Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

å lage egne mapper blir som å gå 10 år tilbake i tid på meny utvikling.

De fleste programmer krever nett tilgang for å brukes, da må man slå på bakgrunnsdata, noe man må huske på å slå av igjen etter bruk av program, håpløst tungvint......

 

Når man skriver meldinger så dekkes dette av ordforslag, slik at man etter hvert ord man skriver i blinde må bekrefte hvert ord, håpløst igjen.

Man kan sikkert slå av den fine ordforslagfunksjonen, men den er virkelig nødvendig for å ungå maaaange feiltastinger.

 

Hvorfor ikke bare innrømme at Android er et simpelt gammeldags uryddig system?

 

jada, facebook, flikr, twitter med mer er sikkert fint på mobil, ha brukt det selv, men hallo, gratis? NOT!

Har testet apps organizer, makan til tungvint program. deretter må man åpne et program for å komme inn i menyene........ringer det ikke en bjelle her...?

 

takk for meg i denne tråden!

 

Her snakker vi om brukerfeil... Android har enkle løsninger på det du nevner her.

 

Apps organizer er et brilliant program hvis du bruker det rett. Du trenger ikke gå inn i programmet for å så gå inn i menyene... Først kategoriserer du programmene dine i forskjellige mapper, så kan du legge disse mappene på desktopen. Enten som widget eller son snarvei... Enkelt, ryddigt og greit.

 

Programmene Facebook, twitter osv ER gratis... At evt datanedlasting koster penger har ingenting med Android å gjøre...

 

Android. Gammeldags og uryddig? Hmmm... hva med å leste bruksanvisningen neste gang du kjøper deg et høyteknologisk apparat... Android er nyskapende og ryddigheten står man selv for ;)

 

Widget for å slå av og på mobildata finner i widgetmenyen...

 

Personlig har jeg ingen problemer med å skrive meldinger. Legg til ord som ikke finnes i ordlisten :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Savnet på Desire:

Batteri som varer 24 timer, ikke sjans i havet å få til dette uten å la den ligge helt rolig.

Kamera som kan ta bilder uten at motivet må stå helt stille, tragisk!

Mulighet for å ordne programmer, spill og unyttige program i egne mapper.

Stabil og fungerende GPS, gratis som på Nokia.

Mulighet for enkelt å sperre all tilgang til nett i programmer slik at ikke telefonregningen vokser uten varsel.

Trådløs nett tilkobling hvor man kan justere signalstyrken, denne er vesentlig svakere enn andre mobiler, ref Nokia.

FM sender.

Handsfree med 2,5 2ll23 3,5 mm utgang.

 

Men den rimelige prisen forsvarer det hele, kun 3990,- med glimrende skjerm, stor tilgang til masse morsomme og unyttige programmer, ensformige spill osv.

 

 

Min skal selges til fordel for N8

Batteri som varer 24 timer, ikke sjans i havet å få til dette uten å la den ligge helt rolig.

-Nokia telefonene mine holder under 2 timer med litt wifi (n97 og n95-2)..

 

Stabil og fungerende GPS, gratis som på Nokia.

-Igjen er min desire bedre.. hatt masse problemer med gps og maps på n97 og har ikke hatt noen som helst trøbbel med navigon på desire ja det kostet meg hele 400kr men finnes i Jack Sparrow versjon med litt effort..

 

Kamera som kan ta bilder uten at motivet må stå helt stille, tragisk!

-Kamera er så som så ikke uenig der, men skal man ta skikkelig bilder bruker man vel ett skikkelig kamera..

 

Mulighet for å ordne programmer, spill og unyttige program i egne mapper.

-ser begge sider av saken, men ikke noe jeg tenker over og føler det går raskere når alt ligger i menyen

 

Mulighet for enkelt å sperre all tilgang til nett i programmer slik at ikke telefonregningen vokser uten varsel.

-veldig enkelt, widget og apndroid gjør susen.. i kombo med 3g watchdog så kunne jeg se ned til hver enkelt kb jeg brukte og sperre det av med samme program..

 

Trådløs nett tilkobling hvor man kan justere signalstyrken, denne er vesentlig svakere enn andre mobiler, ref Nokia.

