Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hjelp. Det var ikke juks


Anbefalte innlegg

For en uke siden tok vi en prøve som jeg snublet over på internett.

Men jeg viste ikke at det var prøven før jeg tok den.

er det juks da. Viss det ikke er kan noen gi meg noe og bygge saken på noe som gjør at jeg får den 6`eren trenger den virkelig (PS:Går i 10.klasse og de er nå det teller )

Går ikke ned men karakteren teller ikke

 

link: http://www.sparknotes.com/lit/giver/quiz.html

Endret av nesiory
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For en uke siden tok vi en prøve som jeg snublet over på internett.

Men jeg viste ikke at det var prøven før jeg tok den.

er det juks da. Viss det ikke er kan noen gi meg noe og bygge saken på noe som gjør at jeg får den 6`eren trenger den virkelig (PS:Går i 10.klasse og de er nå det teller )

 

link: http://www.sparknotes.com/lit/giver/quiz.html

 

 

Glemte og si det men jeg leste gjennom book summary og bladde meg videre til testen (Tilfeldig)

 

Og er det ikke læreren sin feil og kopiere testen fra internett?

Lenke til kommentar

Du kommer nok uansett inn på akkurat den skolen som du ønsker. Søkt å påstå at dette er juks. Slikt kan skje når læreren er lat og bare kopierer ting fra nettet. Læreren kan jo ikke bestemme over deg på fritiden.

 

Men det hele virker jo litt suspekt, at du helt tilfeldig skulle dumpe inn på den quizen rett før dere fikk samme prøve.

Lenke til kommentar

Det er ikke juks. Du øvde til prøven ved å prøve deg på diverse oppgaver om det aktuelle tema, og så heldig som du var så fikk du en av prøvene du allerede har kikket på. På vgs og universitet/høyskole så blir man oppfordret til å gå igjennom tidligere oppgavesett for å bli godt forberedt til eksamen, siden mange av disse oppgavene går igjen i år etter år.

 

Prøven er gjort på ærlig og redelig vis, og 6'eren må godkjennes. Alt annet er vanvidd. Dersom din lærer kaller dette juks, så ville jeg ha klaget til rektor. Si ifra til foreldrene dine også, jeg er sikker på at de vil ha et ord med i dette her.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Det er ikke juks. Du øvde til prøven ved å prøve deg på diverse oppgaver om det aktuelle tema, og så heldig som du var så fikk du en av prøvene du allerede har kikket på. På vgs og universitet/høyskole så blir man oppfordret til å gå igjennom tidligere oppgavesett for å bli godt forberedt til eksamen, siden mange av disse oppgavene går igjen i år etter år.

 

Prøven er gjort på ærlig og redelig vis, og 6'eren må godkjennes. Alt annet er vanvidd. Dersom din lærer kaller dette juks, så ville jeg ha klaget til rektor. Si ifra til foreldrene dine også, jeg er sikker på at de vil ha et ord med i dette her.

 

takk

Endret av nesiory
Lenke til kommentar

Må si meg enig med SLIguy her.

 

Var en sak i media for et par år tilbake, der elever på ungdomstrinnet hadde kikket på eksempeloppgaver (som er fritt tilgjengelig på Utdanningsdirektoratet sine sider) i forkant av en matematikktentamen.

Ledelsen på skolen bestemte seg for å bruke den samme oppgaven som tentamen. Dette er også en oppgave som er fritt tilgjengelig.

Siden alle hjelpemidler tillat tok elever med seg eksamensoppgaven og fasiten på prøven - noe som ikke er i strid med reglene. Jeg har selv gjort dette, tar med meg eksamensoppgaver og fasit til alle tentamener da dette er et godt hjelpemiddel. Har også ofte med meg tidligere prøver med egen regning og lærers fasit, og innleveringer for å hjelpe med føring et cetera.

Uansett, skolen bestemmer her at elevene har jukset. http://www.rb.no/lokale_nyheter/article4235155.ece

 

Jeg vet ikke hva Utdanningsdirektoratet sa til denne saken, men hvis læreren din sier at dette er juks, varsle foreldre og rektor. Det kan hende du må ta prøven på nytt, da med en annen prøve som læreren faktisk har lagd selv, men de kan ikke sette deg ned i ordens- eller oppførselskarakter for dette. Hvis det skjer - kontakt foreldre, rektor og media igjen, og du får sikkert en fin liten sak i en lokalavis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...