Gå til innhold

Samsung S8500 Wave , 1 GHz, Super Amoled Skjerm ++++


Bacchus

Anbefalte innlegg

Det er slik å forstå at den oppdateringen som ligger tilgjengelig for wave på Kies ikke er til å stole på?

 

Jeg har siste oppdateringen, ja endel har rapportert problemer. Ville uansett holdt meg til forrige uansett da jeg syns batteriet varte mye lengre på den ved bruk av Wifi.

 

Ikke at det er noen hindring da Kies på min Win7 pc kræsjer oppdaterings applikasjonen av seg selv og Xp pcen greier ikke engang å fullføre installasjonen av Kies engang :p

 

En annen ting, noen andre som synes wave har litt for lav oppløsning, tenker da på "jaggies", synes dette er litt for synlig? (Er ikke en irritasjon, kun en observasjon)

Denne pentile (RGBG) teknologien trenger høyere oppløsning for å greie hevde seg mot S-LCD av hva tekst angår.

 

Ikke lav oppløsning bare som du sier åssen teknologien virker. Dette er ikke noe problem på vanlig bruksavstand syns jeg (rundt 30cm eller så) syns jeg. Skal virkelig stirre tett innpå skjermen for å se det.

 

På video er skjermen urdeilig, intet å utsette, perfekt!

Skulle bare ønske telefonen ikke sleit med 720p MKV, hakker bitte litt.

 

Grunnen til at den hakker er ikke at den har for dårlig hardware men at codingen av filmen er gjort på en måte som ikke er støttet av Wave. Sjekk linken for inngående forklaring.

http://www.badaforums.net/forums/wave-tutorials/encode-videos-for-wave-t1000.html

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har et problem med waven min.

Når jeg skal skrive sms så har jeg kun 70 tegn pr melding. Dama mi som også har wave har 160 tegn. Er det en innstilling som jeg kan forandre?

 

Håper på svar :)

 

Mulig du har på unicode. Gå inn på Meldinger, velg Innst. deretter Tekstmeldinger, under tegnstøtte setter du GSM-alfabet.. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lurer litt på en ting, er det slik at det ikke er mulig å legge en snarvei til Internett på hjemme skjermen?

Samt la Internett automatisk slå på wifi og velge den forbindelsen som den har passord til?

(Vet du kan bytte ut de 3 "hoved snarveiene", men det er litt få :p)

 

En siste greie, E og R står på i hjørnet stort sett hele tiden, er klar over at dette står for Edge og Roaming, men skal ha skrudd av dette slik at ikke mobiltelefonen skal kunne utnytte dette, viser den fortsatt disse ikonene fordi det er tilgjengelig ved valgte nettverk?

 

Siste greie, Flash støtte er skrudd på, hvorfor fungerer ikke da youtube i nettleseren? Henger Bada tilbake på flash oppdatering bare?

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar

Hei.

 

Det er slik at jeg nettopp har kjøpt en Samsung Wave. Jeg vil sette inn en film for å sjekke ut kvaliteten på video, men hver gang jeg kobler til telefonen og velger mediespiller/masselagring, står det at jeg bare har 390 MB ledig :S skal jo være meningen at jeg har 2 GB? hvor er resten av minnet?

Lenke til kommentar

Hei.

 

Det er slik at jeg nettopp har kjøpt en Samsung Wave. Jeg vil sette inn en film for å sjekke ut kvaliteten på video, men hver gang jeg kobler til telefonen og velger mediespiller/masselagring, står det at jeg bare har 390 MB ledig :S skal jo være meningen at jeg har 2 GB? hvor er resten av minnet?