-er såvidt svakere enn n97'n (den er på maks) men er såvidt, men du vil ha batteritid på mer enn en dag og der gjør min desire det mye bedre selvom wifi er slått på hele dagen enn n97..

 

FM sender.

-brukt en gang på n97 og aldri hatt behov for, evt finnes det sikkert en sender man kan koble til..

 

Handsfree med 2,5 2ll23 3,5 mm utgang.

-dunno hva du mener her men kan fint bruke handsfree med 3.5mm innebygde på desire..

 

Ja er delvis anti nokia blitt, mye pga n97 og elendig batteri fra n95 og likeså på n97.. bruker ikke ordforslag og har ikke noen problem med feiltastinger.. lykke til med n8.. kommer ikke før tidligst i august allikevel^^

Lenke til kommentar

Savnet på Desire:

Batteri som varer 24 timer, ikke sjans i havet å få til dette uten å la den ligge helt rolig.

Kamera som kan ta bilder uten at motivet må stå helt stille, tragisk!

Mulighet for å ordne programmer, spill og unyttige program i egne mapper.

Stabil og fungerende GPS, gratis som på Nokia.

Mulighet for enkelt å sperre all tilgang til nett i programmer slik at ikke telefonregningen vokser uten varsel.

Trådløs nett tilkobling hvor man kan justere signalstyrken, denne er vesentlig svakere enn andre mobiler, ref Nokia.

FM sender.

Handsfree med 2,5 2ll23 3,5 mm utgang.

 

Men den rimelige prisen forsvarer det hele, kun 3990,- med glimrende skjerm, stor tilgang til masse morsomme og unyttige programmer, ensformige spill osv.

 

 

Min skal selges til fordel for N8

 

Batteri: Min varer fint opp mot to dager med vanlig bruk. Har en ladekabel på jobben, hjemme og i bilen. Har ikke vært i nærheten av å gå strømtomt siden den første uka.

Kamera: Couldn't care less. Har skikkelig kamera.

Ordne programmer etc: Bruker de 7 hovedskjermene til det.

Stabil og fungerende GPS: Check. Runkeeper funker som gull. Bryr meg ikke mye å legge på noen få hundrelapper for Navigon eller CoPilot når en decent bil-GPS koster 1500.- Evt. vente til Google Maps Navigator kommer, eller Waze blir bra nok.

Sperre tilganger til nett: Der finnes det da greit med muligheter.

Trådløs nett: Har dekning der jeg trenger det, no prob.

FM-sender: Nope, og jeg ser ikke helt poenget. Passte selvfølgelig på å bilspiller med USB og AUX-inngang. Blir for dårlig lyd med FM-sender.

Handsfree: = Bluetooth.

 

Den som skal ha meg til å bytte bort Desire'n bør ta med seg våpen... :)

Lenke til kommentar

å lage egne mapper blir som å gå 10 år tilbake i tid på meny utvikling.

De fleste programmer krever nett tilgang for å brukes, da må man slå på bakgrunnsdata, noe man må huske på å slå av igjen etter bruk av program, håpløst tungvint......

 

Når man skriver meldinger så dekkes dette av ordforslag, slik at man etter hvert ord man skriver i blinde må bekrefte hvert ord, håpløst igjen.

Man kan sikkert slå av den fine ordforslagfunksjonen, men den er virkelig nødvendig for å ungå maaaange feiltastinger.

 

Hvorfor ikke bare innrømme at Android er et simpelt gammeldags uryddig system?

 

jada, facebook, flikr, twitter med mer er sikkert fint på mobil, ha brukt det selv, men hallo, gratis? NOT!

Har testet apps organizer, makan til tungvint program. deretter må man åpne et program for å komme inn i menyene........ringer det ikke en bjelle her...?

 

takk for meg i denne tråden!

 

Er redd for at du burde tenkt deg om før du kjøpte deg en smartphone.

Bytt Desire'n i en enkel Nokia eller Samsung så blir du nok mer fornøyd. Vi andre fortsetter å kose oss med alle mulighetene Android gir.

Lenke til kommentar

Oioi, ønsker meg virkelig desire nå. Hvordan funker Desire som mp3 spiller? Trælete slik 90% av andre mobiler, eller like godt som iPod / iPhone?

 

Den har ikke egne knapper for mp3-spilling, men knappene er tilgjengelig på skjermen selv om tastelåsen er på. Funker fint for min del.

