Gå til innhold

Diskusjon om Battlefield 3


Anbefalte innlegg

HK 416 (Som er en tysk klone av M4A1, bare mer solid)

G36 i tilnærmet M4 kropp heter det ^^

 

 

Faktisk ikke..

 

HK 416 er en modifisert utgave av M4A1, hvor de har valgt å inkludere det gass drevne bolt systemet fra H&K G36 (Som var den tyske arvtageren til H&K G3)

 

HK 417 derimot, er en "G36" i en M4 kropp, bare med et større kaliber (HK 417 bruker 7.62mm*51mm, mens HK 416 bruker 5.56mm*45mm)

 

Den forstod jeg ikke helt, hva har 417til felles med g36 som

416 ikke har? Så vidt meg bekjent er 416 en videreføring av g36 med utseendet til en m4. Uten at det akuratt er tema for tråden

 

G36 er en dedikert "Marksman" rifle (Arvtageren til G3), bare med et lavere kaliber, men høyere utgangshastighet. HK 416 er en mer "all round" rifle. Lettere, mer kompakt og med en høyere RPM (Rounds pr. Min), men en noe lavere effektiv rekkevidde.

 

HK 417 igjen, er lengre, tyngre og kraftigere enn HK 416, og bedre egnet som en "Marksman" rifle.

Endret av NinjaGaiden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå klør det ganske mye i fingrene.. Har fått et bega tilbud av en som jobber i Dell. Han sier at han kan skaffe meg en Alienware Desktop A 51 for en veldig god pris, men jeg er ganske usikker for jeg skal først og fremst kjøpe meg en pc som kan dra Bf3 på max..

Tror dere en Alienware for 10 - 15000 kan gjøre akkurat det?

Lenke til kommentar

HK 416 (Som er en tysk klone av M4A1, bare mer solid)

G36 i tilnærmet M4 kropp heter det ^^

 

 

Faktisk ikke..

 

HK 416 er en modifisert utgave av M4A1, hvor de har valgt å inkludere det gass drevne bolt systemet fra H&K G36 (Som var den tyske arvtageren til H&K G3)

 

HK 417 derimot, er en "G36" i en M4 kropp, bare med et større kaliber (HK 417 bruker 7.62mm*51mm, mens HK 416 bruker 5.56mm*45mm)

 

Den forstod jeg ikke helt, hva har 417til felles med g36 som

416 ikke har? Så vidt meg bekjent er 416 en videreføring av g36 med utseendet til en m4. Uten at det akuratt er tema for tråden

 

G36 er en dedikert "Marksman" rifle (Arvtageren til G3), bare med et lavere kaliber, men høyere utgangshastighet. HK 416 er en mer "all round" rifle. Lettere, mer kompakt og med en høyere RPM (Rounds pr. Min), men en noe lavere effektiv rekkevidde.

 

HK 417 igjen, er lengre, tyngre og kraftigere enn HK 416, og bedre egnet som en "Marksman" rifle.

 

Nå mener jeg ikke være kjip men dette er direkte feil. G36 er en anngrepsrifle, lik 416 men noe eldre og med en litt annen utforming. Flere land bruker dette våpenet som anngrepsrifle (tyskland latvia osv.) og 416 blir brukt mye som marksmannvåpen. G36 hat således veldig lite til felles med 417 sammenlignet med både g3 (msg) og 417.

Rekkeviden på g36 har jeg ikke i hodet men jeg tviler sterkt på at den er nevneverdig lengre enn på 416.

Lenke til kommentar

HK 416 (Som er en tysk klone av M4A1, bare mer solid)

G36 i tilnærmet M4 kropp heter det ^^

 

 

Faktisk ikke..

