Gå til innhold

OL2010:27-28 feb. 30/50 km klassisk fellesstart


bruno99

Anbefalte innlegg

Dette er tråden for langdistansen, 30 og 50 km. fellesstart for kvinner og menn.

 

LANGRENN_minnbjorn0_761352s.jpg

 

5 siste vinnere (menn).

 

Torino 2006: Giorgio di Centa (ITA)

SLC 2002: Mikhail Ivanov (RUS)

Nagano 1998: Bjørn Dæhlie (NOR)

Lillehammer 1994: Vladimir Smirnov (KAZ)

Albertville 1992: Bjørn Dæhlie (NOR)

 

5 siste vinnere (kvinner).

Torino 2006: Kateřina Neumannová (CZE)

SLC 2002: Gabriella Paruzzi (ITA)

Nagano 1998: Julija Tsjepalova (RUS)

Lillehammer 1994: Manuela di Centa (ITA)

Albertville 2002: Stefania Belmondo (ITA)

 

 

Favoritter 30 km. kvinner: Justyna Kowalczyk, Marit Bjørgen, Aino Kaisa Saarinen.

Outsidere: Virpi Kuitunen, Charlotte Kalla, Marianna Longa, Kristin Stormer Steira.

 

Favoritter 50 km. menn: Lucas Bauer, Johan Olsson, Andrus Veerpalu, Dario Cologna.

Outsidere: Petter Northug, Daniel Rickardsson, Axel Teichman, Alexander Legkov.

 

Norske deltagere 30 km. Marit Bjørgen, Kristin Stormer Steira, Therese Johaug, Marthe Kristoffersen.

 

Artikler:

Bauer frykter ikke Northug

Bauer kan ødelegge meg totalt

Veerpalu ber om hjelp til å knuse Northug

 

 

Resultat 30 km.:

1. Justyna Kowalczyk

2. Marit Bjørgen

3. Aino Kaisa Saarinen

 

Resultat 50 km.:

1. Petter Northug

2. Axel Teichman

3. Johan Olsson

Endret av bruno99
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er helt enig, 5 mil fellesstart er noe møkk. Det er i relaiteten en enda en 30 km. fellesstart med 20 km. oppvarming. Å si at Northug ikke hadde hatt sjangs blir å spekulere. Seier blir nok vanskelig om det være fellesstart eller ei, men medalje tror jeg nok kan og kunne vært innenfor rekkevidde. Han har utviklet seg stort på enkeltstart, og da spiller det en mindre rolle om det er 15 eller 50 km, det går på den med mest kapasitet og løpsopplegg. Det eneste positive må være at etter Northug kom med i sirkuset kan man ikke lenger gå å se på hverandre på fellesstartene og det blir et langt vassere kjør.

Endret av bruno99
Lenke til kommentar

Om Bauer går fra hovedfeltet vil antagelig løpere som Olsson henge seg på. Da tviler jeg på om noen er i stand til å kjøre det inn, og tviler på noen gidder ofre seg. Jeg syntes Hjelmeset og MJS bør stille seg som hjelpereløpere for Petter å kjøre om det evt. skulle bli noen luke opp. Men jeg tviler på de er stand til det. Regn vil ikke påvirke løpet i noen stor grad.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...