 

Lyden på Desiren er bedre enn iPod/iPhone sålenge du bruker skikkelige in-ears, faktisk på høyde med de beste MP3-spillerne. Men skikkelige hodetelefoner (klokker) har den desverre ikke kraftig nok forsterker til å drive skikkelig. Men det er det ikke så mange andre telefoner som har heller.

Lenke til kommentar

På min HTC TD" var det "enkelt" å legge til værlokasjoner som ikke lå inne som standard. Man hacket en fil, la inn accuweather-koden og alt var ship-shape!

 

Jeg har forsøkt å finne ut av hvordan man kan gjøre det samme på desire, men jeg får det ikke til. Har lyst til å legge til Hytta, den ligger ved et sted accuweather har data fra, men jeg finner ingen oppskrift for å få det til på min desire...

 

Skulle ønske man hadde muligheten til å velge "save location" når man var der. Hadde vært enkelt! :D

Lenke til kommentar

HAHA, ser dere forsvarer Desire og Android med nebb og klør. Håper dere også ser at det er den gadgetivrige proffe proffbrukeren som har mest glede av denne. Ikke forretningsmannen i hvertfall,ikke den menige mann i gata osv. Jeg har en enkel mobil, en Nokia N97 som jeg supplerer med.

 

Saken er kanskje at Desire er bygd opp med tanke på Facebook, Twitter, mm og ikke så mye annet. Vet det er gratis, men det trekker mye strøm og kroner på telefonregningen.

 

 

3 eller 5 eller 7 startskjermer, hvor mange er opptatt av dette mon tro? Hva med et ferdig utviklet og ryddig menysystem man kan supplere med det man faktisk trenger og bruker.

Jeg har hatt Desire 2 måneder nå og Apps organizer er ikke akkurat selvforklarende.....for den menige mann osv.

 

Se i gjennom hva dere har svart og tenk selv(watchdog apndroid) hvor mange kjenner egentlig til dette, og hvor mange gidder å sette seg inn i det!

 

Selv har jeg ikke noen problemer med det, når jeg først fant ut av hvordan det må gjøres, men det kunne vært fryktelig mye enklere og bedre " rett ut av boksen" !

 

Sånn, nå skal den gamle trege negative tullingen gi seg her, lek videre dere, kos dere.

Lenke til kommentar

Så det du sier er at Desire er en dårlig mobiltelefon fordi man kan gjøre hva man vil med den, og ikke som en enklere type mobil der alt er fastlagt på forhånd?

 

Så det du sier er at for målgruppen til Desire er dette en perfekt telefon, mens for de som ønsker en enklere telefon er den teit fordi alt ikke er spikret fast?

 

Er egentlig det du sier at: Du har kjøpt feil mobil fordi du egentlig kunne tenkt deg en smarttelefon som er mindre smart?

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

HAHA, ser dere forsvarer Desire og Android med nebb og klør. Håper dere også ser at det er den gadgetivrige proffe proffbrukeren som har mest glede av denne. Ikke forretningsmannen i hvertfall,ikke den menige mann i gata osv. Jeg har en enkel mobil, en Nokia N97 som jeg supplerer med.

 

Saken er kanskje at Desire er bygd opp med tanke på Facebook, Twitter, mm og ikke så mye annet. Vet det er gratis, men det trekker mye strøm og kroner på telefonregningen.

 

 

3 eller 5 eller 7 startskjermer, hvor mange er opptatt av dette mon tro? Hva med et ferdig utviklet og ryddig menysystem man kan supplere med det man faktisk trenger og bruker.

Jeg har hatt Desire 2 måneder nå og Apps organizer er ikke akkurat selvforklarende.....for den menige mann osv.

 

Se i gjennom hva dere har svart og tenk selv(watchdog apndroid) hvor mange kjenner egentlig til dette, og hvor mange gidder å sette seg inn i det!

 

Selv har jeg ikke noen problemer med det, når jeg først fant ut av hvordan det må gjøres, men det kunne vært fryktelig mye enklere og bedre " rett ut av boksen" !

 

Sånn, nå skal den gamle trege negative tullingen gi seg her, lek videre dere, kos dere.

