Gå til innhold

Samsung S8500 Wave , 1 GHz, Super Amoled Skjerm ++++


Bacchus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan nullstiller jeg hele telefonen?

 

Telefonen kan nullstilles med denne koden: *2767*3855# Husk å ta sikkerhetskopi av alt som ligger på telefonminnet.

 

Jeg skal jo slette alt som ligger inne? Skal ha den slik jeg fikk fra butikk kan du si.

 

Ja? Så ikke ta en sikkerhetskopi da vel. er ikke noe vanskeligere enn det?

Lenke til kommentar

Hvordan nullstiller jeg hele telefonen?

 

Telefonen kan nullstilles med denne koden: *2767*3855# Husk å ta sikkerhetskopi av alt som ligger på telefonminnet.

 

Jeg skal jo slette alt som ligger inne? Skal ha den slik jeg fikk fra butikk kan du si.

 

Ja? Så ikke ta en sikkerhetskopi da vel. er ikke noe vanskeligere enn det?

 

 

Nei det jeg ville frem til. Men med alt det dritet jeg har med denne telefonen så skulle jeg ikke bli overrasket at hele driten av en telefon kunne slettet seg.

 

EDIT: Der var telefonen nullstilt og all informasjon ligger fremdeles innpå. Gud som jeg elsker denne greia :)

Endret av Amberlamps
Lenke til kommentar

hei.

skulle i dag teste hodetelefonene som fulgte med i pakken. plugget i minijacken men ingenting skjer, telefonen registrerer ikke at jeg setter i hodetelefonene, prøvde samme hodetlf på en annen telefon og den registrete den med en gang. Må jeg aktivere noe i telefonen først? har ledt men ikke funnet noen plass å gjøre det. ellers såre fornøyd wave eier,

 

er noe galt med mini jack utgangen her og. Telefonen får ikke ordentlig lyd med Dr. dre headsett men med koss og hodetelefonen som fulgte med funker bra. Noen andre som har prøvd telefonen med Dr.Dre headsett?

 

Jeg har brukt mobilen min på noen beats Dr.dre hodetelefoner og det funker helt utmerket. For å være ekstra kompis så henta jeg også fram den andre ledingen som fulgte med (den med mikrofon og knapp på) Begge funket helt utmerket i vanlig avspilling. Du har dyttet ledningen helt inn i utgangen vel? Det var i allefall noe jeg ikke gjorde i starten da det virka som om jeg måtte bruke for mye krefter til det. Det var selvsagt feil og den skal dyttes inn så du ikke ser noe av pluggen lengre. Husker jeg klarte å få lyd ut selv om ikke pluggen sto helt inne så det kan jo hende det er dette som skjer hos deg?

 

Telefonen virker også helt ypperlig med øreproppene mine.

Lenke til kommentar

hei.

skulle i dag teste hodetelefonene som fulgte med i pakken. plugget i minijacken men ingenting skjer, telefonen registrerer ikke at jeg setter i hodetelefonene, prøvde samme hodetlf på en annen telefon og den registrete den med en gang. Må jeg aktivere noe i telefonen først? har ledt men ikke funnet noen plass å gjøre det. ellers såre fornøyd wave eier,

 

Hva mener du egentlig med at den ikke registrerer at du setter i hodetelefonene? Skal det komme noe symbol når de står i? Det gjør det i allefall ikke på min mobil. Husker jeg fikk det på min HTC Hero, den viste om jeg hadde koblet i hodetelefoner eller om jeg hadde koblet i handsfree men har ikke sett noe slikt på min Wave så tror ikke det skal komme noe. Er ikke noe du skal gjøre utenom å putte hodetelefon pluggen godt inn i minijack utgangen. Husk at du skal skyve den helt inn selv om du møter litt motstand, dette kan være problemet?

Lenke til kommentar

hei.

skulle i dag teste hodetelefonene som fulgte med i pakken. plugget i minijacken men ingenting skjer, telefonen registrerer ikke at jeg setter i hodetelefonene, prøvde samme hodetlf på en annen telefon og den registrete den med en gang. Må jeg aktivere noe i telefonen først? har ledt men ikke funnet noen plass å gjøre det. ellers såre fornøyd wave eier,

 

er noe galt med mini jack utgangen her og. Telefonen får ikke ordentlig lyd med Dr. dre headsett men med koss og hodetelefonen som fulgte med funker bra. Noen andre som har prøvd telefonen med Dr.Dre headsett?

