Gå til innhold

Burstagsgave Til En Som Skal I Forsvaret?


evaska

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

- Klokke

- Camelback

- Leatherman/Multi-tool

 

Jeg fikk Casio G-Shock og Leatherman Wave i bursdagsgave før innrykk, og begge deler ble flittig brukt. Kunne godt ha tenkt meg å hatt en camelback til tider når jeg var inne også, men endte med at jeg ikke kjøpte. G-Shock og Wave er relativt dyre, og billigere klokker og mutlitool fungerer like bra. Hadde vært greit å få vite hvor mye sånn ca du har tenkt å bruke.

Lenke til kommentar

Kommer litt ann på hvor han skal inn, men i store deler av forsvaret kommer det til å være mye dødtid. Så en bok/lydbok/annet tidsfordriv kommer han nok til å sette pris på om det enn ikke er det aller mest nyttige.

 

Vet at de flere steder godkjenner bruk av sorte skinnhansker til uniformen.(Kan selvfølgelig være syntetisk skinn, så det burde være veldig mulig å finne noen innenfor ditt budsjett) Dette er meget greit å ha hvis han skal nordover da forsvaret ikke leverer ut hansker til bruk i kaldt vær. (Skytehansker er svært uhåndterlige, og ligner mer på votter. Stridshansker vil garantert gi deg forfrysninger om du bruker dem i i temperaturer under nullpunktet.) Kan godt være det varierer mellom avdelinger om befalet godkjenner dette, så er ikke sikkert det blir godkjent, men i verste fall har han noen hansker å bruke når han kan gå kledd sivilt :)

 

Hvis han ikke allerede har en armbåndsklokke er dette u-unnværlig, og han blir nok nødt til å kjøpe en om han ikke har allerede, så jeg hiver meg også på dette forslaget.

 

Husk å tenke på at han antakelig har litt han skal ha med seg, og kan fort ha nokså begrenset plass til sivilt utstyr, så kan være lurt å gi ham noe som ikke tar så veldig stor plass.

Lenke til kommentar

Det tror jeg de aller, aller fleste får utlevert i dag. Jeg har i alle fall tjenestegjort fire steder, og fikk ut hodelykt alle stedene.

Ingen i mitt kompaniet fikk hodelykt, verken på rekruttskolen eller på endelig tjenestested, så at de aller, aller fleste får var kanskje å ta litt hardt i.

Lenke til kommentar

Det tror jeg de aller, aller fleste får utlevert i dag. Jeg har i alle fall tjenestegjort fire steder, og fikk ut hodelykt alle stedene.

Ingen i mitt kompaniet fikk hodelykt, verken på rekruttskolen eller på endelig tjenestested, så at de aller, aller fleste får var kanskje å ta litt hardt i.

Når var du inne? Og hvor?

Rart. Trodde det var standard, i og med at jeg fikk det ut enten som PBU eller lagsmateriell alle stedene jeg var. Men da tok jeg visst feil.

Lenke til kommentar

Vet at de flere steder godkjenner bruk av sorte skinnhansker til uniformen.

Innerhansker i ull er også veldig godt når det er kaldt. Altså like tynne som tynne bomullsokker, som du har inne andre hansker. Det isolerer mye bedre enn om man bare bruker 1 par hansker. Vet ikke om dette deles ut i forsvaret. Koster en hundrelapp i de fleste sportsbutikker tror jeg.

Lenke til kommentar

Sånn superundertøy er alltid en slager.

Ullsoker også for den delen.

Pusseklut til sko, kan være greit når ha selv om en børster skoene så er det kjekt med en egen klut å gjøre siste finish med.

Ja du får utdelt noe ifra forsvaret men er veldig kjekt med ditt egent.

 

 

Klokke er über viktig, en får ikke alltid hatt med seg mobilen som så mange bruker i dag for å se hva klokken er og da er det jævlig kjekt med en vanlig klokke,helst ikke noe særlig stor og tung greie,noe lett og praktisk.

Lenke til kommentar

Det tror jeg de aller, aller fleste får utlevert i dag. Jeg har i alle fall tjenestegjort fire steder, og fikk ut hodelykt alle stedene.

Ingen i mitt kompaniet fikk hodelykt, verken på rekruttskolen eller på endelig tjenestested, så at de aller, aller fleste får var kanskje å ta litt hardt i.

Når var du inne? Og hvor?

Rart. Trodde det var standard, i og med at jeg fikk det ut enten som PBU eller lagsmateriell alle stedene jeg var. Men da tok jeg visst feil.

Januar 2009 til Desember samme år. Rekrutt på Sessvoll (MP) og tjeneste på Kolsås resten av perioden. Nå var ikke vi en aktiv tropp med tanke på felt og slikt, så det kan ha noe med det å gjøre. Det er visst ganske store forskjeller i hva de forskjellige tjenestestedene gir ut av utstyr. Vi hadde personer fra hele landet i troppen, og noen hadde splintvester mens noen hadde tre stykk vernemasker.

Lenke til kommentar

Hei jeg har en kompis som skal i forsvaret dagen etter at han har burstag,

og jeg lurer på hva jeg kan kjøpe.

 

På forhånd takk hilsen Evaska! :)

Svarer på Bursdagsgave til en som skal i phorsvaret?

 

soviro til å få litt mer søvn

noe til å dekke øynene med for å sove når andre er oppe på natta

qtips til å pusse våpen

kjøp ham en mob med et abo så han kan ringe og snakke med deg lenge

gi ham masse musikk så han har noe å henge fingrene i når han venter

fleshlight

dimmekalender

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...