 

Jeg er både gammel, treg og tulling. Men samtidig gadgetivrig proffbruker, så Desire'n passer som hånd i hanske for meg. :thumbup:

 

Når det gjelder databruk/datakostnader har vel stort sett hele iPhone-generasjonen lært om dette the hard way, så folk tar det med i beregningen og kjøper et abb med reduserte datakostnader.

 

Ang. lettbrukthet så har selvfølgelig Android noe å gå på enda, det er jo fremdeles et ferskt/ungt operativsystem, men samtidig så er de nødt til å forholde seg til brukerinstallasjon av ubegrenset antall apps og til å håndtere multitasking av de samme ubegrensede antall apps, noe som gjør menyhåndtering etc. ganske mye mer komplisert enn på en standard Nokia. Jeg synes de har løst det godt, i forhold til f.eks. WinMobile.

Lenke til kommentar

Sånn, nå skal den gamle trege negative tullingen gi seg her, lek videre dere, kos dere.

 

Så det du sier er at du:

 

  • hadde behov for en Enterprise-telefon, men ignorerte det faktum at Desire ikke er rettet mot det sjiktet.
  • forventer at applikasjoner som Facebook og Twitter verken skal bruke strøm eller sende/motta data.
  • kjøpte en telefon tilpasset hyppig bruk av Wi-Fi eller 3G/EDGE uten å ta høyde for dette i forbindelse med valg av abonnement.
  • tar det for gitt at andre deler ditt unyanserte syn på startskjermer/arbeidsflater.
  • ser på framstilling i mappehierarki som den eneste fornuftige måten å presentere data.
  • ikke har tatt deg bryet med å forsøke å forstå hensikten med Android Market.
  • ikke har lest brukerhåndboken.

 

Vil du si deg enig?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

HAHA, ser dere forsvarer Desire og Android med nebb og klør. Håper dere også ser at det er den gadgetivrige proffe proffbrukeren som har mest glede av denne. Ikke forretningsmannen i hvertfall,ikke den menige mann i gata osv. Jeg har en enkel mobil, en Nokia N97 som jeg supplerer med.

 

Saken er kanskje at Desire er bygd opp med tanke på Facebook, Twitter, mm og ikke så mye annet. Vet det er gratis, men det trekker mye strøm og kroner på telefonregningen.

 

 

3 eller 5 eller 7 startskjermer, hvor mange er opptatt av dette mon tro? Hva med et ferdig utviklet og ryddig menysystem man kan supplere med det man faktisk trenger og bruker.

Jeg har hatt Desire 2 måneder nå og Apps organizer er ikke akkurat selvforklarende.....for den menige mann osv.

 

 

 

Vet ikke om jeg har så mye å forsvare, til info så er jeg en proffbruker, før denne hadde jeg en E71 som egentlig ikke er så mye gadget i seg selv, men mest pga bruken min på mye mail og mye jobbbruk. Jeg måtte ha en som enkelt kunne gi meg det jeg fikk med E71 pluss touch.

 

Og jeg må da si for min del er 7 startskjermer perfekt. da kan jeg ha hele mailen min tilgjengelig uten å trykke, jeg kan ha sms'en min tilgjengelig uten å trykke. jeg kan ha full kalender uten å trykke. pluss at jeg kan ha to "private" skrivebord der alt privat ligger...jeg synes e71 med privat og jobb desktop var veldig bra...men med 7 så har jeg fått dekket alt.

 

angående det med datakostnader som løper løpsk...jeg testet dette ut i første uken jeg hadde telefonen.....jeg må si jeg har full kontroll over mitt 3g bruk uten at jeg føler at jeg må gjøre mye for å ha den kontrollen. En widget der du slår av og på synk og wifi(strømkontrol) en for å slå av mobildata.

 

når jeg ikke vil at telefonen skal synce så slår jeg av mobildata, noen synes kanskje det er tungvint..men må si at jeg ikke har sync mot fb eller gmail automatisk..selv med fri telefon har jeg funnet ut at jeg ikke har behov for det.

Lenke til kommentar

Føler jeg dumper mine problemer rett inn i et annet diskusjonstema her, men la gå!

 

Jeg har et par små problemer med Desire'en min som jeg håpet å få svar på her. Har prøvd å søke rundt, men kom ikke frem til noe konkret (selv om det sikkert er pga. min manglende evne til å gjennomføre et skikkelig søk, i tillegg til at 235 sider er litt mye å lese igjennom).