 

Jeg har brukt mobilen min på noen beats Dr.dre hodetelefoner og det funker helt utmerket. For å være ekstra kompis så henta jeg også fram den andre ledingen som fulgte med (den med mikrofon og knapp på) Begge funket helt utmerket i vanlig avspilling. Du har dyttet ledningen helt inn i utgangen vel? Det var i allefall noe jeg ikke gjorde i starten da det virka som om jeg måtte bruke for mye krefter til det. Det var selvsagt feil og den skal dyttes inn så du ikke ser noe av pluggen lengre. Husker jeg klarte å få lyd ut selv om ikke pluggen sto helt inne så det kan jo hende det er dette som skjer hos deg?

 

Telefonen virker også helt ypperlig med øreproppene mine.

 

Nope, jeg har dyttet ledningen ordentlig inn, men får ikke inn ordentlig lyd. Jeg får bare ordentlig lyd når jeg trykker på den knappen som er i ledningen.

 

har et sånt headsett :

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=611218

Lenke til kommentar

Samme her altså.

 

Testet det igjen nå, for sikkerhets skyld. Trykket pluggen helt inn (den 'klikker' på plass og da er det ikke mer å dytte ned) og for all del - det ER lyd der, men prøv å trykke ned den blanke knappen på fjernkontrollen, og du vil høre hvor mye bass etc. som mangler.

 

Jeg har da disse: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=581047

 

samma problem som meg du da:P

 

Men headsettet funker fint på andre innganger, pc, mp3 osv. Så det er ikke noe problemer med headsettet. Er bare samsung wave det ikke funker på.....

Endret av gattuso
Lenke til kommentar

 

Godt å se at de jobber videre med Bada OS. Lest endel positive kommentarer om denne versjonen på andre forum og ser fram til å ta den i bruk selv. Venter selvsagt på offisielle versjon. Fikk forresten ny Kies da jeg skulle se om det var noe nytt å oppdatere i dag men det tar vel gjerne en liten stund før den er tilgjengelig..

 

Synd dere opplever problemer med headsettene deres. Er ikke slike på de to jeg har prøvd på waven min. Og handsfree kabelen til mitt beats dr dre hodesett funker helt fint og trenger ikke holde inne noen knapp for å få bass.

Lenke til kommentar

Prøvde dette jeg også og det funket knall:) Takk skal du ha!

 

Har du forresten sett noe om hvordan oppdateringene rett fra telefonen, altså ikke via Kies skal fungere? Får ingen beskjed om at det finnes ikke/finnes oppdateringer, bare en beskjed om å logge på Samsung-kontoen etter an lang stund med "kobler til server". Konto har jeg opprettet, men er vel ingen annen måte å logge inn der på enn å velge denne fra mine kontoer?

Lenke til kommentar

Prøvde dette jeg også og det funket knall:) Takk skal du ha!

 

Har du forresten sett noe om hvordan oppdateringene rett fra telefonen, altså ikke via Kies skal fungere? Får ingen beskjed om at det finnes ikke/finnes oppdateringer, bare en beskjed om å logge på Samsung-kontoen etter an lang stund med "kobler til server". Konto har jeg opprettet, men er vel ingen annen måte å logge inn der på enn å velge denne fra mine kontoer?

 

Tror ikke det er kommet noen oppdateringer som er gjort tilgjengelig til å lastes ned rett på telefonen "over-lufta". Anbefaler forresten alle til å titte på bada nyheter og diskusjoner på disse sidene her:

http://www.badaforums.net/

http://www.mysamsungwave.com/

Her kan man finne nyttige ting fra tid til annen dessuten har de kanskje widgets og slikt som kan være interessant å ta i bruk på mobilen.

Lenke til kommentar

Hei alle!

 

Kanskje ikke helt rette tråden å spørre på, men siden det er her det var mest aktivitet så fyrer jeg løs :)

 

Min kjære samboer har klart å knuse skjermen, og jeg har fått tak på en ny en, men er det noen som har en kjapp how-to på hvordan man får demontert denne rakkeren?

