Gå til innhold

Test: Cougar S Power S700


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til HW.no: Jeg er glad dere skriver hardware-tester og dette er kanskje ikke en reaksjon på denne spesifikke testen.

 

"Enheten i seg selv er meget god, med å betale 1270 kroner for dette produktet blir for drøyt etter vår mening." Dette medfører at enheten anbefales hardware.no.

 

Har dere retningslinjer for hva som må til for at noe skal anbefales. Jeg har ingen statistikk på hvor ofte dere anbefaler noe, men det virker å være veldig ofte (spesielt PSU). For at anbefalingene skal tas seriøst så bør dere kanskje være litt mer tilbakeholdne med anbefalingene. Hvis alle strømforsyningene er bra og kan anbefales burde dere kanskje innføre et nivå som viser at et produktet skiller seg ut, ikke bare tilfredsstiller standard forventninger.

Lenke til kommentar

Har dere retningslinjer for hva som må til for at noe skal anbefales. Jeg har ingen statistikk på hvor ofte dere anbefaler noe, men det virker å være veldig ofte (spesielt PSU). For at anbefalingene skal tas seriøst så bør dere kanskje være litt mer tilbakeholdne med anbefalingene. Hvis alle strømforsyningene er bra og kan anbefales burde dere kanskje innføre et nivå som viser at et produktet skiller seg ut, ikke bare tilfredsstiller standard forventninger.

Nett den tanken har slått meg òg. Viss det meste får karakteren "Anbefalt" så misser denne noko av verdien sin.

 

(Berre for at det er sagt, eg er òg veldig godt nøgd med at det vert gjort slike testar, spesielt så grundig som på straumforsyningssida. Så dette er berre eit venleg forslag som kunne gjort ting enno betre! :))

Lenke til kommentar

Jeg vil på en måte si meg enig. Nå som jeg er på utkikk etter en arvtager til min trofaste psu som jeg har i dag, og leter rundt i deres tester så ser jeg fort at mange blir anbefalt, men hvilken skal jeg velge? den som er billigst?

 

Gjerne fyll ut hva det er som gjør at enheten stikker seg ut i fremtidige tester. Gjerne tilogmed subjektive meninger. Alt hjelper :)

Lenke til kommentar

Til HW.no:  Jeg er glad dere skriver hardware-tester og dette er kanskje ikke en reaksjon på denne spesifikke testen.

 

"Enheten i seg selv er meget god, med å betale 1270 kroner for dette produktet blir for drøyt etter vår mening." Dette medfører at enheten anbefales hardware.no.

 

Har dere retningslinjer for hva som må til for at noe skal anbefales. Jeg har ingen statistikk på hvor ofte dere anbefaler noe, men det virker å være veldig ofte (spesielt PSU). For at anbefalingene skal tas seriøst så bør dere kanskje være litt mer tilbakeholdne med anbefalingene. Hvis alle strømforsyningene er bra og kan anbefales burde dere kanskje innføre et nivå som viser at et produktet skiller seg ut, ikke bare tilfredsstiller standard forventninger.

 

Hei!

 

Siste avsnitt du siterer er litt tatt ut av konteksten slik du fører det frem, men jeg ser poenget ditt :-)

 

 

Hovedkriteriet for "anbefales"-logoen vår er at dette er et produktet som journalisten kan gå god for. Vi snakker da i all hovedsak om ren kvalitet, så pris faller litt utenfor. Det som derimot er naturlig, er at prisen trekkes inn. Vi kan bare ikke vurdere den rene kvaliteten, pris er også uhyre viktig, og lemmes derfor inn i denne lille retningslinjen selv om "regelen" ikke sier noe om det.

 

Når det kommer til strømforsyninger er det en rekke punkter vi sluttvurderer enhetene på, før vi gjør opp en generell konklusjon.

 

- Spenninger

- Rippel

- Effektivitet

- Støy (gjerne i forhold til lovnader)

- Pris

- Generell kvalitet

 

Det skal sies at vi høsten 2009 strammet betydelig inn på vurderingen av strømforsyninger. Slik ting er nå må en strømforsyning oppfylle minst 5,5 av disse kriteriene, men vi sikter i de fleste tilfelle etter de som oppfyller 6/7 kriterier. Sannheten rundt strømforsyninger er at det meste er godt nok, men det er et lite stykke mellom de virkelig gode enhetene. Vi har nå kuttet ganske godt ned på hvor mange strømforsyninger som vil bli testet i måneden, og resultatet blir da at vi velger ut de mest aktuelle - som ofte er noen av de bedre. 

 

I dagens tilfelle føler jeg at produktet er godt innenfor det akseptable. Den klokker tross alt inn med gode resultater på 6/7 kriterier :-)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...