 

HK 416 er en modifisert utgave av M4A1, hvor de har valgt å inkludere det gass drevne bolt systemet fra H&K G36 (Som var den tyske arvtageren til H&K G3)

 

HK 417 derimot, er en "G36" i en M4 kropp, bare med et større kaliber (HK 417 bruker 7.62mm*51mm, mens HK 416 bruker 5.56mm*45mm)

 

Den forstod jeg ikke helt, hva har 417til felles med g36 som

416 ikke har? Så vidt meg bekjent er 416 en videreføring av g36 med utseendet til en m4. Uten at det akuratt er tema for tråden

 

G36 er en dedikert "Marksman" rifle (Arvtageren til G3), bare med et lavere kaliber, men høyere utgangshastighet. HK 416 er en mer "all round" rifle. Lettere, mer kompakt og med en høyere RPM (Rounds pr. Min), men en noe lavere effektiv rekkevidde.

 

HK 417 igjen, er lengre, tyngre og kraftigere enn HK 416, og bedre egnet som en "Marksman" rifle.

 

Nå mener jeg ikke være kjip men dette er direkte feil. G36 er en anngrepsrifle, lik 416 men noe eldre og med en litt annen utforming. Flere land bruker dette våpenet som anngrepsrifle (tyskland latvia osv.) og 416 blir brukt mye som marksmannvåpen. G36 hat således veldig lite til felles med 417 sammenlignet med både g3 (msg) og 417.

Rekkeviden på g36 har jeg ikke i hodet men jeg tviler sterkt på at den er nevneverdig lengre enn på 416.

 

Det du sier her, er ikke riktig.

 

En G36 fungerer som en marksman rifle (En mellomting mellom M4A1 og M16A4). Ja, den kan også brukes som angrepsrifle, på lik linje som vi her i Norge brukte G3 som angrepsrifle og USA brukte M14 som angrepsrifle, i startfasen av Vietnam krigen.

 

Men primærmålet med våpenets design, var at den skulle ta over rollen G3en hadde i det tyske forsvaret.

 

En standard G36 har en lengde på ca. 1 meter (999mm)

Effektiv rekkevidde ligger på ca.800 meter, samt en utgangshastighet på hele 920 m/s (Omgjort til km/t - 920*3,6 = 3312 km/t)

 

I motsettning til G36, så har HK 416 standard karbin utgaven (D10RS) en lengde på ca. 797mm, og en effektiv rekkevidde på ca.500 meter +. Utgangshastigheten er 788 m/s (Omgjort til km/t - 788*3.6= 2836 km/t)

 

HK 417 ble designet for å være en Automat rifle, med en effektiv rekkevidde på over 500 meter, samt ha en høy gjennomslagskraft og være lett/kompakt.

 

 

"HK417 er et moderne automatgevær fra tyske Heckler & Koch som er «storebroren» til HK416. Av utseende ligner det Colt M4, mekanisk er det basert på G36 og det har kaliber 7,62 × 51 mm Nato (mens HK416 bruker 5,56mm). "

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Heckler_%26_Koch_HK417

 

At G36 og HK 417 er ulike våpen, sier seg selv, da våpene bruker ulik ammo. Forskjellen på en G36 og en HK 416 er nærmest som forskjellen på M4A1 og M16A4, hvor begge er automat rifler, men de har pr. Dags dato forskjellige roller.

 

M4A1 er standard angepsriflen hos amerikanerene, mens M16A4 (Som tidligere hadde denne rollen) nå fungerer mer som en "marksman" rifle, grunnet lengre effektiv rekkevidde og gjennomslagskraft.(Sammen med de modifiserte M14EBR riflene de har introdusert igjen)

Endret av NinjaGaiden
Lenke til kommentar

HK 416 (Som er en tysk klone av M4A1, bare mer solid)

G36 i tilnærmet M4 kropp heter det ^^

 

 

Faktisk ikke..

 

HK 416 er en modifisert utgave av M4A1, hvor de har valgt å inkludere det gass drevne bolt systemet fra H&K G36 (Som var den tyske arvtageren til H&K G3)

 

HK 417 derimot, er en "G36" i en M4 kropp, bare med et større kaliber (HK 417 bruker 7.62mm*51mm, mens HK 416 bruker 5.56mm*45mm)

 

Den forstod jeg ikke helt, hva har 417til felles med g36 som

416 ikke har? Så vidt meg bekjent er 416 en videreføring av g36 med utseendet til en m4. Uten at det akuratt er tema for tråden

 

G36 er en dedikert "Marksman" rifle (Arvtageren til G3), bare med et lavere kaliber, men høyere utgangshastighet. HK 416 er en mer "all round" rifle. Lettere, mer kompakt og med en høyere RPM (Rounds pr. Min), men en noe lavere effektiv rekkevidde.