 

For det første har alle meldinger fra ukjente numre begynt å legge seg til en viss kontakt. Så om jeg får en melding fra Lånekassen eller banken min, blir meldingen linket til denne kontakten, uten at han har noe med det å gjøre. Andre som har opplevd dette?

 

For det andre har jeg hatt litt problemer med en del oppdateringer på telefonen. Blandt annet hadde jeg "gress" som animert bakgrunn, noe som gjorde at den viste bakgrunnen utifra om det var dag eller natt, og var noe jeg syns var ganske stilig, selv om det var totalt unødvendig. Nå viser den kun natt-skjermen, uanstt! Har startet telefonen på nytt, har byttet bakgrunn for så å bytte tilbake igjen, men ingenting fungerer. I tillegg har det vært litt problemer med vær-oppdateringen og friend-stream. Kalenderen låser seg også innimellom.

 

Har mistenkt at dette kunne være pga. TasKiller, men har fjernet alle disse programmene fra "Kill-listen" og problemet går ikke bort alikevel. (Bakgrunnen har aldri blitt 'drept')

 

Andre som har vært borti dette?

Lenke til kommentar

Føler jeg dumper mine problemer rett inn i et annet diskusjonstema her, men la gå!

 

Jeg har et par små problemer med Desire'en min som jeg håpet å få svar på her. Har prøvd å søke rundt, men kom ikke frem til noe konkret (selv om det sikkert er pga. min manglende evne til å gjennomføre et skikkelig søk, i tillegg til at 235 sider er litt mye å lese igjennom).

 

For det første har alle meldinger fra ukjente numre begynt å legge seg til en viss kontakt. Så om jeg får en melding fra Lånekassen eller banken min, blir meldingen linket til denne kontakten, uten at han har noe med det å gjøre. Andre som har opplevd dette?

 

For det andre har jeg hatt litt problemer med en del oppdateringer på telefonen. Blandt annet hadde jeg "gress" som animert bakgrunn, noe som gjorde at den viste bakgrunnen utifra om det var dag eller natt, og var noe jeg syns var ganske stilig, selv om det var totalt unødvendig. Nå viser den kun natt-skjermen, uanstt! Har startet telefonen på nytt, har byttet bakgrunn for så å bytte tilbake igjen, men ingenting fungerer. I tillegg har det vært litt problemer med vær-oppdateringen og friend-stream. Kalenderen låser seg også innimellom.

 

Har mistenkt at dette kunne være pga. TasKiller, men har fjernet alle disse programmene fra "Kill-listen" og problemet går ikke bort alikevel. (Bakgrunnen har aldri blitt 'drept')

 

Andre som har vært borti dette?

 

Jeg har det første problemet ditt. FÅr jeg melding fra eks 1881, Kinoen, lånekassen, får jeg den itillegg fra en random på telefonlista mi. Først prøvde jeg å slette denne kontakten som den kom fra i tillegg, men da kom den bare fra en annen... Noen som har løsninger på dette`+?

Lenke til kommentar

det er pga diverse personer på facebook ikke har skrevet noe tlfnummer, men har skrevet tulle setninger under "telefon nummer"

 

 

jeg fikk den ene personen som hadde gjort det til å fjerne ordene og vips så fungerte det normalt når jeg fikk meldinger fra netcom osv

Endret av kewell79
Lenke til kommentar

Jeg har lastet ned Scandinavian Keyboard og den norske ordlisten til denne, men så vidt jeg forstår skulle det også være mulig å få ord jeg bruker ofte til å automatisk løegge seg til ordlisten? Isåfall fungerer ikke dette hos meg. Har satt opp ord skal legge seg i listen etter at jeg har brukt de 3 ganger, men ingen ord legger seg i listen.

Lenke til kommentar

det er pga diverse personer på facebook ikke har skrevet noe tlfnummer, men har skrevet tulle setninger under "telefon nummer"

 

 

jeg fikk den ene personen som hadde gjort det til å fjerne ordene og vips så fungerte det normalt når jeg fikk meldinger fra netcom osv

Jeg har det samme, men i tillegg også fra en kontakt i Exchange. Noen idé om hva det kan komme av?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...