Gå til innhold

iPhone 4G (4. gen)


Anbefalte innlegg

Tenkte å lage tråd om iPhone 4G (mulig de kommer til å døpe den med et annet navn). Jeg gleder meg til å se på designet, nedtur hvis Apple satser på 3G designen igjen. Folk vil se noe nytt (hvertfall jeg).

 

Regner med at Apple kommer til å lansere ny iPhone i juni/juli i år, som de tidligere har gjort med to andre modeller.

 

Jeg forventer:

- Bedre kamera (helst 8.1 MP)

- Mulig å overføre filer med bluetooth. (musikk, dokumenter osv)

- Kjøre apps i bakgrunnen (yeah, dream on :ermm: )

 

Kommer ikke på noe spesielt akkurat nå.

 

Hva forventer dere? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det viktigste Apple gjør med neste generasjon iPhone er etter min mening å gjøre noe drastisk med iPhone OS. HTC har gjennom sitt Sense UI til WM og Android integrert sosiale medier med kontakter på en veldig bra måte. iPhone sin måte å bare kjøre selvstendige applikasjoner på begynner å bli gammeldags.

 

Videre bør en skikkelig home-screen med informasjon om kalenderoppføringer/avtaler, sms, meldinger fått gjennom sosial medier, klokke og dato osv. komme på plass etterhvert.

 

Når det gjelder å kjøre apps i bakgrunnen er jeg todelt i mitt syn på dette. Noen apps hadde klart vært den fordel å kunne kjøre i bakgrunnen (som f.eks Spotify), men de fleste apps er det ikke noe som helst behov for å ha kjørende i bakgrunnen. En telefon har begrenset med ressurser og en liten skjermflate gjør det utfordrende å håndtere multitasking på en effektiv måte som på en PC.

 

På hardware-siden hadde det ikke gjort meg noe om skjermen ble noe større. Høyere oppløsning ønskes også om det ikke går ut over den raske navigasjonen i OS'et som vi har i dag.

 

Som OP nevner er det på høy tid med skikkelig bluetooth funksjonalitet på denne telefonen.

Endret av GTB
Lenke til kommentar

SD minnekort hadde vært kjekt for å slippe Itunes for å overføre musikk og bilder.

 

Bluetooth som støtter overføring mellom andre telefoner.

 

Et bedre kamera kommer de sikkert med..

 

Ellers så synes jeg 3GS versjonen som er idag er ganske bra..

 

Men skulle mine ønsker blitt innfridd angående SD spor, ja da bytter jeg tvert :thumbup:

 

 

Geir

Lenke til kommentar

Jeg har bestemt meg for å kjøpe ny mobil på sensommeren, etter 4.gen (forhåpentligvis) blir presentert. Jeg har en 3G nå, og har mine klare krav for hva som må til for at jeg skal kjøpe en ny iPhone fremfor en ny HTC med Android.

 

  • Bedre kamera
  • Mulighet for å kjøre flere apps samtidig
  • KRAFTIG oppdatering av iPhone OS både på design og annet
  • Skikkelig mulighet for bluetooth

Slik jeg ser det, så henger iPhone OS milevis bak Android på utseendet per dags dato. Apple har alle tiders mulighet til å gjøre noe stort, men om de lanserer 4.gen uten noen drastiske forandringer, så kommer ikke jeg til å vurdere iPhone igjen.

Endret av MartinF
Lenke til kommentar

Dette er hva jeg har lært om Apple det siste halve året:

- Hardware lages for å tjene penger på software.

- Alt som kan lisensieres, skal lisensieres, og skjules.

- Alt som kan kontrolleres, skal kontrolleres.

 

Resultatet av dette er at de har innført restriksjoner som omfatter:

- Bluetooth - Kan ikke overføre filer, dette vil kunne utnyttes for å overføre musikk som ikke er styrt via itunes. (ja jeg vet det går an å gjøre det via WLAN, men dette krever mye knoting.)

 

- Bluetooth - Styring av musikk fra headset. Apple har faktisk lisensiert AVRC protokollen i bluetooth så produsentene må betale Apple X dollar per enhet for å kunne støtte det. (og da per enhet produsert, ikke per enhet solgt til en bruker av iphone)

Dette er noe jeg har fått bekreftet fra en produsent av blåtann handsfree/musikk enheter.

 

- Fleroppgavekjøring - Dette er faktisk tilstede, men KUN på Apple sine egne programmer. Igjen noe de har gjort bevisst for at ikke andre skal kunne konkurrere med de.

 

Jeg er enig i at Android begynner nå å vise potensiale til å gå forbi Apple sine telefoner, men det går nok minst ett år til før vi ser dette tydelig.

På hardware biten er fortsatt 3GS overlegen alt annet der ute. ikke fordi den har så bra prosessor, men fordi den har dedikert grafikkort.. noe HTC ikke har forstått verdien av enda.

Hadde det ikke vært for dette ville jeg valgt en android mobil selv.. Som tidligere Windows mobile bruker ser jeg helt klart begrensningene Apple har innført.

 

Jeg er dessverre også lite troende til at de kommer til å innføre bruk av SD kort i sine telefoner.. Dette vil gå på kryss av tankegangen de har om total kontroll over hva som går ut og inn av systemet. Da er jeg mer troende til at de kommer til å finne en måte å sperre telefonene fra å kunne motta filer over WLAN. :/

Lenke til kommentar

Det eneste jeg i grunn ønsker meg er homescreen med mulighet for å vise vær/dato/avtaler og en oppgradering av designet. Det kunne også vært bra om de gjør det mulig å automatisk sortere applikasjonene etter navn eller type.

 

I tillegg til dette ser jeg på det som naturlig med et bedre kamera og muligheten til å kjøre flere applikasjoner samtidig (jeg håper dog at man kan kan kjøre et visst antall applikasjoner samtidig, og at det er svært enkelt å fullt avslutte et program, og at det er en oversikt over de applikasjonene som kjører på toppen av skjermen).

Lenke til kommentar

- Fjerne låsning til Itunes

- Legge inn wifi router

- Filbehandler

- Skikkelig cut&paste

- Home skjerm med kalender,avtaler og flere justeringsmuligheter.

- Fjerne låsing til app store. La andre komme inn å konkurrere.

- Radio

- Øke skjermoppløsningen fra 480x320 til minimum 800x480

- 3,5" skjerm er for lite. Øk til 4,2"

- Bedre kamera.

- Bedre batterilevetid!

- Full mulittasking. Kunne kjøre spotify, messenger og nettleser samtidig.

- Kunne avbryte innkommende samtaler uten å først måtte ta telefonen så legge på.

- Legge til en mye bedre GPS-antenne

- Kunne slette bilder/sanger uten å gå via Itunes!

- Kunne endre spillelister på mobilen uten å gå via Itunes!

- De er og nødt til å forbedre dekningen på både GSM og 3G.

- De bildene som legges inn via Itunes bør bli fulloppløselige. De nåværende er på knappe 40kb!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...