 

HK 417 igjen, er lengre, tyngre og kraftigere enn HK 416, og bedre egnet som en "Marksman" rifle.

 

Nå mener jeg ikke være kjip men dette er direkte feil. G36 er en anngrepsrifle, lik 416 men noe eldre og med en litt annen utforming. Flere land bruker dette våpenet som anngrepsrifle (tyskland latvia osv.) og 416 blir brukt mye som marksmannvåpen. G36 hat således veldig lite til felles med 417 sammenlignet med både g3 (msg) og 417.

Rekkeviden på g36 har jeg ikke i hodet men jeg tviler sterkt på at den er nevneverdig lengre enn på 416.

 

Det du sier her, er ikke riktig.

 

En G36 fungerer som en marksman rifle (En mellomting mellom M4A1 og M16A4). Ja, den kan også brukes som angrepsrifle, på lik linje som vi her i Norge brukte G3 som angrepsrifle og USA brukte M14 som angrepsrifle, i startfasen av Vietnam krigen.

 

Men primærmålet med våpenets design, var at den skulle ta over rollen G3en hadde i det tyske forsvaret.

 

En standard G36 har en lengde på ca. 1 meter (999mm)

Effektiv rekkevidde ligger på ca.800 meter, samt en utgangshastighet på hele 920 m/s (Omgjort til km/t - 920*3,6 = 3312 km/t)

 

I motsettning til G36, så har HK 416 standard karbin utgaven (D10RS) en lengde på ca. 797mm, og en effektiv rekkevidde på ca.500 meter +. Utgangshastigheten er 788 m/s (Omgjort til km/t - 788*3.6= 2836 km/t)

 

HK 417 ble designet for å være en Automat rifle, med en effektiv rekkevidde på over 500 meter, samt ha en høy gjennomslagskraft og være lett/kompakt.

 

 

"HK417 er et moderne automatgevær fra tyske Heckler & Koch som er «storebroren» til HK416. Av utseende ligner det Colt M4, mekanisk er det basert på G36 og det har kaliber 7,62 × 51 mm Nato (mens HK416 bruker 5,56mm). "

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Heckler_%26_Koch_HK417

 

At G36 og HK 417 er ulike våpen, sier seg selv, da våpene bruker ulik ammo. Forskjellen på en G36 og en HK 416 er nærmest som forskjellen på M4A1 og M16A4, hvor begge er automat rifler, men de har pr. Dags dato forskjellige roller.

 

M4A1 er standard angepsriflen hos amerikanerene, mens M16A4 (Som tidligere hadde denne rollen) nå fungerer mer som en "marksman" rifle, grunnet lengre effektiv rekkevidde og gjennomslagskraft.(Sammen med de modifiserte M14EBR riflene de har introdusert igjen)

G3 har da i de fleste land vært en anngrepsrifle og noen ganger blitt brukt i marksman versjon. Likefullt er det ikke ett marksmannvåpen i utgangspunktet. Det var så vidt meg bekjent anngrepsrifle g3 hadde som funksjon i Tyskland og det er den funksjonen g36 har i dag. Med mindre du mener att ett vanlig tysk eller latvisk geværlag kun består av marksmenn tror jeg du selv ser feilen. Ser gjeve kilde på st g36 først og fremst er ett marksmannvåpen forsdi ingen praksis eller kilder jeg har sett tilsier at dette stemmer. Både g36 og ag3 er/var altså primært anngrepsrifler.

 

Anngående karaninvrrsjonen av 416 så har du feil tall i forhold til standardversjonen til Norge. Utgangshastighey 880ms . Pipe 16,5 tommer. At rekkevidden på g36 ligger på 800m tror jeg tyder på at du beveger de inn på ett felt du kanskje ikke kan så mye om? Spør en hvilken som helst marksman og jeg tror han vil trekke litt på smilebåndet ;) g36 er altså ikke mer marksmannvåpen enn 416 og sistnevnte brukes i dag mye av norske marksmenn.

