Gå til innhold

Samsung S8500 Wave , 1 GHz, Super Amoled Skjerm ++++


Bacchus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk oppgradert til siste bada versjon med Samsung Kies 1.5.3.10093.82

Ingen problemer eller noe på Win7 =)

 

http://www.softpedia.com/progDownload/Kies-Download-172075.html

 

OK, det høres jo bra ut (jeg har dog 64 bits Win7). Måtte du ta ut SIM-kort og minnebrikke og ofre en kylling på kirkegården og kaste salt over skulderen for at det skulle fungere, eller gikk det helt greit uten masse fiksfakseri?

 

Og - hvilken firmware hadde du før du oppdaterte?

 

Takk.

Lenke til kommentar

*snip*

 

OK, det høres jo bra ut (jeg har dog 64 bits Win7). Måtte du ta ut SIM-kort og minnebrikke og ofre en kylling på kirkegården og kaste salt over skulderen for at det skulle fungere, eller gikk det helt greit uten masse fiksfakseri?

 

Jeg har windows 7 64bit. Jeg kryset fingrene første gangen og satt igjenn med en mobil jeg ikke kunne bruke :wee:

 

Måtte ta ut sim- og minnekort, så gikk det uten problemer.

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

 

 

Gå inn på dropdown menyen i Kies og klikk på drivergjenoppretting. Tviler på det vil gjøre store utslag, men er jo lov å prøve.

 

Det kan kanskje også ha noe å si om du lastet ned kies fra en engelsk side. Jeg lastet den ned fra siden under og der står det i alle fall på norsk :wee:

http://www.samsungap...m/about/onPc.as

 

Det skulle egentlig fungere fint, derfor er jeg litt usikker på hva feilen kan være.

 

Du sier du ikke får noen skandinaviske alternativ når du går inn på Settings>General>Keyboard Settings ?

 

 

 

Hei!

Takk for at du tar deg tid til å svare :)

 

- Har norsk kies. Oppdatert.

- Forsøkte drivergjenoppretting. No progress.

- Ingen skandinaviske valg. 9 språkvalg. Skulle vel vært en lang liste? Utrolig irriterende å ikke ha norske bokstaver og ordbok. (får heller ikke valgt norsk på menyer osv.)

- Får ikke brukt apps på tlf, får melding om å sette nettverk etellerannet. Får surfa og sjekka mail feks. Apps funker jo seff via Kies.

Endret av Handerredervetdu
Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg prøvde nettopp å oppgradere programvaren på min Wave. Husker ikke hvilken versjon jeg hadde fra før, men jeg har oppgradert tidligere uten problem.

 

Denne gangen gikk det skeis. Telefonen startet på nytt etter oppdateringen, men etter at jeg skrev inn PIN og startskjermen kommer opp, så starter telefonen på nytt igjen. Dette har den gjort så lenge at jeg har gitt opp håpet på at det skal fikse seg selv.

 

Er det noen som har hørt om lignende episoder? Må den leveres inn, eller finnes det noen magiske tips for å fikse dette?

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg prøvde nettopp å oppgradere programvaren på min Wave. Husker ikke hvilken versjon jeg hadde fra før, men jeg har oppgradert tidligere uten problem.

 

Denne gangen gikk det skeis. Telefonen startet på nytt etter oppdateringen, men etter at jeg skrev inn PIN og startskjermen kommer opp, så starter telefonen på nytt igjen. Dette har den gjort så lenge at jeg har gitt opp håpet på at det skal fikse seg selv.

 

Er det noen som har hørt om lignende episoder? Må den leveres inn, eller finnes det noen magiske tips for å fikse dette?

 

Hadde samme problem, sammens med 20 andre som har samme problemet...

Les tråden... Du finner svar 20 ganger :)

Lenke til kommentar

Hei.

 

Er det noen som vet når bada 1.2 kommer ut? Sinnsykt lyst til å prøve den ut, spesielt den Swype funksjonen.

