Gå til innhold

Kan disse AGP-kortene kjøre Bioshock


Venesis

Anbefalte innlegg

Siden jeg kjøpte Bioshock på Steam for 1,5 år siden har jeg fortsatt til gode å runde det. Grunnen er enkel, skjermkortet holder ikke mål.

 

Spørsmålet er da om det holder å oppgradere skjermkortet, eller om hele maskinen må få en omgang.

 

Har sett meg ut disse to modellene:

 

Sapphire Radeon HD 3850

 

HIS Radeon HD 4670

 

 

Dagens maskin:

 

AMD Athlon64 3000+

ASUS K8N nForce 250 | Socket 754

Kingston HyperX DDR-PC3200 2gb

ASUS AH3650 Silent 512Mb DDR

 

 

Noen tips?

Endret av Venesis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, no shit Sherlock :-)

 

Jeg kan legge til at jeg er fattig student, så det mest kostnadseffektive alternativet er å foretrekke.

 

Litt forskjell på 800 kr og potensielt 6-7000 om jeg oppgraderer skjermkortet eller maskinen, så HVIS (og bare hvis) de skjermkortene kan kjøre Bioshock og lignende spill greit så er det en no-brainer for meg.

 

Leste tester av de to modellene på nettet, og det virker som om de skal klare brasene. Spørsmålet er vel om prosessoren blir en flaskehals her?

Lenke til kommentar

Nåja, noe skikkelig får han neppe idag.

Skal du begynne å gjøre om på noe sånt så må du ha mye nytt.

CPU, HK, RAM og muligens PSU også på toppen av kaka.

Prislappene bikker fort oppover, og med RAMen på stigningskurven prismessig så blir det fort billigere å bolte inn ett AGP kort.

 

Men CPU messig nærmer du deg grensa i allefall.

Lenke til kommentar

Har selv spilt gjennom hele Bioshock på ett AGP kort. Akkurat nå har jeg 3850-kortet, og det fungerer glimrende på min maskin til det meste. Empire Total War fungerte greit. Mass Effect 2 fungerte også greit uten at det hakket noe jeg la merke til. Også Dragon Age fungerte fint. Tror jeg brukte ett gamlere AGP-kort da jeg spilte Bioshock.

 

Mener å ha lest en test der de konkluderte med at å oppgradere til 4850 kortet ikke gav økt ytelse da det virket som det meste ble begrenset av CPU. Eller båndbredden på AGP. Husker ikke helt. Uansett, det var ingen økning i FPS i den testen.

 

Problemet i AGP-maskiner er jo at det begrenser seg litt hvilket deler man kan bytte ut. Jeg har for eksempel ett dual-socket 940 hovedkort, og akkurat den CPU'en får jeg ikke i noen raskere utgave enn de jeg allerede har. Og må man bytte hovedkort så ryker det mange andre deler også. Å bytte skjermkortet til ett 3850 om man har ett gamlere kort er etter min mening en veldig god måte å få mer levetid ut av en gammel PC. Selvsagt avhengig av prosessorkraft etc etc. Det er som alt annet en totalvurdering.

Lenke til kommentar

Om skjermkortet er i stand til å kjøre et spill eller ikke, kommer helt ann på hvor høye grafikk instillinger du føler du er nødt til å kjøre med. Jeg er helt overbevist om at du vil kunne klare deg fint med et av de 2 kortene du har sett på, men det er ikke sikkert du kan kjøre veldig høy oppløsning eller høye grafikk instillinger. Men jeg vil også være villig til å påstå, at om et spill er avhengig av at grafikken er max for at du skal gidde å spille det, så er antakelig spillet egentlig ganske ræva, og da er det bedre å finne et annet. Bioshock er kjent for å skulle ha en veldig god historie og bra gameplay, og da skal det tåle at man skrur ned litt på grafikken for å få bra flyt. Bruk heller 800 kroner på å ha det morro nå, enn å kjøpe ny PC når spilla du har lyst til å spille er utdatert og du tilogmed kanskje har fått en ny hobby ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...