Lenke til kommentar

Faktisk ikke..

 

HK 416 er en modifisert utgave av M4A1, hvor de har valgt å inkludere det gass drevne bolt systemet fra H&K G36 (Som var den tyske arvtageren til H&K G3)

 

HK 417 derimot, er en "G36" i en M4 kropp, bare med et større kaliber (HK 417 bruker 7.62mm*51mm, mens HK 416 bruker 5.56mm*45mm)

 

 

Eehm. Du motsier deg selv. Jeg snakket om mekanisme, ikke roller.

 

417 og 416 bruker begge samme mekanisme (G36), som er prakket inn i en M4 kropp. Kaliberet er forskjellen.

 

Sier seg selv at det da er en "G36 i M4 kropp" slik jeg skrev tidligere. Noe du teknisk sett skrev selv, men benekter.

Endret av Northern
Lenke til kommentar

HK 416 (Som er en tysk klone av M4A1, bare mer solid)

G36 i tilnærmet M4 kropp heter det ^^

 

 

Faktisk ikke..

 

HK 416 er en modifisert utgave av M4A1, hvor de har valgt å inkludere det gass drevne bolt systemet fra H&K G36 (Som var den tyske arvtageren til H&K G3)

 

HK 417 derimot, er en "G36" i en M4 kropp, bare med et større kaliber (HK 417 bruker 7.62mm*51mm, mens HK 416 bruker 5.56mm*45mm)

 

Den forstod jeg ikke helt, hva har 417til felles med g36 som

416 ikke har? Så vidt meg bekjent er 416 en videreføring av g36 med utseendet til en m4. Uten at det akuratt er tema for tråden

 

G36 er en dedikert "Marksman" rifle (Arvtageren til G3), bare med et lavere kaliber, men høyere utgangshastighet. HK 416 er en mer "all round" rifle. Lettere, mer kompakt og med en høyere RPM (Rounds pr. Min), men en noe lavere effektiv rekkevidde.

 

HK 417 igjen, er lengre, tyngre og kraftigere enn HK 416, og bedre egnet som en "Marksman" rifle.

 

Nå mener jeg ikke være kjip men dette er direkte feil. G36 er en anngrepsrifle, lik 416 men noe eldre og med en litt annen utforming. Flere land bruker dette våpenet som anngrepsrifle (tyskland latvia osv.) og 416 blir brukt mye som marksmannvåpen. G36 hat således veldig lite til felles med 417 sammenlignet med både g3 (msg) og 417.

Rekkeviden på g36 har jeg ikke i hodet men jeg tviler sterkt på at den er nevneverdig lengre enn på 416.

 

Det du sier her, er ikke riktig.

 

En G36 fungerer som en marksman rifle (En mellomting mellom M4A1 og M16A4). Ja, den kan også brukes som angrepsrifle, på lik linje som vi her i Norge brukte G3 som angrepsrifle og USA brukte M14 som angrepsrifle, i startfasen av Vietnam krigen.

 

Men primærmålet med våpenets design, var at den skulle ta over rollen G3en hadde i det tyske forsvaret.

 

En standard G36 har en lengde på ca. 1 meter (999mm)

Effektiv rekkevidde ligger på ca.800 meter, samt en utgangshastighet på hele 920 m/s (Omgjort til km/t - 920*3,6 = 3312 km/t)

 

I motsettning til G36, så har HK 416 standard karbin utgaven (D10RS) en lengde på ca. 797mm, og en effektiv rekkevidde på ca.500 meter +. Utgangshastigheten er 788 m/s (Omgjort til km/t - 788*3.6= 2836 km/t)

 

HK 417 ble designet for å være en Automat rifle, med en effektiv rekkevidde på over 500 meter, samt ha en høy gjennomslagskraft og være lett/kompakt.