En annen ting jeg lurer på er hva som skjer hvis jeg flasher telefonen min.. Har hørt at hvis jeg flasher den, vil jeg ikke få oppdatere den via Kies mer.. Er dette sant?

Vil jeg miste garantien på tlf hvis jeg flasher?

 

Sitter her med bada 1.0

1007090033_LIS_S8500CVGJ1_TEN, hvor gammel er denne versjonen, og bør jeg oppgradere den? Noen fordeler/ulemper? Eller bare vente på 1.2?

Lenke til kommentar

Hei.

 

Er det noen som vet når bada 1.2 kommer ut? Sinnsykt lyst til å prøve den ut, spesielt den Swype funksjonen.

En annen ting jeg lurer på er hva som skjer hvis jeg flasher telefonen min.. Har hørt at hvis jeg flasher den, vil jeg ikke få oppdatere den via Kies mer.. Er dette sant?

Vil jeg miste garantien på tlf hvis jeg flasher?

 

Sitter her med bada 1.0

1007090033_LIS_S8500CVGJ1_TEN, hvor gammel er denne versjonen, og bør jeg oppgradere den? Noen fordeler/ulemper? Eller bare vente på 1.2?

 

flashet telefonen jeg med multiloader da telefonen restartet av seg selv 100000 ganger. Funket bra det, og oppdaterte den siste softwaren fra kies etter det, ikke noe problem. Vet ikke helt om hvordan det her skal påvirke garantien, men jeg vil tro at det ikke skal være noe problem.

Lenke til kommentar

 

Hadde samme problem, sammens med 20 andre som har samme problemet...

Les tråden... Du finner svar 20 ganger :)

 

 

Hei

 

Takk for tipset. Det ordnet seg til slutt. Må si jeg er litt sjokkert over at samsung legger ut en oppdatering som så mange får problemer med.

Lenke til kommentar

 

Hadde samme problem, sammens med 20 andre som har samme problemet...

Les tråden... Du finner svar 20 ganger :)

 

 

Hei

 

Takk for tipset. Det ordnet seg til slutt. Må si jeg er litt sjokkert over at samsung legger ut en oppdatering som så mange får problemer med.

 

Joda, naturlig tanke det - har skrevet akkurat det samme selv for litt siden når min måtte sendes inn etter å ha gått i evig loop. Men har lest endel steder nå at problemet kan være måten oppdateringen blir overført til tlf. på - da altså via vårt alles kjære favorittprogram Kies. Siden så mange rundt om i verden har problemer samtidig som den store majoriteten faktisk får det til, så kan jo det høres ut som en god forklaring. Kies er helt tydelig ett problem og det kan godt være forskjellige kombinasjonsmuligheter av OS (32/64bit) og hvilken versjon av Kies en bruker - sammen med forskjellige drivere. Mye som kan gå galt her og selv om de fleste andre produsenter får det til, sliter Samsung veldig. Utrolig trist - for er veldig, veldig fornøyd med min Wave - dekker alt jeg har av behov og ønsker. Dog, etter at jeg fikk den igjen fra verkstedet, har de lagt inn en versjon uten -æ, -ø og -å. Går jo greit med T9, men allikevel ikke helt greit allikevel. Når Swype blir gjort tilgjengelig og 1.2 av Bada hadde det jo vært naturlig å oppdatere, men helt uaktuelt å ta sjansen på å måtte sende inn tlf. i 3 uker igjen. Multiloader orker jeg ikke å styre med helt ennå. Skulle jo heller ikke være nødvendig.

 

Blei litt langt dette, men poenget mitt er altså at det kanskje ikke er noe galt med selve oppdateringen, men altså 'miljøet' den blir overført til tlf. i. Uansett - hjelper jo ikke en dritt så lenge ingen har oversikt over hva som er prob.... Blir ihvertfall siste Samsung for meg etter egentlig å ha sagt det samme når jeg kjøpte en Jet fjor.... Gjør ikke den tabben en 3. gang...

Endret av NeoForever
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...