Gå til innhold

funker denne loggen?


joakimz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er ikke helt sikker på hvor lenge jeg har trent, men gikk på boksing i nesten et år, og har trent styrke en stund nå.. hovedtinga jeg trener er, Benk, Nordic Curlstang , og knebøy og driver og lærer meg markløft.. trener mye ænna der men vet ikke navna på alle tinga der...

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

hei, det blir ikke overtrening dette her ? det er liksom 2 ganger i mellom hver muskel..og mage kan jeg ta hver dag heller?

 

Mandag: Hvile

Tirsdag: Bryst - Triceps

Onsdag: Rygg - Biceps

Torsdag: Skuldre - Bein

Fredag: Bryst - Triceps

Lørdag: Rygg - Biceps

Søndag: Skuldre - Bein

 

Man kan trene temmelig ekstremt og ofte, bare man har god tid mellom hver muskelgruppe (som du har). Når får vi ikke vite hvilke øvelser du skal bruke, men for å svare på nøyaktig det du spør om: ja det går

Endret av Kjetil_91
Lenke til kommentar

hehe ja må jo ha tid til trening ^^ , men vet ikke alle øvelsene heter , di jeg husker er , benk , litt skråbenk , knebøy, og hammercurl, nordic curling stang, er mye mer men kommer ikke på hva alt heter, men jeg har gått opp mer en 10 kilo med muskler åså.. og en ting til , om jeg skal bort noen dager det har vel ikke så mye og si om jeg tar fri fra trening i noen dager ? og magen kan trenes vær dag eller?

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

hehe ja må jo ha tid til trening ^^ , men vet ikke alle øvelsene heter , di jeg husker er , benk , litt skråbenk , knebøy, og hammercurl, nordic curling stang, er mye mer men kommer ikke på hva alt heter, men jeg har gått opp mer en 10 kilo med muskler åså.. og en ting til , om jeg skal bort noen dager det har vel ikke så mye og si om jeg tar fri fra trening i noen dager ?

 

Trening er omtrent bare planlegging. Hvis du vet at du skal bort om noen uker så øk på med vekter gradvis slik at du tar maks av maks rett før du drar bort. Når du da kommer tilbake kan det være litt problematisk å ta like tungt igjen, men vil fortsatt ta mer en hvis du ikke hadde økt ekstra på og deretter reist :)

Kroppen begynner å ta av muskelmassen ca 2 uker etter bråstopp i treninga :)

Lenke til kommentar

burde jeg bruke sånn vektbelte å ? isåfall hva burde jeg bruke det til? knebøy og nordic curling stang? og markløft eller mer?

 

Kommer helt an på hvor tungt du skal løfte. Vektbeltet bruker du for å stabilisere ryggraden, men bruk det bare på de tyngste løftene, 85-100% av 1RM :)

 

Edit: trenger ikke vektbeltet til de øvelsene der tror jeg. Hva tror folket om det?

Endret av Kjetil_91
Lenke til kommentar

okei, så da trenger ikke jeg det enda da for jeg løfter ikke så tongt enda :) , åja mente jeg skulle bruke belte på di øvelsene jeg som jeg har hørt :p

 

Tviler på nødvendigheten med det, med mindre du pumper, men det skader jo ikke å bruke belte :)

Endret av Kjetil_91
Lenke til kommentar

Mandag: Hvile

set/reps

Tirsdag: Bryst - Triceps

- Benkpress 3x8

- pec deck 3x12

- Dumbell Fly 3x12

- Tricepscurl over hodet 3x10

- cross over 3x10

- Machine Tricep Extension 3x10

- Triceps Pushdown 3x12

- hantler bak hodet 3x12

 

 

 

Onsdag: Rygg - Biceps

- kabelroing 3x12

- Nordic curling stang 7x7x7

- Bicep Cable 3x8

- nedtrekk 4x10

- Ligg på benk og trekk ned mot hode (med kabel) 3x10

- benk stang trekkes mot magen 3x12

- hanter curl 3x10

 

Torsdag: Skuldre - Bein

- militærpress 3x10

- Machine skuldre press 3x10

- Upright Row (kabel) 3x10

- Shoulder Press (hantler) 3x10

- knebøy 3x10

- Leg Extension 3x10

- beinpress 3x10

- tåhev 3x12

 

 

Fredag: Bryst - Triceps

- Benkpress 3x8

- pec deck 3x12

- Dumbell Fly 3x12

- Tricepscurl over hodet 3x10

- cross over 3x10

- Machine Tricep Extension 3x10

- Triceps Pushdown 3x12

- hantler bak hodet 3x12

 

 

 

Lørdag: Rygg - Biceps

- kabelroing 3x12

- Nordic curling stang 7x7x7

- Bicep Cable 3x8

- nedtrekk 4x10

- Ligg på benk og trekk ned mot hode (med kabel) 3x10

- benk stang trekkes mot magen 3x12

- hanter curl 3x10

 

 

Søndag: Skuldre - Bein

- militærpress 3x10

- Machine skuldre press 3x10

- Upright Row (kabel) 3x10

- Shoulder Press (hantler) 3x10

- knebøy 3x10

- Leg Extension 3x10

- beinpress 3x10

- tåhev 3x12

 

 

Fant ut noen øvelser her nå vet ikke om alle er med men.. men når jeg tar eks: 3x10 burde jeg bare ta la meg si at det meste jeg klarer er 50 kilo skal jeg ta 50 kilo 3x8? eller først 40 kilo så 45 kilo så 50kg og bygge meg oppover eller bare det jeg klarer?...

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...