 

 

"HK417 er et moderne automatgevær fra tyske Heckler & Koch som er «storebroren» til HK416. Av utseende ligner det Colt M4, mekanisk er det basert på G36 og det har kaliber 7,62 × 51 mm Nato (mens HK416 bruker 5,56mm). "

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Heckler_%26_Koch_HK417

 

At G36 og HK 417 er ulike våpen, sier seg selv, da våpene bruker ulik ammo. Forskjellen på en G36 og en HK 416 er nærmest som forskjellen på M4A1 og M16A4, hvor begge er automat rifler, men de har pr. Dags dato forskjellige roller.

 

M4A1 er standard angepsriflen hos amerikanerene, mens M16A4 (Som tidligere hadde denne rollen) nå fungerer mer som en "marksman" rifle, grunnet lengre effektiv rekkevidde og gjennomslagskraft.(Sammen med de modifiserte M14EBR riflene de har introdusert igjen)

G3 har da i de fleste land vært en anngrepsrifle og noen ganger blitt brukt i marksman versjon. Likefullt er det ikke ett marksmannvåpen i utgangspunktet. Det var så vidt meg bekjent anngrepsrifle g3 hadde som funksjon i Tyskland og det er den funksjonen g36 har i dag. Med mindre du mener att ett vanlig tysk eller latvisk geværlag kun består av marksmenn tror jeg du selv ser feilen. Ser gjeve kilde på st g36 først og fremst er ett marksmannvåpen forsdi ingen praksis eller kilder jeg har sett tilsier at dette stemmer. Både g36 og ag3 er/var altså primært anngrepsrifler.

 

Anngående karaninvrrsjonen av 416 så har du feil tall i forhold til standardversjonen til Norge. Utgangshastighey 880ms . Pipe 16,5 tommer. At rekkevidden på g36 ligger på 800m tror jeg tyder på at du beveger de inn på ett felt du kanskje ikke kan så mye om? Spør en hvilken som helst marksman og jeg tror han vil trekke litt på smilebåndet ;) g36 er altså ikke mer marksmannvåpen enn 416 og sistnevnte brukes i dag mye av norske marksmenn.

 

 

Her var det såpass mye skrivefeil i ditt innlegg, at det nesten var vanskelig å lese hva du vil frem til. Anbefaler deg å skaffe deg et minimum av basiskunnskaper innenfor norsk rettskrivning, før du begir deg ut på en debatt, slik at det blir lettere for andre å lese hva du egentlig sier :)

 

Vel. For å ta det punktvis nedover:

 

Et våpen kan ha mange forskjellige roller. Våpenets spesifikasjoner definerer klassen av våpenet. Ikke hva de spesifikke land/nasjoner/fraksjoner eller enheter velger å benytte disse til.

 

Tyskerene brukte blandt annet Kar-98 "Bolt-action" som angrepsrifler, sammen med Gewehr-43 og STG-44 (Tidligere kjent som MP-44, føre Hitler godkjente våpenet)

 

En G3 og M14 er IKKE en "Assault Rifle", men snarere en BATTLE RIFLE, grunnet størrelsen på kaliberet.

 

 

" A consequence of this was the creation of the Squad Designated Marksman program in the U.S. Army and the Squad Advanced Marksman in the U.S. Marine Corps. The role of the designated marksman is to fill the "marksmanship gap" between the rifleman (<300 metres) and the sniper (>600 metres)."

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_rifle

 

Anbefaler deg å lese litt om de respektive definisjonene, før du snakker om dem. Det vil få deg til å fremstå som mindre kunnskapsløs.

 

Anngående karaninvrrsjonen av 416 så har du feil tall i forhold til standardversjonen til Norge.

 

Jeg regner med det er "karabin versjonen" du prøver å si her?

 

Vel, igjen, så blir jeg nok nødt til å korrigere deg.

 

Her roter du noe voldsomt.

 

Standard karabin utgaven vi her i Norge bruker, er HK 416K (D10RS) utgaven, med en utganshastighet på 788 m/s

 

Rifle utgaven derimot er HK416N (D165RS), med et lengre løp. Denne har en utgangshastighet på 890m/s, og er nærmere M16A4 i design og håndtering.

