Gå til innhold

Kan disse AGP-kortene kjøre Bioshock


Venesis

Anbefalte innlegg

Siden jeg kjøpte Bioshock på Steam for 1,5 år siden har jeg fortsatt til gode å runde det. Grunnen er enkel, skjermkortet holder ikke mål.

 

Spørsmålet er da om det holder å oppgradere skjermkortet, eller om hele maskinen må få en omgang.

 

Har sett meg ut disse to modellene:

 

Sapphire Radeon HD 3850

 

HIS Radeon HD 4670

 

 

Dagens maskin:

 

AMD Athlon64 3000+

ASUS K8N nForce 250 | Socket 754

Kingston HyperX DDR-PC3200 2gb

ASUS AH3650 Silent 512Mb DDR

 

 

Noen tips?

Endret av Venesis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, no shit Sherlock :-)

 

Jeg kan legge til at jeg er fattig student, så det mest kostnadseffektive alternativet er å foretrekke.

 

Litt forskjell på 800 kr og potensielt 6-7000 om jeg oppgraderer skjermkortet eller maskinen, så HVIS (og bare hvis) de skjermkortene kan kjøre Bioshock og lignende spill greit så er det en no-brainer for meg.

 

Leste tester av de to modellene på nettet, og det virker som om de skal klare brasene. Spørsmålet er vel om prosessoren blir en flaskehals her?

Lenke til kommentar

Nåja, noe skikkelig får han neppe idag.

Skal du begynne å gjøre om på noe sånt så må du ha mye nytt.

CPU, HK, RAM og muligens PSU også på toppen av kaka.

Prislappene bikker fort oppover, og med RAMen på stigningskurven prismessig så blir det fort billigere å bolte inn ett AGP kort.

 

Men CPU messig nærmer du deg grensa i allefall.

Lenke til kommentar

Har selv spilt gjennom hele Bioshock på ett AGP kort. Akkurat nå har jeg 3850-kortet, og det fungerer glimrende på min maskin til det meste. Empire Total War fungerte greit. Mass Effect 2 fungerte også greit uten at det hakket noe jeg la merke til. Også Dragon Age fungerte fint. Tror jeg brukte ett gamlere AGP-kort da jeg spilte Bioshock.