 

Har googla vilt og hemingsløst, og klarer ikke å finne noe dessverre. Så om noen har et tips i rett retning så hadde det vært kanon. :)

 

Kan jo ikke være den eneste som har klart dette ;)

Lenke til kommentar

håper det kommer en fiks til problemet med vekkerklokken, med den nye firmvaren. ser på andre fora at det er mange det sliter med det samme problem som meg. hvis jeg setter en ny alarm ved bare å aktivere den "grønne" knappen ringer alarmen ikke dagen derpå, jeg er nødt for å skrive 06.30- lagre, hver eneste kveld, unntatt helgen såklart.

Lenke til kommentar

håper det kommer en fiks til problemet med vekkerklokken, med den nye firmvaren. ser på andre fora at det er mange det sliter med det samme problem som meg. hvis jeg setter en ny alarm ved bare å aktivere den "grønne" knappen ringer alarmen ikke dagen derpå, jeg er nødt for å skrive 06.30- lagre, hver eneste kveld, unntatt helgen såklart.

 

Har samma problem her. Når jeg har på 2 vekkerklokker etter hver andre, f eks en på 06.40 og en på 06.50 på gjenta hverdag. Så går funker bare den 06.40..... ganske irriterende

Lenke til kommentar

Fant noen gøye service-menyer:

 

 

 

I found a link about secret codes of bada os ..... i think it would help many .....

 

*2767*3855# -- its a factory reset code ..... Use it with caution after removing sim and backing up contacts ,data.

 

*#197328640# --This code can be used to enter into Service mode. You can run various tests and change settings in the service mode.

 

*#0228# --This code can be used to get detailed information about phone battery.

 

*#7465625# ---This code can be used to check the status of Sim Lock and Network Lock.

 

Codes to get Firmware version information:

 

 

*#4986*2650468# - SW Version, HW Version, MP, RF Cal Date, CSC Version, CSC Model Spec, FFS Version, RC2 Version

 

*#1234# - SW Version and CSC Version

 

*#1111# - FTA SW Version

 

*#2222# - FTA HW Version

 

 

Wi-Fi and Bluetooth Test Codes:

 

*#526# - Wi-Fi Manual MFG Test Mode

 

*#232337# - BT RF Test Mode

 

Codes to launch various Factory Tests:

 

*#0*# - LCD test

 

*#0673# OR *#0289# - Melody test

 

*#0842# - Vibration test

 

*#2663# OR *#2664# - TM Command

 

hav fun with wave ........

 

 

 

 

Kilde: samsungwaveforum.com

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

For å bruke multioloader:

Last ned S8500XXJF1_Full, S8500_OXBJEG.csc og Multiloader. Erstatt S8500_OXBJEG.csc med csc fila som ligger i S8500XXJF1_Full mappa.

 

Ta ut sim og minnekort fra tlf. Mens tlf er av, trykk og hold samtidig "volum ned, øverste knapp på høyre side, og venstre knapp på forsiden. Da skal tlf komme i "download modus". Koble tlf til usb kabel.

 

Start Multiloader. Merk LSI6410, Boot Change og Full Download.

-Trykk Boot, og velg Boot mappa i S8500XXJF1_Full

Videre skal du velge filer til Amss, Apps, Rsrc1, Rsrc2, Factory FS, CSC og SHP APP. Filene du legger til disse, er det lett å velge ut da de har samme navn i filnavnet.

 

Trykk så "Port Search", og sjekk at den finner en port. Når det er gjort, er det bare å trykke "Download".

 

Når den er ferdig og tlf har startet på nytt, kan du koble den til Kies og sjekke for ny firmware :)

Skulle man ikke få opp siste firmware i Kies etter dette, må man inn i registeret å forandre productKode til GT-S8500BAAXEE. Det gjøres her: HKEY_CURRENT_USER\Software\Samsung\Kies\DeviceDB

 

Legger ved en fil der alt er forklart med bilder.

How_to_download_S8500.pdf

 

Svarteste helvete! Nå har jeg styra meg halvt ihjel og endelig fått tlf opp igjen. Så viser det seg at alt av info er sletta. Syns jeg leste et sted i posten at info ikke ble berørt!

 

Er det noen som helst mulighet for å få gjennoppretta bilder?? Har masse bilder jeg mer enn gjerne skulle hatt, som jeg seff ikke har tatt back up av! Help, puitty puiiis?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...