 

At rekkevidden på g36 ligger på 800m tror jeg tyder på at du beveger de inn på ett felt du kanskje ikke kan så mye om?

 

H&K G36 Effective range 800 metres (870yds)

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Heckler_%26_Koch_G36

 

 

Forøvrig, så ble M1903 Bolt Action brukt som en "Angreps Rifle" av amerikanerene, før de monterte et "kikkertsikte" på våpenet, og brukte det som en "sniper rifle".

 

Her kan du også lese om spesifikasjonene på riflen, som automatisk definerer våpenet som en "marksman rifle" grunnet statistikken, men bruken kan variere.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/M1903_Springfield

 

Tror du også blander litt, når det gjelder definisjonen av "Marksman".

 

 

"Snipers are ordinarily equipped with specialized, purpose-built bolt-action or semi-automatic sniper rifles while DMs are often equipped with accurized battle rifles or assault rifles fitted with optical sights.

 

Snipers are mainly employed for targets at ranges from 600 metres (660 yd) up to more than 2,000 metres (2,190 yd) using rifles with larger caliber ammunition while DMs are utilized for targets at ranges of up to 600 metres (660 yd) using a rifle chambered with standard-issue rifle ammunition. In addition, snipers often take a fixed strategic position and camouflage themselves (e.g. with a Ghillie suit) while a DM will generally move with his unit and be otherwise equipped in the same way as other members of the infantry platoon."

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Designated_marksman

Endret av NinjaGaiden
Lenke til kommentar

NinjaGaiden: ser du legger deg på nivået der du anngriper rettskriving med påfølgende spydighet, det er skjeldent særlig sjarmerende og får deg kanskje til å fremstå litt enkel.

 

Først av alt, les din egen link og g36, legg merke til at det står assaultrifle. Du kan gjerne fortsette å påstå at det er ett marksmannvåpen men det er det altså ikke i noen større grad enn 416, dette er temmelig kjent.

 

Forøvrig lurer jeg på hvorfor du drar frem tall til feil416 og ikke den versjonen som så og si hele hæren bruker, inkludert marksmenn som jeg har gitt det korrekte tall på?

 

Ellers så tror synes jeg du kan legge av deg spydighetene dine, det blir litt dumt og jeg merker jeg blir litt flau av den slags fra en pckriger som deg selv ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

NinjaGaiden: ser du legger deg på nivået der du anngriper rettskriving med påfølgende spydighet, det er skjeldent særlig sjarmerende og får deg kanskje til å fremstå litt enkel.

 

Først av alt, les din egen link og g36, legg merke til at det står assaultrifle. Du kan gjerne fortsette å påstå at det er ett marksmannvåpen men det er det altså ikke i noen større grad enn 416, dette er temmelig kjent.

 

Forøvrig lurer jeg på hvorfor du drar frem tall til feil416 og ikke den versjonen som så og si hele hæren bruker, inkludert marksmenn som jeg har gitt det korrekte tall på?

 

Ellers så tror synes jeg du kan legge av deg spydighetene dine, det blir litt dumt og jeg merker jeg blir litt flau av den slags fra en pckriger som deg selv ;)

 

Vel. For det første, så er det du som har startet med spydighetene, da du hånlig prøver å si at "andre" ikke vet hva de snakker om. (Da du er den som gang på gang presterer å bevise det motsatte)

 

For det andre, så nei, absolutt ikke. Det er bare et lite tips til deg, slik at det blir lettere å lese hva du egentlig vil frem til, når du prøver å korrigere andre med misvisende informasjon, slik du presterer å gjøre.

 

Forøvrig lurer jeg på hvorfor du drar frem tall til feil416 og ikke den versjonen som så og si hele hæren bruker, inkludert marksmenn som jeg har gitt det korrekte tall på?

 

Igjen, så kommer du trekkende med informasjon som ikke er riktig, men snarere direkte misvisende, hvor du sågar presterer å presentere dette som en global fakta, og aviser all annen informasjon uten at du er i stand til å presentere en eneste kildehenvisning, slik jeg har gjort hele tiden.

