Gå til innhold

funker denne loggen?


joakimz

Anbefalte innlegg

Fant ut noen øvelser her nå vet ikke om alle er med men.. men når jeg tar eks: 3x10 burde jeg bare ta la meg si at det meste jeg klarer er 50 kilo skal jeg ta 50 kilo 3x8? eller først 40 kilo så 45 kilo så 50kg og bygge meg oppover eller bare det jeg klarer?...

 

Dette var da mange øvelser, dog bra, selv om flere av dem er ukjente for meg :)

Jeg ville bygget meg oppover for å unngå at musklene får "sjokk" og stivner helt. Hvis du vil ha maksimal muskeløkning ta maks 8 repitisjoner per sett. Da blir muskelen større og mer effektiv. Tar du flere enn 8 går det litt mer på utholdenshets-muskeltrening.

Var litt vanskelig å skjønne hva du mente, så si ifra hvis jeg ikke svarte på spm ditt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja fikk svar på det, men burde jeg løfte meg oppover? hvis jeg har 3 set da.. først 40kg så 45kg så 50kg eller bare ta 50kg hele tiden (3x8). Eller ta 50 kilo så mange ganger jeg klarer det? og en ting til hvis jeg tar 3x8 som du sa hva om det blir for lett med 8 a ? skal jeg bare løfte tungere da?

Lenke til kommentar

ja fikk svar på det, men burde jeg løfte meg oppover? hvis jeg har 3 set da.. først 40kg så 45kg så 50kg eller bare ta 50kg hele tiden (3x8). Eller ta 50 kilo så mange ganger jeg klarer det? og en ting til hvis jeg tar 3x8 som du sa hva om det blir for lett med 8 a ? skal jeg bare løfte tungere da?

Jeg ville ha løftet meg oppover, det er det jeg pleier å gjøre. Tar for meg et eks. der jeg trener biceps. Jeg begynner med oppvarming på 20kg x8 rep. Så hopper jeg på 25kg 7 rep. så 30kg>32,5kg>35>37,5kg> og hvis jeg klarer: 40 kg, så mange repitisjoner jeg klarer

Ta 50 kg så mange ganger du klarer så lenge det er under 8 rep. Klarer du 8 rep. og/eller enda flere, må du øke, altså gjøre det tyngre :)

Endret av Kjetil_91
Lenke til kommentar

ja fikk svar på det, men burde jeg løfte meg oppover? hvis jeg har 3 set da.. først 40kg så 45kg så 50kg eller bare ta 50kg hele tiden (3x8). Eller ta 50 kilo så mange ganger jeg klarer det? og en ting til hvis jeg tar 3x8 som du sa hva om det blir for lett med 8 a ? skal jeg bare løfte tungere da?

Jeg ville ha løftet meg oppover, det er det jeg pleier å gjøre. Tar for meg et eks. der jeg trener biceps. Jeg begynner med oppvarming på 20kg x8 rep. Så hopper jeg på 25kg 7 rep. så 30kg>32,5kg>35>37,5kg> og hvis jeg klarer: 40 kg, så mange repitisjoner jeg klarer

Ta 50 kg så mange ganger du klarer så lenge det er under 8 rep. Klarer du 8 rep. og/eller enda flere, må du øke, altså gjøre det tyngre :)

 

 

 

okei har set alle andre gjøre det å :) men må det være 3 set eller kan det være 4 set å ? og hvor mye kg om gangen burde jeg gå oppover? takk for svar :). og er diskusjon litt klikk nå eller er det bare meg?:p

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

okei har set alle andre gjøre det å :) men må det være 3 set eller kan det være 4 set å ? og hvor mye kg om gangen burde jeg gå oppover? takk for svar :). og er diskusjon litt klikk nå eller er det bare meg?:p

 

Diskusjon er jævlig klikk, spesielt om kvelden..Men uansett, er ikke noe fasit svar på hvor mange sett det skal være. Det bestemmer du selv etter hvor mye du orker og også om det er i begynnelsen av treningen eller ikke. Med det mener jeg at du ikke skal slite deg helt ut i begynnelsen, men spar heller på kruttet til slutten av treningsøkten og pump alt du kan da.

 

Hvor mye du må øke er individuelt, men helst ikke for mye om gangen. Ikke noe fasitsvar på det heller desverre. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...