Gå til innhold

Vitel konkurs?


Ziera

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt utrolig, men sant. I dag mottok jeg mitt tilgodehavende fra Vitel!

 

Hadde 3300,- tilgode, og de kom inn på konto i dag. Jeg kaller dette for et kompromiss, for strømprisene som ble benyttet ved avregningen var selvfølgelig høyere enn de burde ha vært.

 

Jeg vurderte det imidlertid slik at det er bedre å få igjen noe i stedet for å risikere å få igjen null ved en evt. konkurs. Jeg tar også litt selvkritikk for at jeg ikke fulgte med i timen og ikke la merke til at det forskuddsinnbetalte beløpet vokste seg altfor stort.

 

Hver enkelt får finne ut hva de vil gjøre med tanke på sitt eget sluttoppgjør, men jeg er fornøyd med dette utfallet og kommer ikke til å tenke mer på det.

 

/Geir

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har vært i samme situasjon som de fleste andre. Fikk tilbud om spotpris fra 1. februar, men godtok ikke det. Løsningen for min del var å sende Vitel "Varsel før forliksrådet" som inneholdt mitt spesifikke krav med spotpris fra 1. januar. De fikk dermed 14 dagers frist før saken skulle gå videre til Tønsberg forliksråd. 4 dager etter kom svaret fra Vitel om at de godtok mitt krav. 3 uker etter har jeg pengene på konto.

 

Anbefaler de av dere som ennå ikke har blitt enige med VITEL om å prøve dette. Har ikke linkene nå til dette varselet som skal sendes Vitel, men gi beskjed hvis dere ikke finner det.

 

-J

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei

 

 

Sendte de en mail 24.8:

 

"""Kan jeg se frem til det aktuelle beløpet blir satt inn på min konto denne uken ?"""

 

og fikk dette som svar to dager etter:

 

"""Regnskap er godt i gang med utbetalingene, men det er tvilsomt om de rekker alle innen 31. august. Vi har purret dem angående din utbetaling nå og regner i hvert fall med at det blir utbetalt innen 10. september."""

 

 

/flu

Lenke til kommentar

Jeg politianmeldte de og fikk pengene etter noen få dager.

 

 

Heisann

 

Hvordan anmeldte du forholdet?

Vitel skylder meg 5500kr+. Dette er ennå ikke mottat, og jeg ønsker å kreve dette gjennom offentlig rutine.

 

calle

 

Samme situasjon her - har tilgode ca. 7000,- og har purret Vitel opptil flere ganger - senest i dag. Sender henvendelser på [email protected] - men intet svar. Hvordan politianmelde.

Lenke til kommentar

Jeg politianmeldte de og fikk pengene etter noen få dager.

 

 

Heisann

 

Hvordan anmeldte du forholdet?

Vitel skylder meg 5500kr+. Dette er ennå ikke mottat, og jeg ønsker å kreve dette gjennom offentlig rutine.

 

calle

 

Samme situasjon her - har tilgode ca. 7000,- og har purret Vitel opptil flere ganger - senest i dag. Sender henvendelser på [email protected] - men intet svar. Hvordan politianmelde.

 

Fikk plutsetlig svar på mail i dag, gjenstår å se om det skjer noe da.....

 

Hei!

 

Regnskap jobber med utbetalingene nå, beklageligvis har dette tatt lenger tid enn først forventet.

 

Regner med at du har pengene på konto innen 14 dager.

Lenke til kommentar

Jeg politianmeldte de og fikk pengene etter noen få dager.

 

 

Heisann

 

Hvordan anmeldte du forholdet?

Vitel skylder meg 5500kr+. Dette er ennå ikke mottat, og jeg ønsker å kreve dette gjennom offentlig rutine.

 

calle

 

 

Da har jeg fått pengene mine. Går selvfølgelig rett ut igjen til baksmell ;P

Lykke til dere andre som ikke har fått de tilbake, det er bare å ta kontakt med Vitel og du skal få svar innen 5 dager sier de. Utbetaling tar visstnok ganske lang tid.........

Lenke til kommentar

Jeg politianmeldte de og fikk pengene etter noen få dager.

 

 

Heisann

 

Hvordan anmeldte du forholdet?

