Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

5. gir borte i noen dager, men nå funker det igjen !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en Volvo v40 og i helga slutta 5. giret å funke, altså det gikk ikke ann å sette bilen i 5. gir. Virket nesten som det ikke var noe sted å dytte girspaken på.

Idag på vei til jobb så gikk det plutselig.. Noen som aner hva som kan ha skjedd??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel muligens veldig slitt i girkassen din.

Det som kan hjelpe er å bytte olje på girkassen. mulig du har for tykk olje, som vil resultere i at bilen blir tyngre å få i gir.

Skrevet

Jeg kan tenke meg til at feilen ligger i giroverføringen. Dersom det er wireoverført fra girkassen kan det være at wiren er oppfliset eller lignende som gjør at den/de ikke beveger seg korrekt.

Skrevet

Kamerat av meg hadde akkurat det samme. Bilen sto parkert noen dager, og når han skulle kjøre igjen virka det som bare det! Hadde ikke trøbbel i ettertid heller.

Gjest Slettet-fsaSP0zV
Skrevet

Husk at Volvo er en Kina- bil, og justér forventningene deretter.

(Er litt irritert på Kina-produkter etter at clutchwiren på snøfreseren min gikk av i går.)

Skrevet

Husk at Volvo er en Kina- bil, og justér forventningene deretter.

(Er litt irritert på Kina-produkter etter at clutchwiren på snøfreseren min gikk av i går.)

Hehe, er vel akkurat blitt kinesisk? Har ikke hatt noe problemer siden,så jeg får bare være glad til ett eller annet ryker igjen

Gjest Slettet-fsaSP0zV
Skrevet

Kina har vel ikke rukket å engang produsere en Volvo, så å kalle volvo kinabil blir feil!: p

Vet det, og det ser ut som om både utvikling og produksjon fortsetter i Europa.

Når det gjelder topic, ville jeg begynte med å sjekke gearoverføringen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...