 

Det innebygde minnet på telefonen er 2 GB. Av dette minnet er noe reservert til operativsystemet, noe er reservert til spill og applikasjoner. og noe (390 mb) er reservert til filer som musikk, bilder og filmer. Dette er både fordelen med en slik løsning er at du aldri vil få behov for å slette en film eller musikk for å frigjøre plass til spill eller meldinger. Bakdelen er at ikke alle har behov for så mye plass til for eksempel e-post og dermed ikke får utnyttet minnet optimalt. Uansett bør du kjøpe deg minnekort da eksempelvis GPS krever minnekort for å virke.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Det er slik at jeg nettopp har kjøpt en Samsung Wave. Jeg vil sette inn en film for å sjekke ut kvaliteten på video, men hver gang jeg kobler til telefonen og velger mediespiller/masselagring, står det at jeg bare har 390 MB ledig :S skal jo være meningen at jeg har 2 GB? hvor er resten av minnet?

 

Det innebygde minnet på telefonen er 2 GB. Av dette minnet er noe reservert til operativsystemet, noe er reservert til spill og applikasjoner. og noe (390 mb) er reservert til filer som musikk, bilder og filmer. Dette er både fordelen med en slik løsning er at du aldri vil få behov for å slette en film eller musikk for å frigjøre plass til spill eller meldinger. Bakdelen er at ikke alle har behov for så mye plass til for eksempel e-post og dermed ikke får utnyttet minnet optimalt. Uansett bør du kjøpe deg minnekort da eksempelvis GPS krever minnekort for å virke.

 

Takk for svar :) Jeg antar at Wave bruker et slikt kort?

 

Også har jeg tre spørsmål:

1. Jeg kjøpte mobilen igår med Telenor Frihet, men abonnementet er ikke aktivert enda. Hvor lang tid kan dette ta?

2. Når jeg skal skrive meldinger, får jeg sånn T9 system, vil gjerne bytte ut dette med vanlig system.

3. Jeg skulle til å logge inn på MSN, via IM, noe som heter Palringo. Her er det slik at når jeg skriver inn brukernavn og trykker på ?12 (der jeg får tall og symbol tastatur), forsvinner hele greia. Får rett og slett ikke logget på. Finnes det noen bedre applikasjoner eller må jeg bruke ebuddy?

 

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar

Takk for svar :) Jeg antar at Wave bruker et slikt kort?

 

Også har jeg tre spørsmål:

1. Jeg kjøpte mobilen igår med Telenor Frihet, men abonnementet er ikke aktivert enda. Hvor lang tid kan dette ta?

2. Når jeg skal skrive meldinger, får jeg sånn T9 system, vil gjerne bytte ut dette med vanlig system.

3. Jeg skulle til å logge inn på MSN, via IM, noe som heter Palringo. Her er det slik at når jeg skriver inn brukernavn og trykker på ?12 (der jeg får tall og symbol tastatur), forsvinner hele greia. Får rett og slett ikke logget på. Finnes det noen bedre applikasjoner eller må jeg bruke ebuddy?

 

Takk på forhånd!

 

1. Vet ikke... avhengig av om du overfører nummer fra annet selskap o.l.

2. Trykk på globustasten med NO på et par sekunder og du får en liten meny der du kan skru av tekstgjenkjenning. Bare trykk på den lysegrønne prikken til den er borte, og lukk menyen.

3. Den greia der i Palringo tror jeg kommer av at du har norsk i skjermspråk, dvs menyer på knapper og generelt i layout. Jeg har selv engelsk skjermspråk, men norsk tastatur og da virker det normalt. Generelt tror jeg man får mindre problemer med engelsk i skjermspråk. Som feks i gamle dager kom oppdateringer til Windows først til engelsk versjon og etter noen måneder til øvrige språk. Teknoverden er gjerne litt sånn. Forøvrig må du ha en nyere versjon av Palringo for å få MSN. Det er ikke støtte for MSN i den versjonen som er med telefonen.

 

grmps

Lenke til kommentar

Er det trygt å oppdatere telefonen via telefonen? Eller klikker den da?

 

Fann ingen oppdatering via telefonen visst nok...

 

Via Kies da?