 

 

For å opplyse deg litt:

 

"Norskbrukte modeller :

HK416N (D165RS) Rifle

HK416K (D10RS) Karabin"

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Heckler_%26_Koch_HK416

 

D10RS: 797 mm (31.4 in) stock extended / 701 mm (27.6 in) stock collapsed

 

D16.5RS: 951 mm (37.4 in) stock extended / 855 mm (33.7 in) stock collapsed

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Heckler_%26_Koch_HK416

 

I tillegg, så legger jeg ved en lenke til H&K's offisielle HK416 side, hvor våpenets spesifikasjoner står detaljert.

 

http://www.heckler-koch.de/HKWebText/detailPara/1928/337/4/19/338

 

jeg merker jeg blir litt flau av den slags fra en pckriger som deg selv ;)

 

Nå vet jeg ikke om dette var ment som nok et sleivspark og en spydighet fra din side, hvor du hånlig prøver å fortelle at" jeg er en PC kriger som henter all informasjon fra spill".

 

Selv om dette totalt irrelevant, så har jeg nok en lengre militær erfaring som offiser (Fenrik) enn det du noensinne kommer til å få, så den spydigheten din splasher nok rimelig elegant tilbake i ansiktet ditt.

Lenke til kommentar

Ninjagaiden: om jeg ikke husker feil har du vell tidligere i en annen tråd nevnt din militære bakgrunn, og at store deler av tiden foregikk på kontor?

 

Jeg spør igjen, hvorfor trekker du med en annen versjon av 416 en den som blir mest brukt i hæren og som det et naturlig å sammenligne ett evt. Marksmanvåpen med? Er vi kanskje enige om at g36 ikke er noe mer marksmannvåpen enn 416?

 

Siden du drar inn din militære bakgrunn, har du hatt noen utbredt tjeneste med noen av de overnevnte våpen, untatt ag, eller har du noen utdannelse på marksmannivå eller høyere, siden du sier at denne kunnskapen kommer gjennom praksis?

Lenke til kommentar

Ninjagaiden: om jeg ikke husker feil har du vell tidligere i en annen tråd nevnt din militære bakgrunn, og at store deler av tiden foregikk på kontor?

 

Jeg spør igjen, hvorfor trekker du med en annen versjon av 416 en den som blir mest brukt i hæren og som det et naturlig å sammenligne ett evt. Marksmanvåpen med? Er vi kanskje enige om at g36 ikke er noe mer marksmannvåpen enn 416?

 

Siden du drar inn din militære bakgrunn, har du hatt noen utbredt tjeneste med noen av de overnevnte våpen, untatt ag, eller har du noen utdannelse på marksmannivå eller høyere, siden du sier at denne kunnskapen kommer gjennom praksis?

 

 

Igjen, så fortsetter du å prate om "hva som blir mest brukt", etter at jeg har presentert hvilke utgaver som blir brukt i det norske forsvaret, med en god kildehenvisning (Flere av dem) til dette.

 

Så langt, så har du ikke presentert en eneste kildehenvisning.

 

Har du en kilde på dette du sier, som angivelig motbeviser mine kilder?

 

En link til dette, takk!

 

Siden du drar inn din militære bakgrunn, har du hatt noen utbredt tjeneste med noen av de overnevnte våpen, untatt ag, eller har du noen utdannelse på marksmannivå eller høyere, siden du sier at denne kunnskapen kommer gjennom praksis?

 

Dette er igjen totalt irrelevant, da årsaken til at jeg trakk inn min "erfaring", bare var et tilsvar til din spydighet om at jeg hentet all min informasjon fra "pc spill".

 

Du har allerede, med dine spydigheter lagt listen for hvordan denne debatten skal føres. Om du heller hadde fokusert på å backe opp dine uttalelser, med en skikkelig kildehenvisning, fremfor å spydig angrip "individet", for å informere at andre ikke vet hva de snakker om, så hadde debatten aldri sklidd såpass ut som det den har nå.

 

Du stiller deg selv i et dårlig lys, hvor du kommer trekkende med spydigheter når din kunnskap og evne til å finne sakelig informasjon kommer til kort.

Endret av NinjaGaiden
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...