir tvunget ved lov, å utstede falske sertifikat. Slik at de kan brukes til å spionere på folk. ( Kilde: Security Now m Steve Gibson)

Lenke til kommentar

Jeg skrev dette innlegget i en lignende tråd, så jeg kopierer det inn hit. Dette er kun ment som en opplysning og nytt diskusjonsmateriale, ikke kritikk.

 

Det ikke alle er klare over, er at hastigheten skyldes at samtlige nettsider du besøker, fra lokalavisen og facebook til nettbanken og paypal, sendes gjennom Operas egne proxyservere.

 

Opera Mini uses a transcoder server to translate HTML/CSS/JavaScript into a more compact format. It will also shrink any images to fit the screen of your handset. This translation step makes Opera Mini fast, small, and also very cheap to use. To be able to do this translation, the Opera Mini server needs to have access to the unencrypted version of the Web page. Therefore no end-to-end encryption between the client and the remote Web server is possible.

http://www.opera.com/mobile/help/faq/#security

 

Man kan argumentere med at Opera har liten eller ingen interesse av å stjele/bruke/se på dine personlige opplysninger, men likevel er det greit å være klar over hvordan det hele virker.

 

Hva er dine tanker rundt dette, dahwan? Er det greit å ofre sikkerhet for hastighet?

Dette er jo gammelt nytt. Opera skryter jo hele tiden av at serverne deres gjør den tunge jobben med å tygge opp websider.

 

Det får være opptil deg om du stoler på Opera eller ikke. Du ofrer ikke sikkerheten med mindre du tror Opera driver og bryter loven.

Lenke til kommentar

Det får være opptil deg om du stoler på Opera eller ikke. Du ofrer ikke sikkerheten med mindre du tror Opera driver og bryter loven.

Ettersom Opera fjerner krypteringen blir jo sikkerheten borte. Hvis jeg ikke tar helt feil, vil alt som sendes mellom telefonen din og Opera sine servere (som er alle sider du besøker og all data du sender) sendes i klartekst, og være tilgjengelig for uvedkommende.

 

Jeg kan ta feil, så jeg skal utføre et eksperiment senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...