 

Har Bada version 1.0.2...

 

 

Har merket at telefonen har blitt litt treg i det siste :S Bruker ingenting av internminnet...

Endret av Bolivar
Lenke til kommentar

 

Jeg vil også anbefale deg å sørge for at alt er oppdatert. Før du oppdaterer mobilen må du laste ned siste versjon av Samsung Kies.

Det er et forrholds vis enekelt program, men det er relativt ustødig i tidlige versjoner.

 

Det står en del om firmware oppdateringer en side eller to tilbake. Hopp 3-5 sider tilbake og les gjennom så får du med deg en del lure ting :)

 

Det er ganske enkelt å finne frem relevant hjelp i brukermanualen du fikk med mobilen.

 

Du finner også alt du trenger og mer til på http://www.samsungwaveforum.com/

 

 

Det blir mye gøyere å bruke mobilen når du forstår og kjenner den :)

 

 

Hei på du og takk for svar!

 

Det finnes ikke norsk alternativ der. Engelsk, tysk, fransk osv. Ingen skandinaviske valg.

Får ikke kommet meg på samsungapps lenger heller.

Har siste Kies.

Prøvde å resette med tallkoden nevnt over, men den resatte jo ikke hele tlf med firmware osv. Er det noe jeg burde prøve? Fjerne alt og oppdatere på nytt?

Lenke til kommentar

*snip*

 

Hei på du og takk for svar!

 

Det finnes ikke norsk alternativ der. Engelsk, tysk, fransk osv. Ingen skandinaviske valg.

Får ikke kommet meg på samsungapps lenger heller.

Har siste Kies.

Prøvde å resette med tallkoden nevnt over, men den resatte jo ikke hele tlf med firmware osv. Er det noe jeg burde prøve? Fjerne alt og oppdatere på nytt?

 

Gå inn på dropdown menyen i Kies og klikk på drivergjenoppretting. Tviler på det vil gjøre store utslag, men er jo lov å prøve.

 

Det kan kanskje også ha noe å si om du lastet ned kies fra en engelsk side. Jeg lastet den ned fra siden under og der står det i alle fall på norsk :wee:

http://www.samsungap...m/about/onPc.as

 

Det skulle egentlig fungere fint, derfor er jeg litt usikker på hva feilen kan være.

 

Du sier du ikke får noen skandinaviske alternativ når du går inn på Settings>General>Keyboard Settings ?

 

Edit:

Er det trygt å oppdatere telefonen via telefonen? Eller klikker den da?

 

Fann ingen oppdatering via telefonen visst nok...

 

Via Kies da?

Bruk Kies.

 

Et par ting du må passe på her. Sørg for å ha siste versjon av Kies (linken over) og kjør gjerne drivergjenopretting også slik at du er sikker dette også er på stell.

 

Så må du ta utav simkort og minnekort fra mobilen og slå den av. Du kobler den til PC-en og følger instruksjonene i Kies 100% Gjør du en minste feil går det ikke og mobilen kommer ikke til å virke. (Det skjedde med meg, men tok meg ganske nøyaktig 3 min å få den oppe å gå igjenn.)

 

Ta gjerne backup av ting som ligger lagret i mobilminnet, feks. kontakter, bilder ol.

 

Dersom du får noen problemer bare poster du her eller bruker google. Det er veldig lite som ikke kan fikses lett om du roter det til :)

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

Har et problem. Har kjøpt noen apps, ikke noe problem. Kjøpte Settlers HD i dag, og jeg klarer ikke å laste det ned. Står bare på "pasuse" på mobilen, og Kies er jo bare helt jævlig. Laster det ned på Kies, men når jeg skal installere kommer det opp at det ikke er noe telefon koblet til, selv om det står at den er det i hjørnet...

Noen som vet hvorfor problet kan løses?

 

Er det andre som har problmer at nesten ingen ting virker i Kies, og at det crasher på 8 av 10 ganger når du skal bruke noen av funksjonene?