Vitel skylder meg 5500kr+. Dette er ennå ikke mottat, og jeg ønsker å kreve dette gjennom offentlig rutine.

 

calle

 

 

Da har jeg fått pengene mine. Går selvfølgelig rett ut igjen til baksmell ;P

Lykke til dere andre som ikke har fått de tilbake, det er bare å ta kontakt med Vitel og du skal få svar innen 5 dager sier de. Utbetaling tar visstnok ganske lang tid.........

 

 

 

Hei calle.

Anmeldte du forholdet oxo??

De skylder meg 3800kr.

Er mildt sagt drittlei av hele opplegget!!!!!!!!

 

Bjørnar

Endret av bjornar2
Lenke til kommentar

...vurderer en politianmeldelse jeg også nå !

 

først var det dette brevet, som skulle leveres innen 31/7, for at pengene skulle være på konto innen utløpet av august...

 

dette skjedde imidlertid ikke, hvorpå jeg sendte en purring og fikk svar at penger skulle være på konto innen 10/9...

 

jeg skriver 17/9 og har ennu ikke sett spor av beløpet...

 

Kan virkelig ikke forstå at et firma bedriver slik systematisk trenering av utbetaling av folks tilgodehavende uten at myndigheter blander seg inn...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

...vurderer en politianmeldelse jeg også nå !

 

først var det dette brevet, som skulle leveres innen 31/7, for at pengene skulle være på konto innen utløpet av august...

 

dette skjedde imidlertid ikke, hvorpå jeg sendte en purring og fikk svar at penger skulle være på konto innen 10/9...

 

jeg skriver 17/9 og har ennu ikke sett spor av beløpet...

 

Kan virkelig ikke forstå at et firma bedriver slik systematisk trenering av utbetaling av folks tilgodehavende uten at myndigheter blander seg inn...

 

Fikk denne meldingen fra Vitel i dag.....

 

Hei,

 

På grunn av svært få ressurser på kundeservice kan det dessverre ta litt tid før du får svar. Vi svarer så fort vi kan på alle henvendelser.

 

Vi beklager nok en gang at pengene ikke er på konto. Vi trodde vi skulle klare å utbetale innen nå. Slik har det dessverre ikke gått. Vitel er kommet i en vanskelig økonomisk situasjon, med tanke på likviditet. Vi har nok utestående hos våre skyldnere til å utbetale til våre kunder, men det tar dessverre tid å innkreve disse pengene. Dermed har det oppstått forsinkelse hos oss. Vi jobber med innkrevingen konstant, og i tillegg er vi i dialog med banker og andre selskaper i forhold til å ta opp kortsiktig lån for å utbetale. Dessverre viser dette seg vanskelig, med tanke på vår økonomiske stilling og dagens marked.

 

Det er vanskelig å oppgi dato for når vi regner med at utbetalingen vil skje, men vi tror og håper det vil skje innen en måned. Vi utbetaler i alle tilfelle så raskt vi har mulighet.

Lenke til kommentar

Det hjelper vel lite med politi-anmeldelse hvis de ikke får inn penger og ikke får lån..

Du forstår ikke at de faktisk har penger ? Anmeld, sett press.

Og hvor kan du se at de faktisk har penger disponibelt til utbetalinger nå?

Endret av Milzit
Lenke til kommentar

Artikkelpå tv2.no:

Kundene har to valg

Vitels kunder har i realiteten to valg. Enten så kan de smøre seg med tålmodighet og vente og se om pengene kommer til slutt, eller så kan de gå til tvangsinndrivelse via namsmannen.

 

Men å drive inn pengene via namsmannen er ikke gratis, og dessuten kan kundene miste alt i verste fall.

 

– Om mange pusher på tvangsindrivelse, risikerer man at selskapet går konkurs, og da kan det være mange som ikke får utbetalt pengene de har til gode. Det er vanskelig å avgjøre hva man skal gjøre, men det er viktig å huske at det koster penger å drive inn tvangsinndrivelse via namsmannen, sier fagdirektør Øines og legger til at det virker som om Vitel virkelig prøver å rydde opp i rotet.

 

– Det virker på oss som de nå forsøker å rette opp. Vi har inntrykk av at de vil hjelpe kundene så godt det lar seg gjøre, og i den grad det går.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...