BTW, lastet ned nytt kies og oppdaterte mobilen for et par dager siden (i alle fall ganske sikker på at mobilen ble oppdater, Kies er ikke så veldig hjelpsom på infoen :p).

Lenke til kommentar

Der var den mobilen ute av funksjon. Gjorde den store feil å oppgradere telefonen. Den kommer nå til "oppgraderer" delen av prosessen når jeg skal gjenopprette firmwaren, men så kom feilmeldingen "En uventet feil har ført til at fastvareoppgraderingen mislyktes. Vil du foreta en fastvaregjenoppretting nå?". Denne medlingen kommer opp hver gang, og telefonen min virker ikke lengre. Står i download-status, men Kies finner ikke enheten. Står bare "kobler til enheten" =/ Får opp en hvit skjerm med rød skrift når jeg prøver å slå på mobilen på vanlig vis.

 

Baaah, får se om jeg har noen venner her i trondheim som kan med denne type ting.....

 

UPDATE: etter å ha prøvd dette 13435 ganger gikk det, så nå virker telefonen igjen <3

Endret av Martingutten
Lenke til kommentar

Det var da bra :wee:

 

Det samme skjedde med meg. Det eneste jeg gjorde var å ta ut alt som jeg kunne ta ut. Oppdaterte Kies, og driverene. koble til mobilen og sette den i "download mode", kjøre fastvaregjennoppretting i kies og så funka det fjell. Jeg tok ikke ut simkortet første gang jeg gjorde det :p

 

Edit: Jeg kjører windows 7

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

Utrolig at man ikke kan oppgradere sin telefonen trygt :thumbdown: :thumbdown: Har nå sendt inn min til service og den legges ut for salg med en gang skiten kommer tilbake. Er faen meg utrolig man må ha en reserve tlf som backup for den man bruker.. Jeg måtte kjøpe meg ny mob grunnet dette da det fort går 3 uker på verksted (håpløst) :mad:Nei jeg kjøpte ikke Samsung de er jeg ferdige med.

Lenke til kommentar

Det blir det samme som oppgradering og reformatering av en standar DELL PC. Går helt fint, men det er ikke nødvendigvis enkelt de første gangene. Så lange man gjør det 100% riktig og har en satbil oppkobling så skal det gå relativt problemfritt. Men syntes det er litt merkelig at det er såpass tilgjengelig i Kies, for det er ikke noe farfar kan klare på egenhånd..

Lenke til kommentar

Det blir det samme som oppgradering og reformatering av en standar DELL PC. Går helt fint, men det er ikke nødvendigvis enkelt de første gangene. Så lange man gjør det 100% riktig og har en satbil oppkobling så skal det gå relativt problemfritt. Men syntes det er litt merkelig at det er såpass tilgjengelig i Kies, for det er ikke noe farfar kan klare på egenhånd..

 

Vet ikke helt hva poenget ditt er her, jeg har bygd og reformatert hundrevis med pc-er og aldri hatt problemer. Når Samsung leverer program/programvare som får hundrevis av telefoner til å klikke selv om du gjør alt 110% riktig da ligger svakheten hos Samsung og ikke bruker som skal slite med ræva program og oppdateringer.. Jeg har hatt drøssevis med mob telefoner og oppgradert de fleste og aldri opplevd at det har gått galt. Min Samsung Wave har jeg oppgradert 2 ganger og første gangen hadde jeg grisflaks da jeg fikk det til etter 100 forsøk i download modus mens andre gang så klikket selve oppdateringen og man blir uten telefon i 3-4 uker. Wave er en super telefon men jeg kan ikke leve med et produkt jeg ikke kan stole på enkelt greit. Jeg har jo lest at Samsung er ræva på akkurat dette/oppdateringer men ga de en mulighet da jeg likte Wave men aldri mer Samsung på meg den saken er sikker. Sabla Amatører :p

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...